اطلاعات تماس
  • 021886*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110086896822081
در دسترس نیست

نکات استفاده از رنگ اپوکسی

کد: 140110086896822081

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از مهمترین دلایل استفاده از رنگ اپوکسی به‌ جای رنگ معمولی در پوشش‌ دهی کف های ساختمانی، مقاومت و استحکام این رنگ‌ ها نسبت‌ به رنگ‌های معمولی است.

نکات استفاده از رنگ اپوکسی
رنگ اپوکسی

شما می‌توانید جهت خرید و کسب اطلاعات از محصولاتی چون رنگ سوله ، رنگ اپوکسی و رنگ آکریلیک ساختمانی با شرکت رادین پوشش زرین تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

یکی از مهمترین دلایل استفاده از رنگ اپوکسی به‌ جای رنگ معمولی در پوشش‌ دهی کف های ساختمانی، مقاومت و استحکام این رنگ‌ ها نسبت‌ به رنگ‌های معمولی است. زیرا اگر از رنگ‌ های معمولی برای پوشش‌ دهی سطوحی مانند کف از آن استفاده شود، به‌ مرور و بر اثر رفت ‌وآمد های مکرر پوسته پوسته شده و از بین خواهد رفت. همچنین از دیگر دلایل استفاده از رنگ اپوکسی، چسبندگی بسیار بالای آن با سطح کف‌ هایی چون کف بتنی است.

کاربردهای رنگ اپوکسی

از رنگ اپوکسی برای پوشش‌ دهی سطوحی چون فلزی، چوبی و بتنی استفاده می‌شود. همچنین در مکان‌ هایی که بسیار پررفت‌ وآمد و پرتردد بوده و امکان استفاده از مواد شیمیایی بسیار بالا است و یا در مجاورت مستقیم رطوبت قرار دارند از این رنگ استفاده می‌شود. به‌ طور کلی بیشترین کاربرد رنگ اپوکسی مرتبط با فضا های صنعتی بوده اما از دیگر کاربرد های آن می‌توان به استفاده از آنها در بیمارستان‌ ها، کارخانجات، سوله‌ ها، کامپوزیت، موتورخانه‌ ها، کفپوش‌ های صنعتی، زیرزمین‌ های مرطوب، رنگ سوله، صنایع نفت و گاز، پوشش خطوط لوله‌ ها، کف آزمایشگاه‌ ها، پارکینگ‌ها، انواع ساختمان‌ ها و همچنین مراکز تجاری بزرگ و کف گاراژ ها اشاره کرد.

اگر از رنگ آکریلیک ساختمانی به‌ تنهایی برای پوشش‌ دهی این اماکن استفاده شود، به دلیل مقاومت کم این رنگ در برابر آسیب‌ های بیرونی، پس‌ از مدتی پوسته پوسته شده و از بین خواهد رفت. پس بهتر زمانی‌ که از رنگ آکریلیک ساختمانی استفاده می‌نمایید دارای اپوکسی نیز بوده تا بتواند بسیار مقاوم و مستحکم باشد.

مزایای استفاده از رنگ اپوکسی

ازجمله مزایای استفاده از رنگ اپوکسی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رنگ اپوکسی دارای خاصیتی است که پس‌ از پوشش‌ دهی سطوح از لیز خوردن جلوگیری می‌کند
  • رنگ اپوکسی در برابر حرارت و آتش مقاوم است
  • رنگ اپوکسی به‌ راحتی تمیز شده و از نفوذ گرد و غبار به سطح زیرین و همچنین جذب آنها جلوگیری می‌کند
  • رنگ اپوکسی در برابر نفوذ آب، نم و رطوبت بسیار مقاوم است
  • زمانی‌ که رنگ اپوکسی به‌ عنوان کفپوش به کار می‌رود، پس‌ از استفاده به‌ هیچ‌ عنوان ترک نخورده و پاره نمی‌شود
  • رنگ اپوکسی در برابر آسیب‌ های بیرونی بسیار مقاوم بوده و پوششی سخت را ایجاد می‌کند
  • رنگ اپوکسی دارای ماندگاری و طول عمر بسیار زیادی است
  • رنگ اپوکسی نسبت‌ به دیگر رنگ‌ ها به‌ سبب ویژگی های بسیار منحصر به‌ فرد و طول عمر بسیار بالا، دارای هزینه‌ای مقرون‌ به‌ صرفه و مناسبی است

معایب استفاده از رنگ اپوکسی

ازجمله معایب استفاده از رنگ اپوکسی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

اجرای رنگ اپوکسی نسبت‌ به دیگر رنگ‌ ها به‌ خصوص برای استفاده از آنها به‌ عنوان پوشش برای کف بسیار سخت‌ تر و متفاوت از دیگر رنگ‌ ها است. زیرا برای اجرای رنگ اپوکسی، باید تمامی ترک‌ ها و مشکلات کف برطرف شده و به‌ خوبی تمیز و عاری از گرد و غبار و سطح کاملاً تمیزی و یکپارچه به وجود آورد. همچنین اجرای این رنگ ممکن است روز ها به طول بینجامد.

استفاده از رنگ اپوکسی به‌ عنوان کفپوش در اماکنی که در مجاورت آب و ریزش آب قرار دارند، ممکن است در اثر وجود آب بر روی این رنگ سبب لیز خوردگی و لغزندگی شوند.

تغییر رنگ اپوکسی و یا تغییر طراحی آن ممکن است از هزینه و سختی‌ های بسیار زیادی همراه باشد

همانطور که گفته شد رنگ اپوکسی دارای طول عمر بسیار بالا و پوششی بسیار مستحکم است اما پس‌ از مدت ‌ها استفاده ممکن است دچار برخی آسیب‌ ها شود و به‌ همین دلیل رفع آسیب‌ دیدگی آن کمی با مشکل همراه است

صحبت پایانی

شرکت رادین پوشش زرین از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت در زمینه تولید و اجرای انواع کفپوش اپوکسی پارکینگ ، پلی یورتان، پوشش‌ های محافظتی و پوشش‌ های صنعتی و همچنین تولید انواع رنگ اپوکسی کرده و دارای کارشناسان و متخصصانی بسیار ماهر و با تجربه در این زمینه است.

شما می‌توانید جهت خرید و کسب اطلاعات از محصولاتی چون رنگ سوله ، رنگ اپوکسی و رنگ آکریلیک ساختمانی با شرکت رادین پوشش زرین تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رادین

ﺷﺮﮐﺖ رادﯾﻦ ﭘﻮﺷﺶ زرین از ﺳﺎل 1390 آﻏﺎز ﺑﻪ ﮐﺎر ﮐﺮده و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ اﯾﻦ ﺷﺮﮐﺖ در زﻣﯿﻨﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﭘﻮﺷﺶ ﻫﺎی ﻣﺤﺎﻓﻈﺘﯽ، ﭘﻮﺷﺶ ﻫﺎی ﺻﻨﻌﺘﯽ، ﮐﻔﭙﻮش ﻫﺎی اﭘﻮﮐﺴﯽ و ﭘﻠﯽ ﯾﻮرﺗﺎن، ﭘﻠﯽ ﯾﻮرﺗﺎن ورزﺷﯽ و رﻧﮓ ﻫﺎی ﺻﻨﻌﺘﯽ است، این مجموعه ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ در زﻣﯿﻨﻪ اﺟﺮای ﭘﻮﺷﺶ ﻫﺎی ﺻﻨﻌﺘﯽ، ورزﺷﯽ و دﮐﻮراﺗﯿﻮ نیز ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ دارد.

اطلاعات تماس
  • 021886*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان