کد: 140110016884719483
در دسترس نیست

منابع یادگیری آیلتس که باید بخوانید

کد: 140110016884719483

، (اخبار رسمی): برای آماده شدن در آزمون آیلتس بهتر است، چند منبع مطمئن را مورد مطالعه قرار دهید تا بتوانید نتیجه مطلوب را به دست آورید.

برای آماده شدن در آزمون آیلتس بهتر است، چند منبع مطمئن را مورد مطالعه قرار دهید تا بتوانید نتیجه مطلوب را به دست آورید.

افرادی که حضور در آزمون آیلتس را به عنوان یک چالش پذیرفته‌اند سعی دارند از تمامی ابزارها و امکانات موجود جهت آماده سازی خود بهره ببرند. استفاده از بهترین منابع یادگیری آیلتس راهکار مناسبی است که افراد را با هر سطح زبان انگلیسی برای کسب نمره بالا در این آزمون آماده می‌کند. فراموش نکنید استفاده از به‌روزترین منابع به تنهایی کافی نخواهد بود و در کنار آن لازم است برای یادگیری برنامه منظمی داشته باشید و هوشمندانه مطالعه کنید. در اینجا شما را با برخی از منابع این آزمون بین المللی زبان انگلیسی که هر داوطلبی باید آن‌ها را بشناسد آشنا می کنیم .

چگونه منابع معتبر یادگیری آیلتس را شناسایی کنیم؟

منابع آزمون آیلتس را در نگاه اول به دو دسته اصلی می‌توان تقسیم کرد، دسته اول کتاب‌ها و ابزارهای آموزشی هستند که نکات گرامری، اصول زبان انگلیسی و کلمات جدید را به افراد آموزش می‌دهند و گروه دوم منابع یادگیری هم شامل نمونه سوالات آزمون‌های مختلف آیلتس می‌شوند.

هر دو گروه این منابع آزمون به صورت آنلاین و چاپی در دسترس داوطلبان قرار دارند، مدرسان حرفه‌ای آزمون آیلتس معمولا لیست کاملی از این منابع تهیه کردند و در اختیار شاگردان خود قرار می‌دهند. حقیقت این است که همه کتاب‌ها، جزوه‌ها و حتی دوره‌های آموزشی آماده سازی آیلتس کیفیت یکسانی ندارند و نمی‌توان به آگهی‌های تبلیغاتی که در سایت‌های اینترنتی و مجلات منتشر می‌شود برای اعتبار سنجی آن‌ها اعتماد کرد. بنابراین انتخاب بهترین مدرس آیلتس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

داوطلبان برای شناسایی منابع معتبر آموزشی بهتر است با افرادی که قبلا در این آزمون شرکت کردند و نمره قابل قبولی گرفتند مشورت کنند. مدرسان خبره و کاربلد هم منبع خوب دیگری هستند که به شناسایی هرچه بهتر منابع آزمون کمک می‌کنند. بسیاری افراد تصمیم دارند به صورت خودخوان برای شرکت در این آزمون‌ها آماده شوند اگرچه منابع مختلفی برای این کار در دسترس قرار دارد اما حقیقت این است که استفاده از دوره‌های آموزشی و همراهی یک مدرس حرفه‌ای گزینه بهتری است که ضریب خطای فرد را کاهش داده و کمک می‌کند بهتر و سریع‌تر برای شرکت در این آزمون بین المللی آماده شود. گرچه بعضی از مدرسین پیشنهاد می کنید که یادگیری با فیلم هم امکان پذیر است و بهترین فیلم برای یادگیری زبان انگلیسی را دانشجویان خود پیشنهاد می دهند. اما در کنار فیلم باید از منابع مرتبط هم استفاده شود.

برای آماده سازی آیلتس بهترین منابع یادگیری کدامند؟

از آنجا که آزمون آیلتس در چهار بخش خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن برگزار می‌شود معمولا یک کتاب جامع و کامل برای یادگیری و آمادگی آن وجود ندارد. داوطبان باید مجموعه‌ای از کتاب‌ها و منابع را گردآوری کنند از سوی دیگر برخی منابع برای آزمون جنرال و آکادمیک مشترک هستند اما اغلب آن‌ها به صورت اختصاصی برای یکی از این آزمون‌ها طراحی شده و قبل از فراهم کردن منابع شرکت کننده باید نوع آزمونی که قصد شرکت در آن را دارد مشخص سازد.

برخی از مشهورترین منابع آزمون آیلتس عبارتند از:

Mindset for IELTS

این مجموعه کتاب‌های چهار جلدی تمامی سرفصل‌های اصلی آزمون آیلتس را در برگرفته و به شکل خیلی ساده سعی دارد مباحث را برای داوطلب تشریح کند. معمولا این کتاب‌ها در دوره‌های حضوری و آنلاین تدریس می‌شود و فرد به تنهایی از عهده درک مباحث آن بر نمی‌آید. در پایان هر فصل یک سری سوالات مطرح شده که درک مباحث آموزش داده شده را ساده‌تر می‌کند.

افرادی که می‌خواهند در آزمون آیلتس نمره بالای ۷ بگیرند می‌توانند از این منبع آموزشی استفاده کنند، قیمت این کتاب‌ها چندان گران نیست و نسخه الکترونیک آن هم در دسترس قرار دارد. یکی از نقطه قوت‌های این کتاب آن است که مباحث مختلف را به تفکیک پیش می‌برد ولی گاهی مباحث در آن حالت جسته و گریخته پیدا می‌کند که باعث می‌شود افراد مبتدی بدون همراهی مدرس نتوانند استفاده کامل را از کتاب ببرند.

Barron’s IELTS Superpack

مجموعه‌ای از کتاب‌های کوچک هستند که برای افرادی که می‌خواهند به صورت سلف استادی برای آزمون آیلتس آماده شوند گزینه بسیار خوبی به شمار می‌رود. این مجموعه کلیه کتاب‌هایی که در این حوزه طراحی شده را گردآوری کرده و در قالب یک دوره آموزشی ساده و روان در اختیار داوطلبان قرار می‌دهند.

در کنار کتاب‌ها سی‌دی‌های آموزشی هم در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که به صورت صوتی کار آموزش را تکمیل می‌کنند. چند آزمون آزمایشی مختلف هم در سی‌ دی‌ها گردآوری شده که یادگیری مباحث را ساده‌تر کرده و داوطلبان را با نمونه سوالات آیلتس به صورت عملی آشنا می‌کند. این کتاب برای یادگیری چهار مهارت اصلی زبان بسیار عالی است و به تقویت لهجه آمریکایی علاقه‌مندان هم کمک بسیاری می‌کند.

The Official Cambridge Guide to IELTS

این راهنمای رسمی کمبریج برای آماده سازی آزمون آیلتس و فراگیری نکات لازم برای کسب نمره بالا در این آزمون یکی از بهترین منابع به شمار می‌رود. هزینه تهیه آن چندان بالا نیست و در عین حال تلاش شده مباحث به ساده‌ترین شکل ممکن مطرح شود که بدون حضور مدرس هم فرد از عهده درک آن‌ها برآید.

متاسفانه به دلیل تعدد مباحث آموزشی کتاب فرصت عمیق شدن روی همه مباحث را نداشته و داوطلب برای آمادگی کامل و کسب نمره عالی در آزمون باید منابع مختلف را هم به صورت همزمان مطالعه کند. The Official Cambridge Guide to IELTS یک کتاب آموزشی و تمرینی است که در کنار یاد دادن مباحث آموزشی از طریق برگزاری آزمون‌های مختلف درک مطلب را هم ساده‌تر می‌کند.

Official IELTS Practice Materials

جمعی از مدرسان آزمون آیلتس در این کتاب سعی کردند داوطلبان را با فضای آزمون و نحوه امتیازدهی به هر بخش آن آشنا کنند. این کتاب یکی از منابع خوب و معتبری است که نه تنها داوطلبان شرکت در آزمون آیلتس بلکه بسیاری از مدرسان دوره‌های آموزشی مختلف هم از آن استفاده می‌کنند.

برای فردی که اولین بار در این آزمون شرکت می‌کند آگاهی از نحوه برگزاری آن و کسب تجربه کافی در این خصوص بسیار مهم است، این کتاب هرچیزی که داوطلب در این حوزه لازم است بداند را به زبان ساده تشریح می‌کند.

خوشبختانه منابع یادگیری آیلتس بسیار متنوع هستند و علاوه بر کتاب‌ها و منابع پولی بسیاری مدرسان و شرکت کنندگان قبلی این آزمون منابع رایگان معتبری را هم در اختیار داوطلبان قرار دادند. اگر برای شناخت منابع دچار سردرگمی شدید کافی است قبل از تهیه هر کتاب و منبع تازه‌ای که با آن برخورد می‌کنید با مدرس خود مشورت کنید یا با یک سرچ ساده در اینترنت اطلاعات کافی در مورد آن را به دست آورید. اگر نقاط قوت و ضعف خود را به خوبی شناسایی کرده باشید و سطح زبان شما به شکل حرفه‌ای مشخص شده باشد دقیقا می‌دانید به چه چیزی نیاز دارید و به این ترتیب راحت‌تر می‌توانید منابعی که واقعا باید تهیه کنید را بشناسید. برای مثال پادکست برای تقویت زبان انگلیسی به شما کمک شایانی خواهد کرد.

منبع: خبر آنلاین

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش