اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109156857321892
در دسترس نیست

نحوه قفسه بندی انبار منزل

قفسه بندی انبار منزل را چطور انجام دهیم؟

کد: 140109156857321892

، گرمدره , (اخبار رسمی):  قفسه بندی انبار منزل از کارهای مهمی می باشد که علاوه بر ایجاد نظم، منجر به استفاده بهینه از فضای کوچک انبارهای خانگی میشود.

قفسه بندی انبار منزل را چطور انجام دهیم؟
قفسه بندی انبار منزل را چطور انجام دهیم؟

 قفسه بندی انبار منزل از کارهای مهمی می باشد که علاوه بر ایجاد نظم، منجر به استفاده بهینه از فضای کوچک انبارهای خانگی میشود.

 قفسه بندی انبار منزل از کارهای مهمی می باشد که علاوه بر ایجاد نظم، منجر به استفاده بهینه از فضای کوچک انبارهای خانگی میشود. با توجه به اینکه اغلب انبارهای خانگی دارای ابعاد و متراژ کمی بوده و تعداد وسایل نیز زیاد است، به همین دلیل لازم است به استانداردها و اصول متعددی در چیدمان قفسه های آن توجه شود. در ادامه نکات مهم در قفسه بندی انبار منزل، نوع قفسه های مناسب برای آن و روش های استفاده بهینه از فضای انبار را معرفی خواهیم کرد.

انباری از مهم ترین بخش ها در تمام منازل ویلایی و آپارتمانی می باشد و تاثیر زیادی بر منظم شدن سایر بخش های خانه دارد. علیرغم اهمیت بسیار زیاد این بخش، متاسفانه به دلیل کوچک بودن آپارتمان ها فضای کمی به انبار اختصاص داده میشود. در این شرایط بهترین راهکار، قفسه بندی انبار منزل می باشد. چون استفاده از قفسه ها مزایای متعددی را به همراه دارد که از مهم ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • ایجاد نظم در انبار به دلیل قرار گرفتن کالاها در طبقات مختلف
  • دسترسی آسان به وسایل و کالاهای درون قفسه ها
  • استفاده بهینه از فضای داخل انبار به دلیل طبقه بندی از کف تا سقف
  • رعایت اصول ایمنی با جداسازی کالاهای مختلف از هم و قرار گرفتن در قفسه ها
  • جلوگیری از تخریب وسایل درون انبار منزل با خالی کردن کف انبار و انتقال وسایل به طبقات درون قفسه

اصول قفسه بندی انبار منزل

با توجه به مزایای متعدد قفسه بندی انبار خانه، اغلب افراد برای این بخش از ساختمان اصول و نکات متعددی را رعایت می کنند که عبارتند از:

استفاده از قفسه مناسب برای انبار خانه

به عنوان اولین گام در قفسه بندی انبار خانگی، انتخاب قفسه مناسب است. از آنجا که تنوع در سیستم های قفسه بندی انبار بسیار زیاد است، به همین دلیل ممکن است در انتخاب آنها با شک و ابهام مواجه شوید. دقت داشته باشید که در میان قفسه های مختلف، سیستم قفسه بندی مشبک یا پیچ و مهره ای بیشترین کاربرد را در انبار منزل دارد. این قفسه ها که دارای بدنه تمام فلزی هستند، به صورت چند طبقه قابل اجرا بوده و ارتفاع هر طبقه بر اساس نوع کالا قابل تنظیم است.

در انتخاب سیستم قفسه بندی انبار منزل، لازم است به جنس بدنه و میزان مقاومت آنها در برابر وزن وسایل و ضربه و تماس با نم و رطوبت توجه کنید. علاوه براین، قفسه هایی را انتخاب کنید که قابل شستشو بوده و با نوع و تعداد کالا و وسایل نیز تناسب داشته باشد. قفسه های چوبی نیز در انبار منزل استفاده میشوند، اما این سازه ها قابل شستشو نبوده و با گذشت زمان دچار تخریب و پوسیدگی میشوند.

طبقه بندی صحیح قفسه ها

بعد از انتخاب قفسه و چیدمان آنها در محل مناسب، لازم است به نحوه طبقه بندی شدن آنها دقت کنید. طبقه بندی باید به گونه ای انجام شود که اولین ردیف حدود 10 سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد. این فاصله باعث میشود نم و رطوبت به وسایل نفوذ نکند. طبقات بعدی با توجه به اندازه و ابعاد کالاها باید تنظیم شود. در نهایت این طبقه بندی بهتر است تا ارتفاعی انجام شود که دسترسی به کالاهای چیده شدن در آن سخت نباشد. اگر در انبار چهار پایه یا صندلی وجود دارد، می توانید تا نزدیک سقف قفسه بندی کنید، در غیر این صورت بهتر است تعداد طبقات را کم کنید.

استفاده از شلف در قفسه بندی انبار

از آنجا که تمام دیوارهای انبار امکان قفسه بندی ندارند، می توانید از شلف در این شرایط استفاده کنید. شلف یا قفسه های تک طبقه شرایطی را فراهم می کنند تا بتوانید وسایل را روی دیوار قرار داده و از فضای انبار به صورت بهینه استفاده کنید. شلف ها تنوع بسیار زیادی داشته و پیشنهاد می کنیم به رنگ و طرح آنها نیز توجه داشته باشید تا زیبایی انبار در کنار قفسه بندی آن مد نظر قرار گرفته شود.

استفاده از جعبه پلاستیکی در انبار منزل

وجود وسایل بسیار کوچک مانند پیچ و مهره و موارد مشابه از چالش های همیشگی در قفسه بندی انبار منزل هستند. چون این وسایل خیلی زود در شلوغی انبار گم شده و بی نظمی خسته کننده ای در محیط بوجود می آید. یکی از پیشنهادهای بسیار کاربردی برای این شرایط، استفاده از جعبه پلاستیکی انبار می باشد. جعبه های پلاستیکی دارای تنوع رنگی بالایی بوده و به صورت چند طبقه روی هم نصب میشوند. از این جعبه ها می توانید برای گوشه های دیوار و کنار قفسه ها استفاده کنید.

کاربرد سقف انباری

در محیط هایی که با کمبود فضا مواجه هستند، از هر نقطه باید بیشترین استفاده را داشته باشید. به همین دلیل در قفسه بندی انبار منزل کوچک و بزرگ نباید از فضای سقف غافل شوید. با آویز کردن برخی از وسایل از سقف می توانید محدود بودن فضای انباری را برطرف کنید و تعداد زیادی از وسایل مختلف را در آن قرار دهید.

مرتب سازی منظم انبار

در نهایت پیشنهاد می کنیم بعد از قفسه بندی انبار منزل، مرتب سازی دوره ای آن را جدی بگیرید. با گذشت زمان و ورود و خروج کالاهای مختلف از قفسه ها و بخش های مختلف انبار شلوغی و به هم ریختگی در محیط ایجاد میشود. با مرتب سازی دوره ای می توانید نظم را در فضای انبار ایجاد و وسایل بلا استفاده را از آن خارج کنید.

قفسه بندی انبار منزل با قفسه انبار تجهیز آسیا

بر اساس آنچه در طول متن به آن اشاره شد، برای قفسه بندی انبار منزل در مرحله اول باید قفسه های مناسب و با کیفیت را انتخاب کنید. سپس با گروه بندی کالاها و طبقه بندی قفسه ها آنها را در ردیف های مناسب قرار دهید. استفاده از سقف و دیوارها، خالی کردن کف انبار و چیدمان وسایل و کالاهای بسیار کوچک در جعبه های پلاستیکی همگی می توانند در قفسه بندی انبار خانه موثر باشند. انبار تجهیز آسیا برای این منظور انواع قفسه های مشبک فلزی و جعبه های پلاستیکی انبار را با کیفیت تضمین شده تولید و با قیمت تولیدی ارائه می دهد. جهت آشنایی با ویژگی های این محصولات کافیست از طریق شماره تلفن 02636109773 با کارشناسان فروش انبار تجهیز آسیا تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انبار تجهیز آسیا

شرکت انبار تجهیز آسیا با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه طراحی، تولید و فروش انواع محصولات قفسه بندی انبار، قفسه بندی فروشگاهی و سیستم های ذخیره سازی مکانیزه و تجهیزات مرتبط به انبارداری (شرکتها، فروشگاه ها، انبارها، مراکز دولتی و خصوصی بزرگ و کوچک) اکنون یکی از مجرب ترین و نام آشناترین برندهای این صنعت در ایران است. ماموریت یا محدوده کاری انبار تجهیز آسیا تولید قطعات خاص قفسه بندی تولید مقاطع با ابعاد و توان تحملی متغیر قفسه بندی ها متناسب با نیاز مشتریان استفاده از خط رنگ استاتیک تمام اتوماتیک گارانتی اقلام در صورت نگهداری مطابق استانداردهای ارائه شده آموزش نحوه نصب قفسه بندی آسان اجرای ممیزی ایمنی و قفسه بندی انبار وارائه گزارش سطح ایمنی ارائه خدمات بازرسی ایمنی، کنترل و گزارش سطح ایمنی قفسه بندی انبارها به صورت دوره ای طراحی نظام نگهداری و تعمیرات برنامه ریزی شده (PM) برای کلیه قفسه بندی ها و تجهیزات جانبی درجهت ارتقائ ایمنی انبارهای مشتریان واجرای آن اعزام تیم نصب پس از ارسال قطعات محصولات انبار تجهیز آسیا: قفسه مشبک فلزی (پیچ و مهره ای) قفسه بندی راک کفپوشدار سبک (لانگ اسپن) قفسه بندی راک کفپوشدار سنگین (بالکی راک) قفسه بندی پالت راک قفسه بندی خودراهرو (درایوین) قفسه بندی شاتل درایوین قفسه بندی کانتی لور (بازویی) قفسه بندی کانتی راک قفسه بایگانی متحرک قفسه بندی فروشگاهی قفسه ایزی رکت قفسه بندی نیم طبقه پیش ساخته (مزنین) بالکن بندی پایه راک جعبه پلاستیکی انبار لورپانل (استند نگهدارنده جعبه) پالت تخت فلزی باکس پالت (پالت دیواره دار فلزی) پالت پروفیلی پالت بشکه

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی