کد: 140111247159919483
در دسترس نیست

آیلتس به درد چه کسانی می خورد

کد: 140111247159919483

، (اخبار رسمی): همه چیز در مورد آزمون آیلتس در این مقاله آورده شده است و شما قبل از حضور در امتحان ایلتس باید انواع آیلتس و کاربردهای آن اشنا شوید.

آیلتس چیست و به درد چه کسانی می‌خورد؟

IELTS مخفف عبارت International English Language Testing System بوده و یک آزمون بین المللی است که برای غیر انگلیسی زبانان طراحی شده تا مهارت‌های سخن گفتن، شنیدن، نوشتن و خواندن انگلیسی آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهد. امروزه کمتر کسی در جهان یافت می‌شود که نام این آزمون را نشینده باشد یا به اهمیت آن واقف نباشد اما شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که شرکت در این آزمون و کسب نمره خوب آیلتس در ایران به درد چه کسانی می‌خورد. در این مطلب تلاش کردیم پاسخ روشنی به این سوال و سایر سوال‌هایی که در این خصوص ممکن است داشته باشید بدهیم. قبل از هر چیزی پیشنهاد میکنیم، مقاله تفاوت آیلتس و تافل را مطالعه کنید.

آیلتس چیست؟

در پاسخ به سوال آیلتس چیست؟ باید گفت British Council موسسه معتبر و شناخته شده متولی برگزاری آزمون آیلتس است که توسط موسسه آموزشی IDP استرالیا و دانشگاه شناخته شده کمبریج اداره می‌شود. نام « سیستم ارزیابی بین المللی زبان انگلیسی» روی این آزمون گذاشته شده که به خوبی موید هدف و رسالت IELTS است. این مدرک در حال حاضر معتبرترین مدرک سنجش و ارزیابی دانش زبان انگلیسی در سراسر جهان است که اغلب دانشگاه‌های بین المللی، سفارتخانه کشورهای انگلیسی زبان و شرکت‌های بزرگ چند ملیتی آن را می‌پذیرند.

چند نوع مدرک آیلتس وجود دارد و به درد چه کسانی می‌خورند؟

امروزه آزمون آیلتس به سه شکل با مدارک مجزا برگزار می‌شود که هرکدام مشخصات و کاربردهای خاص خود را دارند که در اینجا به تفکیک آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

آیلتس جنرال General IELTS

این آزمون جنبه عمومی داشته و افرادی که قصد ورود به دانشگاه یا مراکز علمی را ندارند در آن شرکت می‌کنند. اغلب افرادی که به قصد کار و زندگی به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت می‌کنند و تخصص ویژه‌ای ندارند در این آزمون شرکت می‌کنند. نوجوانانی هم که می‌خواهند وارد مدارس انگلیسی زبان شوند با در اختیار داشتن مدرک آیلتس جنرال ساده‌تر می‌توانند پذیرش مدرسه یا کالج مورد نظر خود را دریافت کنند.

آیلتس آکادمیک Academic IELTS

آیلتس آکادمیک به صورت اختصاصی برای افرادی طراحی شده که می‌خواهند ادامه تحصیل داده وارد دانشگاه‌های معتبر انگلیسی زبان شوند. فرقی نمی‌کند رشته مورد علاقه فرد پزشکی و مهندسی باشد یا رشته‌های هنر و علوم انسانی هر کسی که می‌خواهد در دانشگاه‌های معتبر خارجی ثبت نام کند باید مدرک آیلتس آکادمیک داشته باشد. برخی دانشگاه‌های معتبر حداقل نمره خاصی هم برای این منظور در نظر گرفتند و افرادی که نمره مورد نظر را کسب نکنند نمی‌پذیرند.

آیلتس لایف اسکیلزIELTS Life  Skills

این آزمون آیلتس به دلیل کاربرد کمتر چندان در بین مردم شناخته شده نیست و مراکزی که آن را می‌پذیرند هم محدودتر هستند. در این آزمون تنها دو مهارت اصلی زبان انگلیسی (گوش کردن و سخن گفتن) مورد ارزیابی قرار گرفته و سوالات خواندن و نوشتن در آن مطرح نمی‌شود. این آزمون ویژه افرادی که قصد کار و زندگی در انگلیس را دارند طراحی شده و نتایج آن تنها توسط نهادهای قانونی این کشور مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

گرفتن مدرک آیلتس در ایران برای چه کسانی مفید است؟

شرکت در آزمون آیلتس و گرفتن مدرک آن برای چهار منظور اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به تفصیل در مورد آن‌ها توضیح می‌دهیم:

مدرک آیلتس برای مهاجرت

اولین کاربرد کسب مدرک آیلتس تسهیل فرآیند دریافت ویزا و پذیرش پرونده انواع مهاجرت است. سفارتخانه کشورهای انگلیسی زبان برای دادن اجازه اقامت به افراد مهارت‌های زبانی آن‌ها را ارزیابی می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند داوطلبان توانایی برقراری ارتباط، انتقال مفهوم و کار و زندگی در کشورهای مقصد را دارند. کاناد، انگلیس، نیوزیلند و استرالیا مشهورترین کشورهایی هستند که شرط دریافت آیلتس را برای داوطلبان مهاجرت قراردادند. تمام افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند با مراجعه به سایت رسمی و سفارتخانه کشورهای مقصد می‌توانند از مدارک مورد نیاز و اینکه آیا الزامی به دریافت آیلتس دارند یا نه مطلع شوند.

مدرک آیلتس برای تحصیل

بیشتر دانشگاه‌های درجه یک جهان هرکجایی که مستقر باشند برای اینکه افراد بیشتری از سراسر جهان بتوانند از آموزش‌های آن‌ها بهره ببرند دروس خود را به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند. مسلما تنها افرادی می‌توانند در کلاس‌ها حضور پیدا کرده و از عهده امتحانات برآیند که به این زبان مسلط باشند. تمامی دانشگاه‌های دنیا مدرک آیلتس آکادمیک را قبول دارند و افرادی که نمره قابل قبولی در آن کسب کنند شانس بالایی برای دریافت پذیرش دانشگاه مدنظر خود خواهند داشت. افرادی که در داخل و خارج کشور می‌خواهند مدرک دکترا بگیرند هم با شرکت در آزمون آیلتس راحت‌تر می‌توانند سطح مهارت‌های زبانی خود را به اثبات برسانند.

مدرک آیلتس برای تدریس

افرادی که نمره بالایی در آزمون آیلتس کسب می‌کنند در واقع سطح زبان خود را به دیگران اثبات کرده و می‌توانند پس از طی مراحل قانونی به عنوان مدرس زبان انگلیسی تدریس کنند. اعتبار این مدرک ۲ سال است و دارندگان آن در بین عموم مردم اقبال زیادی دارند. اغلب افراد دوست دارند در کلاس‌های آمادگی آیلتس شخصی شرکت کنند که خود در این آزمون موفق بوده و نمره بالایی به دست آورده است.

مدرک آیلتس برای اشتغال

آن دسته از ایرانیانی که در داخل و خارج کشور دوست دارند به صورت حضوری یا دورکار با شرکت‌های بین المللی همکاری داشته باشند در صورتی که بتوانند مدرک آیلتس را به دست آورند شانس بالاتری برای دریافت موقعیت شغلی دارند. بسته به جایگاه شغلی و رتبه شرکت نمره مناسب متفاوت خواهد بود اما قطعا هرچه نمره فرد بهتر باشد شانس قبولی بالاتری هم خواهد داشت.

این روزها ارتباطات جهانی روز به روز گسترده‌تر می‌شود و ما ساکنان این دهکده جهانی از طریق زبان انگلیسی بایکدیگر در ارتباط هستیم. شرکت‌ها و کسب و کارهایی در مسیر فعالیت خود موفق‌تر هستند که پا را از مرزهای جغرافیایی کشور خود فراتر گذاشته و در عرصه جهانی فعالیت کنند. این شرکت‌های پیشرو به کارکنانی نیاز دارند که قادر باشند با تمام مردم دنیا ارتباط برقرار کنند. تسلط به زبان انگلیسی شرط عمده این شرکت‌هاست و معمولا میزان مهارت‌های زبانی فرد را با در دست داشتن مدرک آیلتس می‌سنجند. همانطور که در این مطلب مشاهده کردید آیلتس یک مدرک معتبر بین المللی است که در اختیار داشتن آن می‌تواند ضمینه پیشرفت شغلی، تحصیلی و گسترش ارتباطات شما را فراهم کند. بنابراین شرکت در دوره‌های آماده سازی آیلتس و هزینه کردن برای تقویت مهارت‌های زبانی یک سرمایه گذاری مناسب است که همه افراد باید برای خود انجام دهند. همین الان به سایت آکادمی تات سربزنید و ضمن کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمون آیلتس در دوره‌های آنلاین ما ثبت نام کنید.

منبع: رکنا

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش