اطلاعات تماس
  • 091253*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108046792721781
در دسترس نیست

سیستم اعلام حریق یا اعلان حریق ؟

کد: 140108046792721781

، (اخبار رسمی): سیستم اعلان حریق یا اعلام حریق که در واقع نام اصلی آن سیستم اعلام حریق میباشد ولی بسیاری از مردم بصورت عامیانه سیستم اعلان حریق نیز میگویند.

سیستم اعلام حریق یا اعلان حریق ؟
سیستم اعلام حریق یا اعلان حریق ؟

سیستم اعلان حریق یا اعلام حریق همانطورکه از نامش پیداست مجموعه ایی از تجهیزات است که در جهت آگاه سازی افراد بلافاصله پس از تشخیص به موقع حریق مورد استفاده قرار میگیرد.

اعلان حریق یا اعلام حریق

 سیستم اعلان حریق یا اعلام حریق همانطورکه از نامش پیداست مجموعه ایی از تجهیزات است که در جهت آگاه سازی افراد بلافاصله پس از تشخیص به موقع حریق مورد استفاده قرار میگیرد. سیستم اعلان حریق یا سیستم اعلام حریق که در واقع نام اصلی آن سیستم اعلام حریق میباشد ولی بسیاری از مردم بصورت عامیانه سیستم اعلان حریق نیز میگویند.

امورزه تمامی برج ها و مجتمع های تجاری و مجتمع های مسکونس ملزم به نصب سیستم اعلام حریق و سیستم اطفاء حریق هستند تا بتوانند جواز پایان کار ساختمان را دریافت کنند. الزام نصب این سیستم به دلیل آن است که امروزه در تمامی دنیا تمام وقت و انرژی خود را صرف ساخت تجهیزاتی می کنند تا در اختیار بشر قرار بگیرد تا از جان و مال انسان ها در صورت وقوع هر اتفاقی محافظت کند.

سیستم اعلام حریق نیز قبل از شروع یک آتش سوزی بزرگ اقدام به اطلاع رسانی می کند تا افراد با شنیدن صدای هشدار این سیستم زمان لازم را برای خروج از مجموعه داشته باشند و همچنین مدیران و مسئولان مجموعه با شروع اطلاع رسانی با تماس به موقع با نیروهای آتش نشانی از وقوع آتش سوزی بزرگ جلوگیری می نمایند.

انواع سیستم اعلان حریق یا اعلام حریق

شرکت آتشبان ارائه دهنده معتبر ترین انواع سیستم اعلام حریق خارجی و ایرانی می باشند. سیستم اعلام حریق در ابتدا به دو صورت سیستم اعلام حریق دستی و سیستم اعلام حریق اتوماتیک یا همان خودکار در بازار معرفی میشوند.

سیستم اعلام حریق دستی:

همانطور که از نامش پیداست سیستم اعلام حریق دستی باید توسط دست فعال شود و به صورت خودکار نیست و باید شخصی به عنوان اپراتور در صورت وقوع آتش سوزی اقدام به فعال نمودن دستی این سیستم نماید. تمام مجموعه هایی که دارای سیستم اعلام حریق خودکار هستند الزاما باید سیستم اعلام حریق دستی نیزداشته باشند.

سیستم اعلام حریق خودکار یا اتوماتیک:

سیستم اعلام حریق خودکار یا اتوماتیک دارای حسگر هایی هستند که به یک یا چند محصول حریق حساس هستند و در صورت تشخیص حریق به صورت خودکار شروع به اعلام خطر می نمایند.

سیستم اعلام حریق خودکار در دو حالت در بازار شناخته می شوند که عبارتند از:

  • سیستم اعلام حریق اتومات موضعی
  • سیستم اعلام حریق خودکار مرکزی
  • انواع سیستم اعلام حریق اتومات

انواع سیستم اعلام حریق خودکار یا سیستم اعلام حریق هوشمند به چند دسته طبقه بندی می شوند که عبارتند از:

  • سیستم اعلام حریق متعارف Conventional))
  • سیستم اعلام حریق آدرس پذیر (Addressable)
  • سیستم اعلام حریق بی سیم (Wireless)

سیستم اعلام حریق متعارف Conventional یا کانونشنال منطقه آشکارساز فعال یا نقطه تماس دستی را توسط یک LED شناسایی می کند. این متفاوت از یک پیام متنی است که در سیستم اعلام حریق آدرس پذیر در یک صفحه نمایش LCD ایجاد می شود. در سیستم اعلام حریق متعارف یا کانونشنال منطقه حدودی حریق مشخص می شود.

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر Addressable)) مجموعه ای از آشکارساز های آتش است که به یک صفحه کنترل مرکزی متصل می شوند. با استفاده از سیستم های آدرس پذیر، هر دستگاه دارای یک آدرس یا مکان است تا دقیقا مکان دقیق آتش سوزی را مشخص نماید. سیستم اعلام حریق آدرس پذیر سیستم اعلام حریق هوشمند نیز معروف است.

سیستم اعلام حریق بی سیم (Wireless) همانگونه که از نامش پیداست از تکتولوژی بدون سیم بهره برده است. امروزه سیستم اعلام حریق بی سیم بیشترین استفاده را دارد. سیستم اعلام حریق بی سیم، سیگنال از ردیاب ها به صفحه کنترل با فرکانس رادیویی منتقل می شود. سیستم اعلام حریق بی سیم در اماکنی که امکان سیم کشی و یا تغییر و دسترسی به تمام نقاط آن وجود ندارد استفاده می شود.

جهت مشاوره رایگان سیستم اعلان حریق یا اعلام حریق می توانید با کارشناسان شرکت آتشبان تماس حاصل نمایید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091253*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان