اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110156907321892
در دسترس نیست

انتخاب پالت انبار

راهنمای خرید پالت انبار

کد: 140110156907321892

، گرمدره , (اخبار رسمی): پالت انبار سازه های تخت بدون دیواره یا دیواره دار می باشند که برای حمل و جا به جایی تعداد زیاد بار مورد استفاده قرار میگیرند. این سازه ها د ارای تنوع بالایی از نظر اندازه و ابعاد و شکل و همچنین جنس بوده و در انبارهای کوچک و بزرگ و مراکز حمل بار مورد استفاده قرار میگیرند.

پالت انبار سازه های تخت بدون دیواره یا دیواره دار می باشند که برای حمل و جا به جایی تعداد زیاد بار مورد استفاده قرار میگیرند.

پالت انبار سازه های تخت بدون دیواره یا دیواره دار می باشند که برای حمل و جا به جایی تعداد زیاد بار مورد استفاده قرار میگیرند. این سازه ها د ارای تنوع بالایی از نظر اندازه و ابعاد و شکل و همچنین جنس بوده و در انبارهای کوچک و بزرگ و مراکز حمل بار مورد استفاده قرار میگیرند. در ادامه راهنمای خرید پالت انبار و نکات مهمی که در انتخاب آنها باید مد نظر قرار گیرد را ارائه خواهیم داد.

پالت انبار چیست؟

حمل و جا به جایی بار و کالاهای دارای بسته بندی یا بدون بسته بندی به صورت تک فرآیندی بسیار زمان بر خواهد بود. به همین دلیل لیفتراک تعداد زیادی از بارها را با استفاده از پالت جا به جا می کند که به فرآیند جا به جایی بار تا حد زیادی سرعت بخشیده میشود. پالت بار سازه های فلزی یا پلاستیکی می باشند که بار روی آنها چیده شده و لیفتراک آنها را حمل و در داخل قفسه های انبار یا سایر محیط ها قرار می دهد. این سازه ها به صورت ساده و مسطح و دیواره دار ارائه شده و هر یک  دارای زیرمجموعه های زیادی هستند.

نکات مهم در انتخاب پالت انبار

پالت ها دارای تنوع بالایی هستند و در محیط های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. برای دریافت بیشترین کارایی از این سازه ها لازم است چند نکته مهم را در فرایند انتخاب و خرید آنها مد نظر قرار دهید. از مهم ترین نکات در خرید پالت انبار می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

انتخاب پالت انبار بر اساس نوع کالا

یکی از مهم ترین نکاتی که در انتخاب این سازه ها باید به آن توجه داشت، تناسب پالت با نوع کالا می باشد. آیا کالاها دارای اندازه و ابعاد مشابه هستند؟ آیا بار دارای بسته بندی است؟ برای کالاهایی که دا ای بسته بندی در اندازه و ابعاد مشابه هستند، پالت تخت فلزی بهترین گزینه خواهد بود. در مقابل، برای بارهای فله ای و بدون بسته بندی یا بارهایی که از نظر اندازه و ابعاد با هم تناسب ندارند، پالت دیواره دار یا باکس پالت گزینه مناسب تری خواهد بود. باکس پالت ها دارای دیواره هستند و به همین دلیل بار از روی آنها سقوط نخواهد کرد.

دقت به جنس پالت انبار

نکته مهم بعدی که در خرید پالت انبار باید به آن توجه داشت، جنس سازه است. پالت ها در جنس های مختلف فلزی، پلاستیکی و چوبی تولید میشوند که از نظر مقاومت با هم تفاوت دارند. پالت های فلزی مقاومت بالایی در برابر نم و رطوبت داشته و قدرت تحمل وزن آنها نیز بیشتر از چوب و پلاستیک است. علاوه براین، این پالت ها براحتی قابل شستشو بوده و برای سردخانه ها و انبارهای مواد غذایی و بهداشتی و دارویی کاربرد دارند. پالت های چوبی در برابر نم و رطوبت به مرور تخریب شده و کارایی خود را از دست خواهند  داد. علاو ه براین، این پالت ها در شرایط آتش سوزی دچار حریق شده و به بار آسیب وارد می کنند. پالت های پلاستیکی قابلیت شستشو را دارا هستند، اما قدرت تحمل وزن آنها در سطح بسیار کمی قرار دارد.

توجه به مدل پالت انبار

همان طور که اشاره شد پالت ها دارای انواع مختلف فلزی و چوبی و پلاستیکی بوده و به صورت مسطح و دیواره  دار ارائه میشوند. هر یک از این مدل ها دارای زیرمجموعه های متعددی هستند که متناسب با نوع کالا و شرایط محیط می توان آنها را انتخاب کرد. به  عنوان مثال پالت مسطح فلزی دارای انواع مختلف یک رو و دو رو هستند که به ترتیب از یک یا هر دو سمت آن می توان برای چیدمان بار استفاده کرد. پالت های یک طرفه، دو طرفه و چهار طرفه نیز زیرمجوعه پالت های فلزی هستند. لیفتراک های شاخک دار پالت های یک طرفه را از یک جهت می توانند جا به جا کنند. در مقابل، مدل های دو طرفه از دو جهت قابل جا به جایی بوده و چهار طرفه از چهار جهت می توانند  توسط لیفتراک حمل شوند.

پالت های دیواره دار نیز دارای مدل های مختلف تاشو، نرده ای و جداره دار و توری هستند. مدل های توری دارای دیواره های شبکه ای از توری های فلزی هستند که هوا به خوبی در آنها جریان دارد. اگر بار بیش از اندازه کوچک است، می توان از پالت های جداره دار استفاده کرد که ورق های فلزی بسیار مقاوم برای دیوار آنها در نظر گرفته میشود. پالت فلزی تاشو نیز از نمونه های پرکاربرد برای انبارهای کو چک می باشد. این پالت ها را می توان بعد از استفاده و در شرایطی که بدون بار هستند کاملا جمع کرد تا فضای کمی را اشغال کنند.

توجه به کیفیت ساخت پالت

پالت ها از اصلی ترین تجهیزات مورد استفاده در انبارها می باشند که ممکن است در طول حمل بار با ضربات محکمی برخورد کنند. علاوه براین، بارهای زیادی روی این سازه ها قرار گرفته و همیشه در حال جا به جایی هستند. به همین دلیل باید مقاومت بالایی داشته باشند. کیفیت ساخت پالت انبار از موارد مهمی می باشد که نباید در زمان خرید آنها فراموش شود. ضخامت ورقه های فلزی به کار رفته در پالت و جوشکاری و غیره همگی باید بر اساس استانداردها باشند.

انتخاب پالت در ابعاد مناسب

دقت داشته باشید که پالت های انبار در اندازه و ابعاد مختلفی ارائه میشوند. متناسب با نوع قفسه ها و شرایط محیط انبار باید بتوانید پالت در ابعاد مناسب را انتخاب کنید.

باکس پالت بهتر است یا جعبه پلاستیکی؟

علاوه بر پالت ها، جعبه پلاستیکی انبار نیز از سازه های کاربردی برای حمل و نگهداری بار و کالاهای ریز و بدون بسته بندی هستند. حال سوال این است، جعبه پلاستیکی بخریم یا پالت دیواره دار؟ دقت داشته باشید که این  دو نوع سازه کاربرد کاملا متفاوتی با هم دارند. برای حمل اقلام بسیار ریز و بدون بسته بندی مانند ابزار و پیچ و مهره ها از جعبه های پلاستیکی استفاده میشود. این در حالیست که پالت های دیواره دار برای بارهای فله ای یا دارای بسته بندی در ابعاد کوچک مانند میوه و سبزیجات، قطعات یدکی و موارد مشابه استفاده میشوند.

برای آشنایی بیشتر با انواع پالت انبار می توانید از مشاوره های رایگان تیم انبار تجهیز آسیا قبل از خرید هر یک از محصولات این مجموعه استفاده کنید. کافیست نام انبار تجهیز آسیا را در اینترنت جستجو کنید و بعد از ورود به وبسایت این مجموعه محصولات متنوع و ویژگی ها و قیمت آنها را مطالعه نمایید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انبار تجهیز آسیا

شرکت انبار تجهیز آسیا با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه طراحی، تولید و فروش انواع محصولات قفسه بندی انبار، قفسه بندی فروشگاهی و سیستم های ذخیره سازی مکانیزه و تجهیزات مرتبط به انبارداری (شرکتها، فروشگاه ها، انبارها، مراکز دولتی و خصوصی بزرگ و کوچک) اکنون یکی از مجرب ترین و نام آشناترین برندهای این صنعت در ایران است. ماموریت یا محدوده کاری انبار تجهیز آسیا تولید قطعات خاص قفسه بندی تولید مقاطع با ابعاد و توان تحملی متغیر قفسه بندی ها متناسب با نیاز مشتریان استفاده از خط رنگ استاتیک تمام اتوماتیک گارانتی اقلام در صورت نگهداری مطابق استانداردهای ارائه شده آموزش نحوه نصب قفسه بندی آسان اجرای ممیزی ایمنی و قفسه بندی انبار وارائه گزارش سطح ایمنی ارائه خدمات بازرسی ایمنی، کنترل و گزارش سطح ایمنی قفسه بندی انبارها به صورت دوره ای طراحی نظام نگهداری و تعمیرات برنامه ریزی شده (PM) برای کلیه قفسه بندی ها و تجهیزات جانبی درجهت ارتقائ ایمنی انبارهای مشتریان واجرای آن اعزام تیم نصب پس از ارسال قطعات محصولات انبار تجهیز آسیا: قفسه مشبک فلزی (پیچ و مهره ای) قفسه بندی راک کفپوشدار سبک (لانگ اسپن) قفسه بندی راک کفپوشدار سنگین (بالکی راک) قفسه بندی پالت راک قفسه بندی خودراهرو (درایوین) قفسه بندی شاتل درایوین قفسه بندی کانتی لور (بازویی) قفسه بندی کانتی راک قفسه بایگانی متحرک قفسه بندی فروشگاهی قفسه ایزی رکت قفسه بندی نیم طبقه پیش ساخته (مزنین) بالکن بندی پایه راک جعبه پلاستیکی انبار لورپانل (استند نگهدارنده جعبه) پالت تخت فلزی باکس پالت (پالت دیواره دار فلزی) پالت پروفیلی پالت بشکه

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید