اطلاعات تماس
  • 093546*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109136854517388
در دسترس نیست

اصول نگهداری چیلر

کد: 140109136854517388

، (اخبار رسمی): تعمیر، نگهداری و سرویس چیلر یکی از مهمترین موارد در افزایش طول عمر چیلر می باشد. می دانید، تعمیر و نگهداری چیلر به اندازه خرید حساس است. نگهداری دقیق کولر باعث کاهش خرابی ها و افزایش عمر آن می شود. تعمیر و سرویس چیلر باعث کاهش مصرف برق و افزایش راندمان چیلر می شود.

اصول نگهداری چیلر
اصول نگهداری چیلر

تعمیر، نگهداری و سرویس چیلر یکی از مهمترین موارد در افزایش طول عمر چیلر می باشد. می دانید، تعمیر و نگهداری چیلر به اندازه خرید حساس است. نگهداری دقیق کولر باعث کاهش خرابی ها و افزایش عمر آن می شود.

تعمیر، نگهداری و سرویس چیلر یکی از مهمترین موارد در افزایش طول عمر چیلر می باشد. می دانید، تعمیر و نگهداری چیلر به اندازه خرید حساس است. نگهداری دقیق کولر باعث کاهش خرابی ها و افزایش عمر آن می شود. تعمیر و سرویس چیلر باعث کاهش مصرف برق و افزایش راندمان چیلر می شود. این موارد باعث کاهش هزینه ها می شود.

تعمیر چیلر تهران
تعمیرات چیلر در تهران توسط کادری مجرب و متشکل از کارشناسان و تکنسین های متخصص انجام می شود. این افراد با استفاده از تجربه خود سعی می کنند انواع کارها را به خوبی انجام دهند. در ادامه به بررسی مراحل مختلف تعمیر و سرویس چیلر می پردازیم.

تنظیمات اولیه
معمولاً اولین راه اندازی این دستگاه ها توسط تکنسین ها و متخصصان شرکت سازنده آن انجام می شود. قبل از راه اندازی اولیه چیلر، ارزش بررسی چند نکته را دارد.

برای این کار ابتدا اواپراتور را به همراه لوله برگشت چیلر و مصرف کننده آبگیری می کنند. پس از اتمام این فرآیند، باید پمپ گردش آب چیلر را نیز روشن کنید. سپس آب را بین اواپراتور کولر و مصرف کننده به گردش در می آورند.

هنگامی که گردش آب اتفاق می افتد، هوای محبوس شده در مسیر آب از طریق دریچه هوا خارج می شود. پس از انجام این کار، اتصالات الکتریکی باید تعیین شده و سه فازی که وارد پنل می شوند، کنترل شوند. مهمترین قسمت راه اندازی و تعمیر چیلر، جاروبرقی و تخلیه کامل چیلر از هوا و رطوبت است. علاوه بر این موارد، باید از شارژ مبرد نیز اطمینان حاصل کنید.

پس از انجام مراحل فوق می توانید چیلر را روشن کنید توجه داشته باشید که در حین کار می توانید عملکرد کمپرسور و فن، مکش و فشار حرارت و دمای آب ورودی و خروجی را کنترل کنید.

تعمیر چیلر اسلامشهر
راه اندازی فصل 1 یکی از خدماتی است که تعمیر چیلر اسلامشهر به شما ارائه می دهد. در طی این فرآیند، فیلترهای مربوط به آب ورودی به چیلر و پمپ باز و تمیز می شوند. اگر کولر مورد نیاز از نوع سرد باشد، کندانسور با فشار هوای فشرده، آب یا فشار بالا گردگیری می شود.

اگر از چیلر آب خنک استفاده می کنید، باید کندانسور را تمیز کنید، این کار با اسید اعلامی انجام می شود، رسوبات را جدا کرده و برج خنک کننده و تمام فیلترها را تمیز کنید تا تمام فیلترهای خط آب تمیز و تمیز شوند. مدار باز

در ادامه این روند بدانید که در ابتدای فصل گرما نیازی به تخلیه و شارژ مبرد نیست در این صورت فقط باید مدار آب را تخلیه کرد. پس از روشن کردن پمپ آب باید سیستم را تهویه کنید، پس از روشن کردن چیلر باید دبی نامی کمپرسور و فن یعنی فشار مربوط به مکش و گرما را کنترل کنید. در صورت وجود وضعیت خاصی، عملکرد چیلر مختل شده و پس از مشخص شدن مشکل، تعمیر شروع می شود.

بسته به ظرفیت چیلر، ممکن است لازم باشد چند ساعت قبل از روشن کردن بخاری چیلر، روغن کمپرسور را روشن کنید. بررسی و کنترل روغن کمپرسور هنگام راه اندازی بسیار مهم است.

اصول نگهداری چیلر

چیلرهای بازنشسته در پایان فصل
در پایان فصل گرما، چیلر باید خاموش شود و اواپراتور باید کاملاً تخلیه شود. به همین دلیل زهکشی اواپراتور اجباری است. این بسیار مهم است زیرا اگر آب در اواپراتور باقی بماند، ممکن است در فصل سرد سال به دلیل هوای سرد یخ بزند. این می تواند باعث ترک خوردن و نشت اواپراتور شود و باعث مخلوط شدن آب و گاز شود. فراموش نکنید که تمام کلیدهای اصلی چیلر باید خاموش و درب تابلوی برق بسته شود.

تعمیر و نگهداری و تعمیر چیلرهای صنعتی
با توجه به سرعت چرخش بالای چیلرهای صنعتی، مسائل نگهداری، تعمیر و سرویس چیلرها در این نوع چیلرها اهمیت زیادی دارد. انجام صحیح این فرآیند باعث صرفه جویی قابل توجهی در مصرف برق و سایر هزینه ها می شود.

چیلرهای صنعتی نیاز به کنترل روزانه، هفتگی، ماهانه و پایان فصل دارند. یکی از اصلی ترین مواردی که در نگهداری چیلرهای صنعتی باید به آن توجه شود برج خنک کننده، نظافت کندانسور، کنترل مصرف چیلر، فیلتر آب، کنترل مکش و فشار داغ روغن، برگشت روغن و بازرسی برگشت روغن است. صدا و لرزش کمپرسور و فن خنک کننده.

برای حفظ نظم در این مواقع معمولاً از چک لیست مناسب برای این کار استفاده می کنند.

چک لیست تعمیر و نگهداری چیلر صنعتی
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، داشتن چک لیست برای تعمیر، نگهداری و سرویس چیلرهای صنعتی کمک زیادی به کاهش مشکلات این دستگاه ها می کند:

همانطور که می دانیم از آنجایی که چیلرهای صنعتی بیشتر اوقات به عنوان چیلر دائمی کار می کنند، برای جلوگیری از یخ زدگی در فصول سرد سال از ضدیخ استفاده می شود و نکته دیگر بررسی غلظت اتیلن گلیکول است.

کویل های کندانسور باید از نظر خوردگی، نشتی یا انسداد بررسی شوند.

بررسی کمپرسور و تمام قطعات آن مانند سطح روغن، نشتی، لرزش، تغییرات دما در حین کار از موارد اجباری است.

فیلترهای خشک کن باید بازرسی شوند و فیلترهای کثیف، قدیمی یا معیوب تعویض شوند.

طبق معمول باید لوله های ورودی و خروجی آب را از نظر نشتی بررسی کنید.

فن های کندانسور در چیلرهای هوا خنک و برج های خنک کننده باید بررسی شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093546*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید