اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108246822421878
در دسترس نیست

خار زدن پارچه

کد: 140108246822421878

، تهران , (اخبار رسمی): خار زدن پارچه یکی از مراحل تکمیل کردن پارچه است که اثری ماندگار روی پارچه به جا میگذارد؛ خار زنی به عملی گفته میشود که الیاف به وسیله ی سوزن های نوارهای خاردار از نخ های پارچه بیرون می کند تا سطح آن پرزدار گردد.

خار زدن پارچه
خار زدن پارچه

قبلا نیز گفتیم که برای سهولت در خارزنی بهتر است از نخ های با تاب کمتر استفاده شود، همچنین نخ های یک لا تابیده شده آسانتر خارزده میشوند.

خار زدن پارچه یکی از مراحل تکمیل کردن پارچه است که اثری ماندگار روی پارچه به جا میگذارد؛ خار زنی به عملی گفته میشود که الیاف به وسیله ی سوزن های نوارهای خاردار از نخ های پارچه بیرون می کند تا سطح آن پرزدار گردد.

با خارزنی، سطح پارچه به وسیله انتهای الیاف زیر دست نرم تری دارد و پرزدار می گردد و همچنین هوای بیشتری درون الیاف محبوس میشود که باعث میشود پارچه عایق گرمایی مناسبی داشته باشدخارزنی تنها اثراتی مثل نرم و پرزدار کردن روی پارچه به جا نمی گذارد بلکه برخی از عیب ها را میپوشاند؛ برای مثال اگر نقصی در خطوط تاری پودی وجود داشته باشد پوشیده میشود. خار زنی ظاهر پارچه را بهتر می کند همچنین رنگ پارچه ملایم تر، یکنواخت و زیباتر میشود. خارزنی روی یک یا هر دو روی پارچه قابل اجراست.

نمی توان روی هر استنتر پارچه ای خارزنی انجام داد بلکه باید از پارچه هایی استفاده شود که از نخ های بافته شده باشند که تاب آن ها کم باشد تا به راحتی بتوان الیاف را از انتهای نخ ها بیرون کشید. البته امروزه استفاده از مقدار اندکی روغن خارزنی را سهولت می بخشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آرام تکمیل طیف فراز

شرکت آرام تکمیل طیف فراز با نام تجاری یونیتکس در سال ۱۳۹۱ (شرکت پارس تکمیل سپهر سابق) به ثبت رسید و افتتاح شد و در مهر ۱۳۹۶ با تغییر نام و با مدیریت جدید و واردات ماشین آلات به روز دنیا فصل جدیدی از فعالیت خود را شروع کرد. فرآیندهایی از قبیل بافت ، رنگرزی و تکمیل و چاپ طیف وسیعی از منسوجات اعم از تاری پودی و کشباف از فعالیت های این شرکت می باشد. شرکت آرام تکمیل طیف فراز همواره با بهره گیری از قویترین کادر فنی و مهندسی در درجه اول و ماشین آلات روز رنگرزی و تکمیل اروپایی در درجه دوم ، همواره پیشرو در کیفیت و جلب رضایت مشتریان با تولیدات متنوع وابداعات گوناگون می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید