اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108166811018984
در دسترس نیست

چرا به آنکارا سفر کنیم؟

کد: 140108166811018984

، (اخبار رسمی): شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که ترکیه را با استانبول بشناسید و در کنار آن با چند شهر دیگر مثل آنتالیا و ازمیر آشنایی داشته و تنها اسمی از آنکارا شنیده باشید.

چرا به آنکارا سفر کنیم؟
چرا به آنکارا سفر کنیم؟
چرا به آنکارا سفر کنیم؟
چرا به آنکارا سفر کنیم؟
چرا به آنکارا سفر کنیم؟
چرا به آنکارا سفر کنیم؟

اگر تا به این لحظه مانند این افراد بوده‌اید، با خواندن این متن قرار بر این است بخشی از تصورات شما را تغییر دهیم و اطلاعات جدیدی به شما ارائه کنیم.

سفر به ترکیه از نگاهی دیگر

بسیاری تصور می‌کنند پایتخت کشور ترکیه، شهر استانبول است. استانبول بزرگ ترین شهر ترکیه و پر جمعیت ترین شهر آن است ولی پایتخت کشور ترکیه، شهر آنکاراست. آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه به حساب می‌آید و پایتخت سیاسی و تجاری این کشور نیز هست.

دلیل اینکه استانبول شهرت بیشتری دارد، سابقه تاریخی آن است؛ این شهر در دوره‌ های مختلف به عنوان پایتخت امپراطوری‌های گوناگون شناخته می‌شده و رویدادهای مهم تاریخی بسیاری در آن رخ داده است.

جاذبه‌ های گردشگری بسیار زیاد و وجود دو بخش اروپایی و آسیایی در این شهر دلیل دیگری برای شهرت و محبوبیت آن است. همین همجواری با اروپا باعث رونق و شهرت بیشتر استانبول نسبت به آنکارا می‌شود.

به همین دلیل بیشتر گردشگران به استانبول سفر می‌کنند و آنکارا سهم کمتری در جذب آن‌ها را بر عهده دارد. بخش دیگری از گردشگران از جمله ایرانی‌ها نیز اطلاعات مناسبی از جاذبه‌ های آنکارا ندارند و مقصد شناخته شده‌تری را برای سفر خود انتخاب می‌کنند.

در این مقاله قصد داریم درباره تعدادی از جاذبه‌ های گردشگری آنکارا اطلاعاتی مختصر و کاربردی در اختیار شما قرار دهیم تا اگر روزی قصد برنامه ریزی برای یک سفر خارجی را داشتید و ترکیه را به عنوان مقصد انتخاب کردید، آنکارا را از یاد نبرید. آنکارا دارای جاذبه‌ها و اماکن مهم بسیار زیادی است که در ادامه همین مطلب به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

آنکارا پایتخت سیاسی ترکیه

بسیاری از سفرهایی که از مبدا ایران به مقصد آنکارا انجام می‌شوند یا برای انجام امور مربوط به ویزای کشورهای ثالث است و یا برای شرکت در آزمون‌ هایی است که در کشور خودمان برگزار نمی‌شوند. اما حتی اگر برای چنین اهدافی به پایتخت ترکیه می‌روید، پیش از اینکه بلیط آنکارا به تهران را بخرید، می‌توانید با اندکی برنامه ریزی، برای بازدید از اماکن دیدنی این شهر اقدام کنید.

معرفی جاهای دیدنی آنکارا

تعداد جاذبه‌های دیدنی آنکارا کم نیست ولی برای اینکه این نوشته به درازا نکشد، تنها به تعدادی از مهم‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

قلعه آنکارا

قدمت این قلعه در حدود 3000 سال تخمین زده شده است و در زمان امپراطوری روم، امپراطوری بیزانس و امپراطوری عثمانی مورد استفاده بوده تا سرانجام به عنوان موزه مورد استفاده قرار بگیرد. هنگامی که برای بازدید از این قلعه بروید می‌توانید از تئاتر رومی و ساختمان‌هایی که در قرن هفتم ساخته شده‌اند نیز بازدید کنید.

موزه حمام رومی

این حمام‌ ها در قرن سوم میلادی توسط امپراطور روم ساخته شدند و بقایای آن‌ها تا به امروز پا بر جا مانده است. این حمام‌ ها از سه بخش اصلی حمام داغ، حمام گرم و حمام سرد تشکیل شده‌اند و در کنار آن‌ها زمین‌ های کشتی، استخر و مکانی برای ورزش قرار دارد که بازدید از آن‌ها بسیار جذاب خواهد بود.

موزه تمدن آناتولی

این موزه که در سال 1921 تاسیس شده آثار باستانی را به ترتیب زمانی به نمایش گذاشته است و با طی کردن مسیر موزه، به ترتیب از دوران کهن و عصر حجر به زمان معاصر خواهید رسید. این موزه در سال 1997 جایزه موزه سال اروپا را از آن خود کرد و همین نکته گواهی بر این موضوع است که باید بازدید از این موزه را حتما در برنامه‌های خود قرار دهید.

موزه ملی زیارتگاه آتاتورک

این موزه که با نام آنیت کبیر نیز شناخته می‌شود آرامگاه و محل دفن مصطفی کمال آتاتورک بنیانگذار و اولین رئیس جمهور جمهوری ترکیه است. این آرامگاه در زمین بزرگی به مساحت 750000متر مربع ساخته شده و دارای بخش ‌های جاده سیاه، پارک صلح، میدان جشن و تالار افتخار است که مقبره آتاتورک در آن قرار دارد.

سرزمین عجایب آنکارا

این باغ با مساحت 13.2 میلیون متر مربع، به عنوان یکی از بزرگترین باغ‌ های اروپا شناخته می‌شود و برای جوانان و نوجوانان فضای بسیار مناسبی مهیا کرده است. بازدید از دریاچه، وقت گذرانی در کافه‌ها و رستوران‌ها و اسکیت روی یخ در محوطه‌ای که برای این منظور در شهربازی مجموعه ایجاد شده، از جمله تفریحاتی است که با رفتن به این باغ می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

آکواریوم آکوا وگا

این آکواریوم در یکی از مراکز خرید آنکارا قرار دارد و محیطی مناسب برای خانواده‌ها به حساب می‌آید. جذاب‌ ترین بخش این آکواریوم یک تونل 100 متری زیر آب است که می‌توانید از درون آن به تماشای زیبایی زیر آب بنشینید.

جشنواره های آنکارا

جشنواره فیلم آنکارا که در سال 1988 آغاز به کار کرده است، یکی از معتبرترین جشنواره‌ های فیلم در منطقه و در سطح بین ‌المللی است که در هنگام برگزاری آن، فیلمسازان و هنرمندان بسیاری در آنکارا گرد هم جمع خواهند شد.

یکی دیگر از جشنواره‌ هایی که در ماه آوریل در آنکارا برگزار می‌شود، جشنواره موسیقی آنکارا است که یکی از بزرگترین فستیوال‌ های این کشور نیز هست و هر ساله موسسات و آکادمی های موسیقی، نوازندگان، آهنگسازان و هنرمندانی از سرتاسر اروپا و جهان را در این شهر در کنار هم جمع خواهد کرد.

خرید بلیط ارزان آنکارا در فلای تودی

همانطور که مشخص شد، آنکارا هم مناطق و جاذبه‌ های دیدنی بسیاری دارد که می‌توانید در سفر به این شهر از آن‌ها بازدید داشته باشید. با مراجعه به وبسایت فلای تودی از بهترین قیمت بلیط هواپیما آنکارا مطلع شوید و پس از رزرو هتل آنکارا و بلیط از این سایت برای بازدید از این جاذبه‌ ها برنامه ریزی کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی