اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109166859317772
در دسترس نیست

در سفر سه روزه به استانبول چه تفریحاتی کنیم؟

کد: 140109166859317772

، تهران , (اخبار رسمی): شهر استانبول یکی از جذاب‌ترین و توریستی‌ترین شهرهای کشور ترکیه است. در این شهر جاذبه‌های تاریخی طبیعی و فرهنگی مختلفی وجود دارد که گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای بازدید از آن‌ها راهی کشور ترکیه می‌شوند. در شهر استانبول می‌توانید آثار تاریخی از تمدن‌های بزرگ دنیا نظیر تمدن عثمانی و رم را ببینید.

در سفر سه روزه به استانبول چه تفریحاتی کنیم؟
در سفر سه روزه به استانبول چه تفریحاتی کنیم؟
در سفر سه روزه به استانبول چه تفریحاتی کنیم؟
در سفر سه روزه به استانبول چه تفریحاتی کنیم؟
در سفر سه روزه به استانبول چه تفریحاتی کنیم؟
در سفر سه روزه به استانبول چه تفریحاتی کنیم؟

اگر اهل کافه گردی یا شکم گردی باشید، می‌توانید در کافه‌های این شهر قهوه ترک را به همراه شیرینی‌های خوشمزه و باقلوا های ترکی امتحان کنید همچنین به رستوران‌های جذاب آن سر بزنید.

اگر قصد سفر به شهر استانبول را دارید و به‌دنبال برنامه سفر سه‌روزه ای برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی این شهر هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

روز اول سفر به استانبول  

مسجد ایاصوفیه

ایا صوفیا صوفیه در ابتدا یک کلیسا بود. این کلیسا در دوران امپراطوری بیزانس در سال ۵۳۲ م ساخته شد. بعد از فتح استانبول به دست ترکان عثمانی، این کلیسا تبدیل به مسجد شد.

مسجد ایاصوفیه در بخش اروپایی شهر استانبول قرار گرفته‌است. نزدیک‌ترین ایستگاه تراموا به این مسجد ایستگاه سلطان احمد است.

بازدید از مسجد ایاصوفیه رایگان است و همه‌روزه به‌صورت ۲۴ ساعته می‌توانید از این مسجد دیدن کنید. هنگام برپایی نماز جمعه دسترسی به همه بخش‌های این مسجد برای بازدیدکنندگان مقدور نیست. در هنگام بازدید از مسجد باید پوشش خود را متناسب با محیط مذهبی مسجد تغییر دهید. برای سفر به استانبول و بازدید از این مسجد کافی است بلیط تهران استانبول را از سایت سفرمارکت تهیه کنید.

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین کاخ در دنیا به حساب می‌آید. این کاخ در منطقه سلطان احمد قرار گرفته‌است. به‌راحتی می‌توانید با مترو، اتوبوس یا تراموا به یکی از ایستگاه‌های پارک گلخانه یا سلطان احمد بروید و با چند دقیقه پیاده‌روی به محل قرارگیری این کاخ برسید. این کاخ بعد از فتح قسطنطنیه در سال ۱۴۵۹ به دستور نخستین پادشاه عثمانی بنام سلطان‌محمد دوم بر روی ویرانه‌های بیزانس ساخته شد. در طی ۴۰۰ سال امپراتوری عثمانی، حدود ۳۰۰ پادشاه در این کاخ حکومت کردند.

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد یکی از زیباترین مسجدهای ساخته‌شده در شهر استانبول است. به دلیل به‌کارگیری کاشی‌های آبی در ساخت این مسجد، به آن مسجد آبی نیز می گویند. این بنا اولین مسجد در کشور ترکیه است که با ۶ مناره ساخته‌شده است. قدمت آن به ۴۰۰ سال پیش می‌رسد. شیشه‌های رنگی و کاشی‌های آبی این مسجد به جذابیت آن افزوده‌است.

آدرس مسجد سلطان احمد: منطقه فاتح شهر استانبول، محله سلطان احمد، خیابان آت میدانی، پلاک ۷۰

برج گالاتا

یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر استانبول برج گالاتا نام دارد. این برج یکی از قدیمی‌ترین برج‌های جهان است. چشم‌انداز ۳۶۰ درجه‌ای به شهر استانبول دارد. برج گالاتا بعد از غروب آفتاب با نورپردازی‌های جذابش بسیار دیدنی می‌شود. قدمت این برج به بیش‌از ۷۰۰ سال پیش باز می گردد. در زمان ساخته شدن آن یکی از بلندترین برج‌ها و ساختمان‌های شهر استانبول بوده‌است. برج گالاتا در محله برکتزاده شهر استانبول قرار دارد.

برای دسترسی به این برج می‌توانید با استفاده از تراموا به ایستگاه توپ‌خانه بروید و سپس وارد خیابان luleci hendek شوید و بعد از ۶50 متر پیاده‌روی به این برج برسید. با استفاده از مترو نیز می‌توانید به شیشانه بروید. از آن‌جا تا خیابان کلیپ ۱۵۰ متر را پیاده‌روی کنید و بعد از ورود به این خیابان حدوداً ۳۵۰ متر را به پایین بروید سپس برج گالاتا را در سمت راست خود ببینید.

خیابان استقلال

یکی از شلوغ‌ترین و درعین‌حال جذاب‌ترین خیابان‌های شهر استانبول، خیابان استقلال است. این خیابان در نزدیکی میدان تکسیم قرار گرفته‌است. در این خیابان جاذبه‌های تاریخی، کافه‌ها و رستوران‌های جذاب و مراکز خرید مختلفی وجود دارد. خیابان استقلال در محله بی اوغلوی قرار گرفته‌است. این خیابان فاصله کمی تا تنگه بسفر دارد. طول آن به یک و نیم کیلومتر می‌رسد و در آن یک خط مونوریل فعال است.

روز دوم سفر به استانبول  

کاخ دولما باغچه

یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های کشور ترکیه کاخ دولما باغچه است. همچنین یکی از زیباترین و لوکس‌ترین مکان‌های دیدنی شهر استانبول نیز به حساب می‌آید. این بنای تاریخی در بخش شرقی تنگه بسفر قرار گرفته‌است. در این کاخ فرش‌های دست‌باف بسیار زیبا، بزرگ‌ترین چلچراغ‌های جهان، مبلمانی مجلل و جذاب و سقف‌هایی طلاکاری شده را می‌توانید ببینید. در کاخ دلمه باغچه شش‌تن از امپراطورهای عثمانی و همیچنین آتاترک زندگی کرده اند. اگر با تور استانبول از سفرمارکت همراه شدید حتما بازدید از این کاخ زیبا را در برنامه خود قرار دهید.

اگر بخواهید با تراموا به محل قرارگیری این کاخ بروید، باید به ایستگاه کارباتاش بروید و سپس با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی به این کاخ برسید. با استفاده از تاکسی نیز می‌توانید به محل قرارگیری این کاخ بروید.

آدرس کاخ دولما باغچه: ناحیه اروپایی بشیکتاش، محله ویشنزاده، خیابان دلما باغچه

کشتی سواری در تنگه بسفر

اگر دوست دارید در سفر سه‌روزه خود به شهر استانبول لحظات لذت‌بخشی را بر روی تنگه بسفر بگذرانید می‌توانید بلیط کشتی های این تنگه را خریداری کنید و مدتی را در این تنگه کشتی سواری کنید و از مناظر زیبای آن لذت ببرید.

بازدید از آکواریوم سی لایف

اگر به دنیای جانوران آبی علاقه دارید و می‌خواهید در سفرتان به شهر استانبول لاک‌پشت‌های دریایی، ستاره‌های دریایی، کوسه‌ها و همچنین چندین گونه جانوری دیگر را ببینید، به آکواریوم سی لایف استانبول بروید. در این آکواریوم ۶۱ کوسه وجود دارد. نمای ۲۷۰ درجه این آکواریوم به شما امکان می‌دهد که به‌راحتی بتوانید حیوانات مختلف را از نزدیک ببینید. بزرگسالان می‌توانند با پرداخت ۶۲ لیر از این آکواریوم دیدن کنند. بلیط این مکان تفریحی برای کودکان تا ۱۴ سن سال نیز ۴۹ لیر است.

آدرس آکواریوم سی لایف: منطقه بایرام پاشا، محله کوجا تپه، خیابان پاشا

روز سوم سفر به استابول  

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده در جهان است و به‌عنوان یکی از جاذبه گردشگری شهر استانبول نیز شناخته می‌شود. در این بازار ۶۱ گذر و ۳000 حجره وجود دارد. ۲۶ هزار نفر در این بازار مشغول به کار هستند و روزانه حدوداً بین ۲۵ هزار تا ۴۰۰ هزار بازدیدکننده دارد.

بازار بزرگ استانبول در فاصله کمی از مسجد ایاصوفیه و مسجد آبی قرار دارد. بهترین راه برای دسترسی به این بازار استفاده از تراموای شهر استانبول است. باید در ایستگاه «بایزید-بازار بزرگ» از تراموا پیاده شوید و به این بازار بروید. بازار بزرگ استانبول در سال ۱۴۳۵ توسط سلطان‌محمد دوم عثمانی ساخته شد.

در این بازار می‌توانید اقلام مختلفی نظیر فرش، چرم، منسوجات ترکی، اشیاء عتیقه و انواعی از محصولات دیگر را خریداری کنید.

جزایر دالار

اگر به طبیعت‌گردی علاقه دارید یا دوست دارید در سفر سه‌روزه خود به شهر استانبول از طبیعت زیبای آن نیز دیدن کنید، بازدید از جزایر دالار را نباید از دست بدهید. این جزایر در جنوب شهر استانبول، در دریای مرمره قرار گرفته‌است. از طریق اسکله‌های مختلفی که در این شهر قرار دارد، می‌توانید به این جزایر بروید. در ادامه نام این اسکله‌ها را مشاهده می‌کنید:

  • اسکله بوستانجی در خیابان بغداد
  • اسکله کاباتاش در نزدیکی تراموای t1
  • اسکله امین اونو

جزایر دالار از ۹ جزیره‌ای کوچک تشکیل می‌شوند که در هرکدام از آن‌ها پدیده‌های طبیعی و آثار تاریخی جذابی وجود دارد.

جزایر دالار در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر استانبول قرار دارند. از ۹ جزیره‌ای که به‌عنوان جزایر دالار شناخته می‌شود، تنها امکان بازدید از ۴ جزیره وجود دارد و بازدید از ۵ جزیره دیگر برای گردشگران غیرقانونی است. مردم محلی استانبول به جزایر دالار جزایر پرنس می‌گویند.

در این جزایر می‌توانید طبیعت‌گردی، کمپینگ، شرکت در کنسرت‌های محلی، بازدید از آثار تاریخی، شنا، درشکه سواری و چندین تفریحی دیگر را امتحان کنید. در این مجموعه جزایر رستوران‌های مختلفی نیز وجود دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی