اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108046790921796
در دسترس نیست

متخصص مغز و اعصاب کیست؟

انتخاب بهترین دکتر مغز و اعصاب در تهران

کد: 140108046790921796

، (اخبار رسمی): همانطور که می دانید مغز انسان جزء حیاتی ترین و اساسی ترین اعضای بدن محسوب می شود که بسیاری از اعضای بدن را تحت کنترل خود قرار می دهد. دستگاه عصبی از دو بخش مرکزی و محیطی تشکیل شده است.

انتخاب بهترین دکتر مغز و اعصاب در تهران
انتخاب بهترین دکتر مغز و اعصاب در تهران

متخصص مغز و اعصاب در زمینه بیماری های مرتبط با مغز و اعصاب و ستون فقرات تخصص و مهارت دارد و پس از اخذ مدرک پزشکی عمومی، دوره چهارساله تخصصی را پشت سر گذاشته و فارغ التحصیل می شود. متخصص مغز و اعصاب توانایی تشخیص و درمان غیر جراحی اختلالاتی همچون: اختلالات مغز نخاع و اختلال عصبی و عضلات در بردارنده نخاع، اختلالات مرتبط با ستون فقرات را دارد. ایشان بر خلاف جراح مغز و اعصاب به جراحی نمی پردازند و در صورت نیاز، بیمار خویش را به جراح مغز و اعصاب سوق می دهند.

به طور کلی بیماری هایی که توسط بهترین دکتر مغز و اعصاب در تهران تحت بررسی و درمان قرار می گیرد، شامل: بیماری های مرتبط با مغز و اعصاب از قبیل: بیماری آلزایمر، میگرن، سکته مغزی، ضربه مغزی، بیماری های عروق مغزی، کمردرد های مزمن، بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک(ALS)، صرع، پارکینسون، دوبینی و لرزش و خواب رفتگی دست و پا و … می باشد.

انتخاب بهترین دکتر مغز و اعصاب در تهران

با توجه به این که بیماری های مغز و اعصاب جزء بیماری های بسیار مهم و حائز اهمیت هستند و در صورت مواجه شدن با آن ها باید سریعاً نزد متخصص مغز و اعصاب رفت و تحت درمان های لازم قرار گرفت، از این رو شناسایی و انتخاب متخصص مغز و اعصاب نیز باید با دقت انجام شود تا روند درمان به درستی پیش رود. برای انتخاب بهترین دکتر مغز و اعصاب در تهران معیارها و ملاک هایی وجود دارد که برخی از آن ها به شرح زیر می باشد:

  • بهترین دکتر مغز و اعصاب در تهران باید از انجام آزمایش های پرتکرار و بی دلیل که تنها هزینه های هنگفتی دارند و زمان طولانی باید سپری شوند، خودداری کند.
  • در صورتی پزشکی را جزء بهترین ها می دانیم که از تخصص و مهارت های ویژه ای برخوردار باشد و در حیطه فعالیت خویش بیماران بسیاری را مداوا کرده باشد.
  • متخصص مغز و اعصاب باید نسبت به بیماران خویش احساس مسئولیت نماید و سلامتی آنها را جزء اولویت های خویش بداند.
  • بهترین دکتر مغز و اعصاب در تهران باید همواره در سمینارها و جلسات علمی متعددی شرکت نماید و دانش خود را بروز نماید.
  • مطب و یا کلینیک در حال فعالیت متخصص مغز و اعصاب بهتر است، در مکانی واقع شده باشد که رفت و آمد به آنجا به آسودگی صورت گیرد.

نکته حائز اهمیت این است که بهترین دکتر نورولوژی در کرج و یا هر شهر دیگری باید در تصمیم گیری و تشخیص بیماری ها مهارت بالایی داشته باشد و تشخیص بیماری را تنها به روش های تصویربرداری بسنده نکند و از انواع روش ها برای تشخیص درست بیماری استفاده کند.

تفاوت میان متخصص مغز و اعصاب و متخصص اعصاب و روان

در این مقاله در رابطه با تخصص ها و مهارت های متخصص مغز و اعصاب اطلاعات لازم را کسب نمودید و دامنه فعالیت متخصص مغز و اعصاب را به خوبی شناختید، حال نوبت آن رسیده تا با متخصص اعصاب و روان یا روانپزشک نیز آشنا شوید و تفاوت این دو را به درستی درک نمایید تا در صورت لزوم به متخصص مربوطه مراجعه کنید.

متخصص اعصاب و روان همانطور که از نام آن مشخص است؛ در رابطه با بیماری های روانی فعالیت می کند و به تشخیص، پیشگیری و درمان انواع اختلالات رفتاری، فکری و عاطفی می پردازد. ایشان در جلسات مشاوره مشکلات بیماران را به خوبی می شنود و با توجه به مهارت و سابقه ای که دارد به بررسی وضعیت ذهنی و رفتاری بیماران خویش می پردازد.

اگر بخواهیم اصولی تر به تفاوت میان بهترین دکتر مغز و اعصاب در تهران با متخصص اعصاب و روان بپردازیم باید بگوییم که متخصص اعصاب و روان به کمک جلسات مشاوره به درمان اختلالات ذهنی و رفتاری بیماران می پردازد و تمام سعی خود را می کند تا با چنین جلساتی و در برخی مواقع به کمک تجویز دارو به درمان بیماران کمک نماید. در صورتی که متخصص مغز و اعصاب در زمینه انواع اختلالات دستگاه عصبی به روش های درمانی اتخاذ می نماید و سعی در سرکوب سازی علائم بیماری و تسریع در روند بهبودی می نماید.

کلام آخر

به طور کلی می توان گفت؛ وزن مغز انسان رابطه مستقیی با وزن بدن وی دارد و بین 1250 و 1600 گرم متغیر می باشد. مکان قرار گیری مغز در داخل حفره جمجمه است و از طریق سوراخی به نام ماگنوم به نخاع متصل می شود. در قسمت پایینی مغز، ساقه مغز قرار دارد که به گره حیات مشهور است، علت نامگذاری ساقه مغز به گره حیات این است که نقش حیاتی در بدن ایفا می کند و فعالیت های حیاتی همچون: تنفس، ضربان قلب و فشار خون را بر عهده دارد.

از شما عزیزان سپاسگزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، سایت جراحتو سعی بر این داشته تا شما را با بهترین دکتر مغز و اعصاب در تهران آشنا کند و امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید و سودمند واقع شده باشد.

لینک منبع: https://jaraheto.com/the-best-neurologist-in-tehran-2/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان