کد: 140111177150519483
در دسترس نیست

صفر تا صد آزمون آیلتس

کد: 140111177150519483

، (اخبار رسمی): آزمون آیلتس به شکل کلی در دو نوع Academic و General Training برگزار می‌شود که از نظر سوالات، موضوع و کاربرد با یکدیگر متفاوت هستند. افرادی که خود را برای شرکت در این آزمون بین المللی زبان آماده می‌کنند باید با انواع آزمون آیلتس آشنا شوند تا هنگام مطالعه و ثبت نام آزمون انتخاب درستی داشته باشند.

آشنایی با انواع آزمون آیلتس

آزمون آیلتس به شکل کلی در دو نوع Academic و General Training برگزار می‌شود که از نظر سوالات، موضوع و کاربرد با یکدیگر متفاوت هستند. افرادی که خود را برای شرکت در این آزمون بین المللی زبان آماده می‌کنند باید با انواع آزمون آیلتس آشنا شوند تا هنگام مطالعه و ثبت نام آزمون انتخاب درستی داشته باشند. منابع مطالعه هریک از این آزمون‌ها و مدرسان تخصصی آن‌ها هم با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. در این مطلب شما را با آزمون جنرال، آکادمیک و سایر انواع آیلتس آشنا می‌کنیم.

شباهت‌های آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک

بخش لیسنینگ و اسپیکینگ آزمون آیلتس برای داوطلبان جنرال و آکادمیک به صورت کاملا مشابهی برگزار می‌شود و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. نتایج هر دو آزمون هم معمولا ۱۳ تا ۱۵ روز پس از برگزاری در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. نحوه احراز هویت داوطلب، ثبت نام در آزمون و نهاد برگزار کننده این آزمون‌ها هم یکی است.

نمره آزمون جنرال و آکادمیک نمره‌ای بین ۰ تا ۹ است که در هر چهار بخش اصلی آزمون اسپیکینگ، لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ به صورت جداگانه اعلام می‌شود. نمره میانگین این چهار بخش نمره نهایی فرد را تعیین می‌کند، بنابراین شخصی که می‌خواهد در آزمون نمره خوبی دریافت کند باید در هر چهار مهارت زبان انگلیسی نمره قابل قبولی کسب کند.

در مطلب آیلتس چیست به شکل مفصل در مورد نحوه برگزاری آزمون، برگزار کننده و اعتبار این مدرک صحبت کردیم که در مورد آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک به صورت مشترک کاربرد دارد.

در حال حاضر این آزمون‌ها در بیش از ۱۵۰ کشور جهان تحت نظر دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود و داوطلبان در ازای پرداخت هزینه آزمون می‌توانند به صورت کتبی و آنلاین امتحان بدهند. به طور کلی آزمون جنرال و آکادمیک مشابه یکدیگر برگزار می‌شوند فقط تفاوت‌های کوچکی در برگزاری و سوالات مطرح در آن‌ها وجود دارد. تصور عمومی بر آن است که آزمون جنرال ساده‌تر از آکادمیک است و پاسخگویی سوالات مطرح شده در این آزمون برای داوطلبان سطح متوسط زبان راحت‌تر هستند.

تفاوت‌های آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال

سوالات آزمون آکادمیک برای داوطلبانی طراحی شده که تصمیم دارند در مقطع کارشناسی و بالاتر در یک دانشگاه معتبر انگلیسی زبان تحصیل کنند. بخش جنرال آزمون هم برای افرادی کاربرد دارد که قصد مهاجرت و زندگی در یکی از کشورهای انگلیسی زبان را دارند. این مدرک توسط سفارتخانه اغلب کشورهای انگلیسی زبان مثل کانادا، انگلیس، نیوزیلند و... مورد پذیرش قرار گرفته و افرادی که نمره خوبی در این آزمون کسب می‌کنند شانس بیشتری برای دریافت ویزا و مهاجرت به این کشورها دارند. سوالات بخش ریدینگ و رایتینگ آزمون جنرال و آکادمیک با یکدیگر متفاوت هستند. سوالات آزمون جنرال بیشتر در حوزه مسائل روز، ارتباطات و مکالمات متداول زندگی مطرح می‌شود و قصد دارد که توانایی انتقال مفاهیم و ارتباط گیری یک غیر انگلیسی زبان با انگلیسی زبانان را بسنجد.

در آزمون آکادمیک بیشتر سوالات این بخش‌ها مربوط به اتفاقات و مکالماتی است که در محیط دانشگاه صورت می‌گیرد. داوطلبان آزمون هنگام تمرین و آموزش آیلتس باید به این نکته توجه داشته باشند و متناسب با هدفی که از شرکت در آیلتس دارند نوع آزمون و منابع مطالعاتی خود را انتخاب کنند.

مدت زمان آزمون ریدینگ آزمون جنرال آیلتس ۶۰ دقیقه بوده و در آن ۴۰ سوال برای داوطلب مطرح می‌شود که باید پاسخگو باشد. برای این بخش داوطلبان آزمون آکادمیک ۳۰ دقیقه فرصت داشته باید به ۴۰ سوال پاسخ دهند. در دفترچه این بخش آزمون سه متن که در مجموع حدود ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه دارنددر اختیار داوطلب قرار می‌گیرد.

مدت زمان برگزاری بخش رایتینگ آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس هم ۶۰دقیقه است که داوطلب باید در مورد دو موضوع مختلف انشا بنویسد. در تسک اول باید متنی حدود ۱۵۰ کلمه بنویسد که مشکل فرضی را شرح می‌دهد. در بخش دوم هم باید باید نظر موافق یا مخالف خود را درمورد موضوعی مطرح کند و تا ۲۵۰ کلمه آن را بیان کند. موضوع انشا تسک اول و دوم در آزمون آکادمیک و جنرال بایگدیگر بسیار متفاوت هستند و مهارت‌های لازم برای پاسخگویی به سوالات آن‌ها هم یکسان نخواهد بود.

تفاوت منابع آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال

در بخش ریدینگ و رایتینگ منابع آزمون متفاوت است سوالات این بخش آزمون جنرال بسیار متنوع هستند و معمولا از روزنامه‌ها، مجلات و رادیو و تلویزیون انتخاب می‌شوند. منابع آیلتس جنرال معتبر معمولا سوالات دوره‌های مختلف آزمون را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهند که با نوع مطرح شدن سوالات و نحوه انتخاب پاسخ صحیح آن‌ها آشنا شوید.

کتاب‌های تخصصی جداگانه‌ای در بخش ریدینگ و رایتینگ برای آزمون جنرال و آکادمیک چاپ شده که دست داوطلبان را برای انتخاب باز می‌گذارد. مدرسان حرفه‌ای و باسابقه معمولا لیست منابع معتبر را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهند تا انتخاب بهتری داشته باشند.

متن‌های آزمون آکادمیک بیشتر مربوط به مسائل علمی و دانشگاهی هستند و فرد علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی باید تا حدودی با مباحث هم آشنایی داشته باشد. این موضوعات معمولا دشوارتر از آزمون جنرال هستند اما تنوع آن‌ها هم به مراتب کمتر است که مطالعه و آماده سازی آزمون را با پیچیدگی‌های کمتری مواجه می‌کند.

سایر انواع آزمون آیلتس

آزمون آیلتس جنرال به بررسی معلومات داوطلبان آزمون در بستر اجتماعی می‌پردازد در حالی که آزون آکادمیک برای افراد داوطلب تحصیل در مراکز عالی آموزشی (دانشگاه‌های انگلیسی زبان) طراحی شده است. افرادی که می‌خواهند برای یک دوره کوتاه در کشورهای انگلیسی زبان کار کنند یا قصد مهاجرت و زندگی در این کشورها را دارند بهتر است در آزمون جنرال شرکت کنند. علاوه بر این آزمون‌ها آیلتس لایف اسکیلز و آیلتس UKVI هم برگزار می‌شود که از نظر شرایط برگزاری و نوع مدرک با آزمون‌های دیگر کمی متفاوت هستند. آزمون آیلتس UKVI از نظر محتوایی با آیلتس تفاوت چندانی ندارد اما شرایط برگزاری آن کمی متفاوت است. نظارت بیشتری بر برگزاری این آزمون صورت می‌گیرد و علاوه بر انگلستان در تمامی کشورهای مقصد مهاجرتی و تحصیلی پذیرفته می‌شود.

آزمون آیلتس لایف اسکیلز ویژه داوطلبانی که قصد مهاجرت و زندگی در انگلستان را دارند برگزار می‌شود. این آزمون بسیار ساده‌تر از آیلتس جنرال و آکادمیک است و معمولا اعضای خانواده مهاجران اصلی برای دریافت ویزا و اجازه اقامت در آن شرکت می‌کنند. اعتبار این مدرک کمتر از آزمون آیلتس است و در آن سوالاتی مربوط به اوقات فراغت، علاقه‌مندی‌ها، خانواده، وسایل نقلیه و آموزش مطرح می‌شود. داوطلبان بسته به نوع مهاجرت و هدفی که از دریافت آیلتس دارند می‌توانند یکی از انواع این آزمون را انتخاب کرده و در آن شرکت کنند.

منبع: مشرق نیوز

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش