اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110076895721818
در دسترس نیست

کامپوزیت دندان چگونه انجام میشود؟

کامپوزیت دندان

کد: 140110076895721818

، (اخبار رسمی): کامپوزیت ها یکی از جدیدترین روش هایی است که برای زیباتر کردن ظاهر دندان ها و رفع عیوب دندان ها استفاده می شود. داشتن یک لبخند زیبا می تواند ظاهر چهره شما را بهبود بخشد.

کامپوزیت دندان
کامپوزیت دندان

کامپوزیت ها یکی از جدیدترین روش هایی است که برای زیباتر کردن ظاهر دندان ها و رفع عیوب دندان ها استفاده می شود. داشتن یک لبخند زیبا می تواند ظاهر چهره شما را بهبود بخشد. با این حال، عیوب دندان، مانند دندان شکسته، لکه روی دندان و دندان های کج، می تواند ظاهر ناخوشایندی ایجاد کند. بنابراین کامپوزیت دندان یکی از بهترین راه ها برای پوشاندن این عیوب در دندانپزشکی زیبایی هستند. که لبخند زیبایی را برای شما ایجاد می کنند. کامپوزیت ها نوعی خمیر هستند که از ماتریس الیگومری مبتنی بر رزین و پرکننده معدنی ساخته می شوند. آنها استحکام بالایی دارند و باید بدانید که آنها راهی سریع و بی خطر برای زیباسازی دندان هایتان هستند.

نامهای دیگر کامپوزیت دندان، کامپوزیت ونیر، باندینگ و ترمیم دندان با مواد همرنگ است. روکش ها را می توان جزو یکی از رایج ترین روش های زیبایی دندانپزشکی دانست. کامپوزیت‌ها از چشمگیر ترین روش های دندانپزشکی مدرن هستند. در این روش با قرار دادن نوعی روکش زیبایی روی دندانها ایرادهای ظاهری آنها مثل ترک‌ها، لب‌ پریدگی‌ها، لکه‌ها و عیوب مربوط به فرم و اندازه‌ی آنها را از نظر پنهان می‌کنند.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت‌های دندانی یا کامپوزیت های مبتنی بر رزین، مواد مصنوعی و آبگریز هستند که ماتریس پلیمری را با پراکندگی ذرات پرکننده شیشه، مواد معدنی یا رزین و یا الیاف کوتاه ترکیب می کنند.

آنها برای ترمیم ساختار دندان از دست رفته در اثر ضربه، پوسیدگی یا سایر بیماری ها استفاده می شوند. از کامپوزیت ها همچنین می توان به عنوان ساروج برای روکش های سیمانی، پل ها و سایر پروتزها استفاده کرد.

مراحل کامپوزیت دندان

لازم به ذکر است که این روش درمانی نیازی به قالب گیری و لابراتور ندارد. هچنین این روش باید در مطب و توسط دندانپزشک خوب در غرب تهران انجام شود. جایگذاری و نصب کامپوزیت ها به راحتی انجام می شود زیرا کامپوزیت لایه بسیار نازکی است که بر روی دندان قرار می گیرد و برای نصب آن نیازی به تراش سطح بیرونی دندان وجود ندارد.

این روش درمانی طی یک جلسه درمطب دکتر انجام می شود. پس از بررسی های انجام شده لایه های ونیر کامپوزیت به کمک چسب های مخصوص بر روی دندان ها باند می شوند. قدرت این چسب ها به گونه ای است که به راحتی نمی شکنند. اما نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که بعد از انجام کامپوزیت باید مواظب جویدن خود باشید و از جویدن اجسام خیلی سخت دوری کنید.

نحوه انجام این روش به گونه ای است که پس از تمیز کردن و آماده سازی دندان مواد خمیری شکل کامپوزیت بر روی دندان ها قرار می گیرد. و با استفاده از دستگاه های مختلف و نور مخصوص بر روی دندان ها فرم می گیرند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی