اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140211107794618984
در دسترس نیست

هزینه سفر به استانبول چقدر است؟

کد: 140211107794618984

، (اخبار رسمی): یکی از منطقی‌ترین اقدامات پیش از سفر، به‌ویژه سفرهای خارجی، ارزیابی هزینه‌ها است. برآورد هزینه و مدیریت بودجه در لذت بردن بیشتر از سفر تأثیر زیادی دارد.

هزینه سفر به استانبول چقدر است؟
هزینه سفر به استانبول چقدر است؟
هزینه سفر به استانبول چقدر است؟
هزینه سفر به استانبول چقدر است؟
هزینه سفر به استانبول چقدر است؟
هزینه سفر به استانبول چقدر است؟

در این مطلب راهنمای کاملی از هزینه سفر به استانبول که یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان در 2023 بود را شرح خواهیم داد. در این مطلب پی خواهید برد که برای سفر ارزان و خرید بدون دغدغه بلیط هواپیما و رزرو هتل، انتخاب یک تور استانبول ارزان می‌تواند بهترین گزینه باشد.
 
هزینه های سفر به استانبول شامل چه مواردی است؟
در سفر به استانبول مانند اکثر سفرهای خارجی یا حتی داخلی، باید هزینه‌هایی شامل خرید بلیط هواپیما، هزینه رزرو هتل، هزینه‌های حمل و نقل داخل شهر، غذا، نوشیدنی و مبلغی برای ورودی اماکن دیدنی را پرداخت کنید؛ این موارد هزینه‌های کلی هستند؛ به‌طورمعمول، گردشگران مبالغی را هم برای خرید سوغات استانبول و اقلام دیگر صرف خواهند کرد.
سفر به استانبول بدون ویزا
بنا به روابط دوستانه میان دولت‌های ایران و ترکیه، ایرانیان امکان سفر به استانبول بدون ویزا و اقامت به مدت 90 روز را در این شهر و سایر شهرهای ترکیه دارند. بنابراین هزینه ویزای ترکیه از بودجه سفر به این کشور حذف شده است. بااین‌حال شما باید هزینه‌ای را برای صدور یا در صورت نیاز تمدید گذرنامه خود در نظر بگیرید.
هزینه کلی پاسپورت شامل هزینه صدور گذرنامه، عوارض شهرداری، خدمات گذرنامه، عکس، احراز هویت و فرم اطلاعات شخصی می‌شود که هزینه آن تا اواخر 1402 به مبلغ 498.880 هزار تومان است.
هزینه پرواز به استانبول
اگرچه روش‌های زمینی برای سفر به استانبول نیز وجود دارند، اما راحت‌ترین و سریع‌ترین روش سفر به این شهر استفاده از مسیر هوایی است. بسیاری از افراد با قطار به استانبول سفر می‌کنند که آن هم هزینه‌های خاص خود را دارد. پروازها به استانبول بسته به اینکه از کجا و چه زمانی سفر کنید، متفاوت خواهد بود. به این صورت که نرخ پرواز مستقیم استانبول از تهران و به‌خصوص پرواز تبریز استانبول ارزان‌تر از مسیرهای دیگر است.
در ماه‌های ژوئن و ژوئیه، قیمت بلیط هواپیما در بالاترین حد خود قرار دارد. اگر بتوانید در فصل‌های کم‌تقاضا که از اواخر نوامبر شروع می‌شود و تا تابستان ادامه دارد به استانبول سفر کنید، ارزان‌ترین بلیط‌ها را به‌دست خواهید آورد. علاوه برآن، هزینه پرواز به استانبول با تور و بدون تور نیز تفاوت قابل توجهی دارد.
در بهترین تورهای استانبول، بلیط رفت و برگشت هواپیما با قیمتی بسیار مناسب در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. به‌طورکلی، اگر می‌خواهید با کمترین هزینه سفر هوایی به ترکیه بروید، حتما یکی از تورهای ارزان استانبول را از سایت فلای تودی خریداری کنید.
 
هزینه سفر لوکس به استانبول
به‌طورمعمول، سفر لوکس به استانبول به معنی اقامت در بهترین هتل‌های این شهر، غذاخوردن در رستوران‌های لوکس و بازدید از مکان‌های گردشگری متنوع است. همچنین در یک سفر لوکس برای جابه‌جایی در شهر نیز از تاکسی یا اتومبیل اجاره‌ای استفاده می‌شود. چنین سفری برای هر نفر در روز 5000 لیر ترکیه هزینه خواهد داشت که از این مبلغ باید 2500 لیر آن را برای اقامت در یک بوتیک هتل لوکس در نظر بگیرید و مابقی آن را برای خوراک و گشت‌وگذار صرف کنید.
سفر به استانبول با هزینه‌های متوسط
سفر به استانبول با هزینه‌های متوسط به معنی اقامت در یک هتل میان‌رده، صرف وعده‌های غذایی در رستوران‌های محلی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مثل تاکسی‌ها و هزینه ورودی چند موزه و مکان گردشگری است. برای چنین سفری باید به ازای هر نفر 1500 لیر را در روز خرج کنید؛ 1000 لیر برای اقامت در هتل میان‌رده و 500 لیر هم برای سایر هزینه‌ها.
حداقل هزینه سفر به استانبول 
در نهایت برای سفری ارزان به استانبول باید در هتل‌های اقتصادی یا یک هاستل اقامت داشته باشید و وعده‌های غذایی ساده را در غذاخوری‌ها و رستوران‌های محلی صرف کنید. برای جابه‌جایی در شهر هم از اتوبوس و مترو استفاده کنید. همچنین می‌توانید با خرید استانبول کارت 40 درصد در کرایه هر نوع وسیله حمل و نقل تخفیف بگیرید. این کارت مخصوص استانبولی‌ها و گردشگران این شهر است که برای ورود به بسیاری از مکان‌های تفریحی و خرید از بعضی فروشگاه‌های استانبول نیز کاربرد دارد.
به‌طورکلی، هزینه‌های یک سفر معمولی به استانبول حدود 650 لیر برای هر نفر در روز است. از این مقدار باید 300 لیر آن را برای هزینه اقامت در یک هاستل در نظر بگیرید و مابقی را برای پرداخت هزینه‌های روزانه از جمله یک وعده صبحانه ساده، بازدید از مکان‌های گردشگری ارزان قیمت مانند حمام‌های تاریخی استانبول و .... استفاده کنید.
 
آیا سفر به استانبول هزینه‌بردار است؟
سفر به استانبول نسبت به بسیاری از شهرهای بزرگ جهان و اروپا، خیلی گران نیست؛ بااین‌حال در مقایسه با بعضی از مقاصد گردشگری مانند لهستان، رومانی یا بلغارستان شهر نسبتا گرانی به حساب می‌آید و چند روز اقامت در استانبول، هزینه‌های قابل توجهی را برای گردشگران ایجاد می‌کند؛ برهمین اساس اکثر افراد ترجیح می‌دهند با تور استانبول از این شهر جذاب و رویایی دیدن کنند؛ البته سفر با تورهای مسافرتی، علاوه بر کاهش هزینه‌ها مزایای دیگری هم دارد.
مزایای سفر با تورهای گردشگری
تورهای گردشگری به‌ویژه تور سفرهای خارجی مزایای زیادی را برای مسافران خواهند داشت که عبارتنداز:
•    کاهش استرس ناشی از قدم گذاشتن در یک شهر ناشناس
•    ارائه خدمات متنوع از جمله تهیه بلیط، رزرو هتل، ترانسفر فرودگاهی، همراهی لیدر
•    کاهش اتلاف زمان در پیداکردن محل اقامت، وسایل حمل‌ونقل، سالن‌های غذاخوری یا آدرس اماکن توریستی و تفریحی
•    تضمین امنیت به ویژه برای مسافران کم سن‌وسال با پشتیبانی لیدر
•    ارائه بیمه تور
•    کاهش هزینه‌های سفر
•    آشنایی با دوستان جدید
جهت تجربه سفری مقرون‌به‌صرفه و در عین حال جذاب و پرهیجان می‌توانید یکی از تورهای ارزان قیمت استانبول را از سایت فلای تودی خریداری کنید.
ارزان ترین تور استانبول در فلای تودی
فلای تودی، یکی از آژانس‌های گردشگری باتجربه در ایران به شمار می‌رود که چندین سال است در زمینه برنامه‌ریزی و اجرای تورهای مسافرتی خارجی و داخلی فعالیت می‌کند. ازجمله خدمات این مجموعه می‌توان به دریافت ویزا، خرید بلیط هواپیما و قطار، رزرو هتل‌های خارجی و داخلی و بیمه‌های مسافرتی اشاره کرد. همراه با فلای تودی، سفری آرامش‌بخش، امن و اقتصادی به استانبول را تجربه خواهید کرد.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]