اطلاعات تماس
  • 021225*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108036788121787
در دسترس نیست

قفل اثر انگشتی درب ضد سرقت

کد: 140108036788121787

، (اخبار رسمی): در این مقاله قصد داریم به صورت اختصاصی‌ در مورد نمونه‌ای از قفل‌های جدیدی که روی این مدل از درب‌ها نصب می‌شوند و به شدت روی کیفیت آنها از نظر ایمنی تاثیر می‌گذارند صحبت کنیم. توصیف ویژگی‌ها و تعریف دقیق قفل اثر انگشتی درب ضد سرقت موضوع اصلی بحث است.

قفل اثر انگشتی درب ضد سرقت
قفل اثر انگشتی درب ضد سرقت

وقتی صحبت از امنیت فضاهایی می‌شود که ما در آنجا زندگی و کار می‌کنید؛ لزوم استفاده از محصولاتی که با همین هدف طراحی شده‌اند بیشتر احساس می‌شود. یکی از بهترین نمونه از این محصولات، درب‌های ضد سرقت هستند که هم از نظر بدنه و هم از نظر تجهیزاتی مانند قفل، از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند. در این مقاله قصد داریم کمی بیشتر و به صورت اختصاصی‌تر در مورد نمونه‌ای از قفل‌های جدیدی که روی این مدل از درب‌ها نصب می‌شوند و به شدت روی کیفیت آنها از نظر ایمنی تاثیر می‌گذارند صحبت کنیم. توصیف ویژگی‌ها و تعریف دقیق قفل اثر انگشتی درب ضد سرقت موضوع اصلی بحث است.

قفل اثر انگشتی درب ضد سرقت چیست؟

همانطور که می‌دانید؛ درب ضد سرقت یک نوع درب با ساختاری ویژه و مهندسی شده محسوب می‌شود که نسبت به درب‌های معمولی از امنیت بالاتری برخوردار است. قفل‌هایی که روی این درب‌ها کار گذاشته می‌شوند؛ یکی از همین ویژگی‌های خاص هستند. اکثر این قفل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که یا از نظر فیزیکی یا از نظر مکانیزم بسیار پیچیده بوده و باز کردن آنها از عهده هر کسی بر نمی‌آید. قفل‌های اثر انگشتی از محصولات گروه دوم محسوب شده و به دلیل استفاده از تکنولوژی بسیار جدید اسکن اثر انگشت در تولیدشان بسیار ایمن هستند. این قفل‌ها یک اسکنر کوچک دارند که کاربر می‌تواند با لمس آن، درب را باز کند. اگر اثر انگشت خوانش شده توسط اسکنر قبلا در سیستم ثبت شده باشد و با اطلاعات موجود در قفل هماهنگ باشد؛ اجازه دسترسی به داخل ساختمان با باز شدن درب صادر می‌شود. در غیر این صورت قفل با به صدا در آوردن یک آلارم کوتاه به کاربر اعلام می‌کند که اجازه ورود ندارد.

مزایای استفاده از قفل اثر انگشتی روی درب ضد سرقت

درب‌های ضد سرقت استاندارد از نظر ساختاری بسیار مستحکم هستند و بدنه آنها به هیچ عنوان قابل تخریب نیست. به همین خاطر وقتی سارقان با چنین درب‌هایی به عنوان مانع ورود مواجه می‌‎شوند؛ به سرعت به سراغ قفل درب با کیفیت بالا می‌روند. به همین خاطر معمولا توصیه می‌شود که به جای پرداخت به ظاهر محصول، به فکر خرید دربی باشید که استانداردهای ایمنی در آن لحاظ شده و قفل ایمنی روی آن کار گذاشته شده باشد. قفل‌های اثر انگشتی دقیقا تمام این ویژگی‌ها را دارند. از جمله مهم‌ترین مزایایی دیگری که برای قفل اثر انگشتی درب ضد سرقت به آنها اشاره می‌شود عبارتند از:

امنیت زیاد

سیستم‌های سنتی و قفل‌های مکانیکی نقاط آسیب‌پذیر بسیاری دارند که یکی از مهم‌ترین آنها، امکان کپی کردن ساده کلیدشان است. سارقان برای ورود بدون دردسر به ساختمان‌های مجهز شده با این قفل‌ها فقط نیاز دارند که چند دقیقه کلید درب اصلی در دسترس‌شان باشد. اما با خرید قفل اثر انگشتی درب ضد سرقت این مشکل به طور کلی مرتفع می‌شود. چرا که کلید ورود به داخل ساختمانی که با این قفل تجهیز شده است؛ اثر انگشت کاربرانی است که اجازه دسترسی آنها در سیستم تعریف شده است. بنابراین تا خود این افراد در محل حضور نداشته باشند و اسکنر قفل را لمس نکنند؛ درب باز نمی‌شود. علاوه بر این معمولا قفل‌های اثر انگشتی مجهز به امکانات هوشمند دیگری نیز هستند که همگی در جهت افزایش امنیت محصول طراحی شده‌اند. به عنوان مثال بسیاری از قفل‌ها بعد از 3 بار تلاش نافرجام به مدت چند دقیقه از کار می‌افتند و اگر مجهز به سیستم Wi-Fi باشند؛ این موضوع را از طریق ارسال نوتیفیکیشن به تلفن همراه، به صاحب‌خانه اطلاع می‌دهند.

بدون نیاز به کلید

وقتی از قفل‌های مکانیکی استفاده می‌کنید مجبور هستید با خودتان کلید حمل کنید. حمل کردن کلید به معنی گم کردن یا جا گذاشتن آن داخل ساختمان است. اما اگر از قفل اثر انگشتی درب ضد سرقت استفاده کنید؛ محال است کلید درب را گم کنید. ضمنا هنگام خروج از ساختمان نیازی نیست که نگران جا گذاشتن کلیدها و ماندن پشت درب باشید.

مقرون‌به‌صرفه بودن

اگرچه برای خرید قفل اثر انگشتی درب ضد سرقت باید هزینه بیشتری پرداخت کنید؛ اما مطمئنا این محصولات عمر طولانی‌تری نسبت به قفل‌های معمولی دارند که مستعد زنگ‌زدگی و خرابی‌های مکانیکی ناشی از استفاده مکرر هستند. قفل‌های اثر انگشتی با بدنه‌های بسیار مستحکمی ساخته می‌شوند که در برابر عوامل محیطی بسیار مقاوم هستند و دیرتر از قفل‌های قدیمی دچار خرابی و مشکلاتی از قبیل شکستن دستگیره، شکستن کلید درون قفل و زنگ‌زدگی می‌شوند.

کاربرپسند بودن

این محصولات با تجهیز به یک سیستم مبتنی بر تشخیص اثر انگشت، کاربرپسندتر از قفل‌های معمولی هستند. برای باز کردن درب‌هایی که مجهز به این قفل‌ها هستند تنها کاری که باید انجام دهید این است که انگشت خود را روی اسکنر فشار دهید. این کار باعث می‌شود که فرآیند باز شدن درب بدون دردسر و سریع انجام شود. کنترل کردن حرکت کلید و وارد کردن آن در روزنه قفل، برای برخی از افرادی که مشکلات و محدودیت‌های جسمی دارند مانند افراد سالمند و معلولان کمی دشوار است. به همین خاطر از این مدل قفل‌ها به عنوان قفل‌های کاربرپسند یاد می‌شود.

غیرقابل نفوذ بودن

سارقان می‌توانند قفل‌های مکانیکی را خیلی راحت بشکنند یا با ابزارهای ساده باز کنند. قفل‌هایی هم که مبتنی بر سیستم کارت هستند نیز قابل هک شدن می‌باشند. اما هک کردن قفل اثر انگشتی درب ضد سرقت اگر غیرممکن نباشد بسیار پیچیده است. از آنجایی که هر فرد دارای اثر انگشت منحصربه‌فردی است؛ ثبت این اثر در سیستم که تنها معیار لازم برای دسترسی به داخل ساختمان محسوب می‌شود امنیت بالا را تضمین می‌کند.

زیبایی ظاهری فراوان

قفل‌های اثر انشگتی علاوه بر بهره‌مندی از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا، از نظر ظاهری نیز بسیار شیک‌تر از نمونه‌های مکانیکی هستند و ظاهر درب را بسیار مدرن می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید ساختمان‌تان را به سبک مدرنی دیزاین کنید؛ حتما از این محصول به عنوان قفل درب اصلی استفاده کنید. البته تنوع طرح در این محصولات به شدت بالاست و برای هر نوع سلیقه و هر نوع دربی می‌توانید قفلی مناسب از نظر ویژگی‌های ظاهری پیدا کنید.

کلیدهای درب ضد سرقت

بسیاری از مشتریانی که قصد خرید قفل اثر انگشتی درب ضد سرقت را ندارند و درب‌های مجهز شده به قفل‌های مکانیکی را ترجیح می‌دهند از ما به عنوان متخصص در بازار فروش و عرضه انواع درب ضد سرقت این سوال را می‌پرسند که درب ضد سرقت چند کلید دارد ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که به طور کلی درب‌های ضد سرقت 2 دسته کلید دارند که یکی از آنها کلید اصلی و دیگری کلید کارگری است. کلید کارگری فقط تا زمانی کارایی دارند که ساختمان نیمه آماده است. به محض اینکه کارهای ساختمانی تمام شود و صاحب‌خانه از کلید اصلی استفاده کند؛ کلید کارگری کارایی خود را از دست داده و دیگر نمی‌توان از آن برای باز کردن درب استفاده کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021225*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | دکوراسیون و منزل