اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109086846021892
در دسترس نیست

قفسه بندی انبار دارویی

مهم ترین اصول قفسه بندی انبار دارویی

کد: 140109086846021892

، گرمدره , (اخبار رسمی): قفسه بندی انبار دارویی یکی از کارهای بسیار مهم در کارخانه های تولید دارو و مراکز پخش این محصولات می باشد که تاثیر مستقیم بر افزایش کارایی انبار و محافظت از محصول دارد.

مهم ترین اصول قفسه بندی انبار دارویی
مهم ترین اصول قفسه بندی انبار دارویی

قفسه بندی انبار دارویی یکی از کارهای بسیار مهم در کارخانه های تولید دارو و مراکز پخش این محصولات می باشد که تاثیر مستقیم بر افزایش کارایی انبار و محافظت از محصول دارد.

قفسه بندی انبار دارویی یکی از کارهای بسیار مهم در کارخانه های تولید دارو و مراکز پخش این محصولات می باشد که تاثیر مستقیم بر افزایش کارایی انبار و محافظت از محصول دارد. نحوه چیدمان بسته های دارویی در قفسه ها، ویژگی های سازه های مورد استفاده برای این انبارها و اصول و نکات ایمنی از مواردی هستند که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرند. در ادامه به چند اصل مهم برای قفسه بندی انبار کارخانجات تولید دارو و محصولات پزشکی اشاره خواهیم داشت.

دلایل اهمیت قفسه بندی انبار دارویی دارو و محصولات پزشکی اهمیت بسیار زیادی داشته و نگهداری اشتباه می تواند منجر به فاسد شدن آنها و خطرات جدی برای سلامتی انسان شود. علاوه براین، مانند هر فضای انبارداری دیگر لازم است به شیوه های مختلف کارایی و بهره وری از فضای انبار تا حد زیادی افزایش پیدا کند. استفاده از قفسه بندی انبار دارویی می تواند راهکار ایده آلی برای دست یافتن به چند مزیت مهم باشد که برخی از آنها عبارتند از:

  • ایجاد نظم بیشتر در انبار دارویی با قفسه بندی استاندارد
  • دسترسی آسان به کالاهای مورد نظر
  • جلوگیری از ریزش بسته های دارو در انبار
  • جلوگیری از گذشت تاریخ انقضا دارو با خروج به موقع
  • افزایش راندمان کاری پرسنل
  • انبار انبارگردانی آسان

اصول قفسه بندی انبار دارویی راه اندازی انبار و قفسه بندی آن به تنهایی نمی تواند شرایط را برای دست یافتن به مزایای قفسه بندی انبار دارویی فراهم کند. بلکه باید از ابتدایی ترین مراحل قفسه بندی تا چیدمان و خروج کالاها همگی بر اساس استانداردها انجام شود. چند اصل مهم در قفسه بندی انبار دارویی و کالاهای پزشکی عبارتند از:

  • قفسه مناسب با دسترسی LIFO به عنوان مهم ترین گام برای قفسه بندی انبار دارو و مواد بهداشتی و آرایشی و پزشکی، انتخاب قفسه های مناسب می باشد.
  • قفسه هایی که برای این محیط ها استفاده می کنید باید سیستم چیدمان و خروج LIFO داشته باشند تا در زمان مناسب و بدون گذشت تاریخ انقضا کالا از آن خارج شود.
  • قفسه بندی پیچ و مهره ای از نمونه های مناسب برای این انبارها می باشد چون دسترسی به هر کالا به صورت مستقیم انجام میشود.
  • قفسه بندی راک کفپوش دار سبک و سنگین نیز از نمونه های مناسب برای این منظور به شمار می روند.
  • انتخاب قفسه فلزی انبار دارویی یکی از مهم ترین ویژگی ها در انبارهای دارویی و مواد بهداشتی، بهداشت و عاری بودن محیط از هرگونه آلودگی می باشد. به همین دلیل باید قفسه هایی را انتخاب کنید که قابلیت شستشو داشته باشند.
  • البته تمام انواع قفسه بندی فلزی انبار گزینه مناسبی در این زمینه نمی باشند، چون برخی از آنها به دلیل عدم کیفیت فلزات به کار رفته دچار زنگ زدگی و خوردگی میشوند.

استحکام بالا قفسه تعداد کالا و اقلام موجود در انبارها متفاوت است و در حالت کلی باید قفسه ها را بر اساس شرایط انبار و ظرفیت آنها انتخاب کنید. قفسه هایی که برای این انبارها استفاده میشوند باید در برابر وزن زیاد اقلام موجود در طبقات مختلف استحکام و مقاومت کافی داشته باشند. ضخامن ورق های فلزی به کار رفته در قاب و ستون و سایر اجزا باید بتواند وزن بار را به خوبی تحمل کنند. علاوه باین در انبارها احتمال برخورد لیفتراک با بدنه قفسه ها وجود دارد. لذا سازه قفسه ها باید در این زمینه نیز مقاومت مطلوبی داشته باشد.

حفظ فاصله قفسه از کف انبار از دیگر نکات مهم در قفسه بندی انبار دارویی و پزشکی می توان به حفظ فاصله ردیف اول از کف انبار اشاره کرد. اگر ردیف اول قفسه ها از زمین فاصله نداشته باشند، نم و رطوبت محیط به بسته بندی های مواد دارویی نفوذ خواهد کرد. به همین دلیل بهتر است از قفسه هایی استفاده کنید که حداقل 5 تا 10 سانتی متر از کف انبار فاصله داشته و پایه دار باشند.

حفظ فاصله قفسه مواد دارویی از دیوار دقت داشته باشید که از نظر استانداردهای قفسه بندی انبار، تمام سازه ها باید از دیوار پشتی حداقل 10 سانتی متر فاصله داشته باشند. این فاصله منجر به جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت دیوار به کالاهای درون قفسه ها خواهد شد. علاوه براین فاصله باید به اندازه ای باشد که بدنه قفسه ها با سیم و کابل های روی دیوار برخورد نداشته باشد.

چیدمان صحیح قفسه انبار دارویی در حالت استاندارد بر روی هیچ یک از بسته بندی های مواد دارویی و پزشکی نباید نور خورشید مستقیم بتابد. به همین دلیل چیدمان قفسه ها باید به گونه ای انجام شود که قفسه ها مستقیم روبروی پنجره ها قرار نگیرند. علاوه براین، فاصله بین ردیف های قفسه ها باید به گونه ای تنظیم شود که تردد لیفتراک و پرسنل انبار با اختلال مواجه نشود. در تعیین فاصله بین ردیف های قفسه ها باید استفاده بهینه از فضای انبار نیز مد نظر قرار گیرد و فضای پرت ایجاد نشود.

ایجاد توازن در قفسه ها مساله بسیار مهمی که به هیچ عنوان نباید از آن غافل شد، ایجاد توازن در کالاهای چیده شده در قفسه ها می باشد. کالا و بارهای مختلف را بر اساس اندازه و ابعاد و وزن باید در ردیف و طبقات مختلف به گونه ای پراکنده کرد که وزن در تمام بخش ها یکسان باشد. در غیر این صورت به یک سمت از قفسه ها فشار زیادی وارد شده و به مرور منجر به ایجاد ترک و شکستگی در سازه خواهد شد.

علاوه بر موارد فوق، در قفسه بندی انبار دارویی و بهداشتی باید به استانداردسازی فضای انبار نیز دقت شود. ایجاد شیب در کف انبار برای شستشوی آسان، نصب سیستم های تهویه هوا در بخش های مختلف انبار، رعایت اصول ایمنی و رفع مشکلات سیم کشی برق و طبقه بندی استاندارد همگی از مواردی هستند که باید در قفسه بندی انبار دارویی به آن توجه شود.

برای خرید قفسه بندی انبار استاندارد با بهترین کیفیت می توانید محصولات انبار تجهیز آسیا را انتخاب کنید. محصولات این مجموعه شامل انواع قفسه های بار پالتی، فروشگاهی، کانتی لور، پالت تخت فلزی، جعبه های پلاستیکی و شاتل درایوین و خودراهرو می باشد و همگی دارای بدنه های مقاوم و تضمین شده هستند. جهت آشنایی بیشتر با انواع قفسه بندی انبار تجهیز آسیا می توانید به آدرس https://anbartajhiz.com/ مراجعه نموده یا با شماره تلفن 02636109773 تماس بگیرید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انبار تجهیز آسیا

شرکت انبار تجهیز آسیا با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه طراحی، تولید و فروش انواع محصولات قفسه بندی انبار، قفسه بندی فروشگاهی و سیستم های ذخیره سازی مکانیزه و تجهیزات مرتبط به انبارداری (شرکتها، فروشگاه ها، انبارها، مراکز دولتی و خصوصی بزرگ و کوچک) اکنون یکی از مجرب ترین و نام آشناترین برندهای این صنعت در ایران است. ماموریت یا محدوده کاری انبار تجهیز آسیا تولید قطعات خاص قفسه بندی تولید مقاطع با ابعاد و توان تحملی متغیر قفسه بندی ها متناسب با نیاز مشتریان استفاده از خط رنگ استاتیک تمام اتوماتیک گارانتی اقلام در صورت نگهداری مطابق استانداردهای ارائه شده آموزش نحوه نصب قفسه بندی آسان اجرای ممیزی ایمنی و قفسه بندی انبار وارائه گزارش سطح ایمنی ارائه خدمات بازرسی ایمنی، کنترل و گزارش سطح ایمنی قفسه بندی انبارها به صورت دوره ای طراحی نظام نگهداری و تعمیرات برنامه ریزی شده (PM) برای کلیه قفسه بندی ها و تجهیزات جانبی درجهت ارتقائ ایمنی انبارهای مشتریان واجرای آن اعزام تیم نصب پس از ارسال قطعات محصولات انبار تجهیز آسیا: قفسه مشبک فلزی (پیچ و مهره ای) قفسه بندی راک کفپوشدار سبک (لانگ اسپن) قفسه بندی راک کفپوشدار سنگین (بالکی راک) قفسه بندی پالت راک قفسه بندی خودراهرو (درایوین) قفسه بندی شاتل درایوین قفسه بندی کانتی لور (بازویی) قفسه بندی کانتی راک قفسه بایگانی متحرک قفسه بندی فروشگاهی قفسه ایزی رکت قفسه بندی نیم طبقه پیش ساخته (مزنین) بالکن بندی پایه راک جعبه پلاستیکی انبار لورپانل (استند نگهدارنده جعبه) پالت تخت فلزی باکس پالت (پالت دیواره دار فلزی) پالت پروفیلی پالت بشکه

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی