اطلاعات تماس
  • 021886*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201307244222081
در دسترس نیست

رنگ اکریلیک ساختمانی چیست؟

رنگ اکریلیک ساختمانی چیست؟

کد: 140201307244222081

، تهران , (اخبار رسمی): رنگ اکریلیک ساختمانی دارای انواع رنگ‌ های مات و براق است و رنگ براق آن پس‌ از خشک شدن، سطحی بسیار درخشان و ابریشمی را به وجود می‌آورد. از این رنگ برای رنگ‌ آمیزی سطوح داخلی و خارجی ساختمان‌ ها استفاده‌ شده و یکی از رنگ‌ های محبوب در میان نقاشان ساختمانی است.

رنگ اکریلیک ساختمانی چیست؟
رنگ اکریلیک ساختمانی

شرکت رادین پوشش زرین، یکی از شرکت‌ های بسیار معتبر و بزرگ در زمینه تولید و ارائه انواع پوشش های صنعتی و محافظتی است.

رنگ اکریلیک ساختمانی و مزایا و معایب آن

امروزه با پیشرفت علم، رنگ‌ های بسیار جدیدی با ویژگی‌ ها و خاصیت های بسیار پیشرفته نسبت‌ به رنگ‌ های قدیمی به‌ وجود آمده اند. یکی از این رنگ‌ های مدرن، رنگ اکریلیک ساختمانی است که برای نقاشی ساختمان‌ ها از این رنگ استفاده‌ شده و نسبت‌ به رنگ‌ هایی مانند رنگ پلاستیکی و رنگ روغن علاوه‌ بر پوشش‌ دهی بسیار بالا، دارای مزایای بسیار بیشتری است.
رنگ اکریلیک ساختمانی نوعی آستر پلاستیکی و رنگ شیمیایی است که بر پایه آب ساخته می‌شود. در ابتدا از این رنگ برای رنگ‌ آمیزی خودرو ها استفاده می‌شد، اما امروزه به دلیل خاصیت‌ های بسیار منحصر به‌ فرد آن، در صنعت ساخت‌ و ساز و ساختمان‌ سازی نیز از آن استفاده میشود.. این رنگ بسیار سازگار با محیط‌ زیست بوده و هیچگونه آسیبی به محیط اطراف خود وارد نمیکند. همچنین نسبت‌ به سایر رنگ‌ ها بسیار سریع‌ تر خشک‌ شده و در برابر آسیب ها، از سطح زیرین خود محافظت می‌کند.

رنگ اکریلیک ساختمانی دارای انواع رنگ‌ های مات و براق است و رنگ براق آن پس‌ از خشک شدن، سطحی بسیار درخشان و ابریشمی را به وجود می‌آورد. از این رنگ برای رنگ‌ آمیزی سطوح داخلی و خارجی ساختمان‌ ها استفاده‌ شده و یکی از رنگ‌ های محبوب در میان نقاشان ساختمانی است.

این رنگ از اجزایی چون اکریلیک، پلی اورتان و لاتکس تشکیل شده و دارای چسبندگی بسیار زیادی با سطح زیرین خود است. به دلیل به کار رفتن مواد پلیمری در رنگ اکریلیک ساختمانی، این رنگ پس‌ از خشک شدن سطحی بسیار ضخیم و مقاوم را ایجاد کرده و در برابر آسیب‌ هایی چون پوسته پوسته شدن، ترک‌ خوردگی، نفوذ نم و رطوبت، خش پذیری و غیره بسیار مقاوم است.

ویژگی‌ های رنگ اکریلیک ساختمانی

از جمله خواص و خصوصیات رنگ‌ های اکریلیک ساختمانی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • این رنگ سبب عدم جذب گرد و غبار شده و بسیار سازگار با محیط‌ زیست اطراف خود است.
  • رنگ اکریلیک ساختمانی قابلیت شستشوی بالایی داشته و علاوه‌ بر دوام، دارای ماندگاری بسیار بالایی نیز است.
  • این رنگ دارای انعطاف‌ پذیری بسیار مناسبی بوده و قابل استفاده بر روی انواع سطوح مختلف است.
  • این رنگ در هنگام اجرا، بوی بد و شیمیایی نداشته و استفاده از آن بسیار آسان است.
  • رنگ اکریلیک بسیار سریع خشک‌ شده و می‌توان لایه بعدی را به‌ سرعت بر روی آن اجرا نمود. رنگ اکریلیک ساختمانی پس‌ از خشک شدن دچار ترک خوردگی و پوسته‌ پوسته نشده و قابلیت بازگردانی خواهد داشت.
  • این نوع از رنگ علاوه‌ بر غلظت و درخشندگی بسیار بالا، متنوع نیز بوده و در برابر سایش مقاومت بالایی دارد.

کاربرد های رنگ اکریلیک ساختمانی

همانطور که از نام این رنگ پیداست، از این رنگ در نقاشی قسمت‌ های داخلی و خارجی انواع ساختمان‌ ها استفاده‌ شده و از دیگر کاربرد های آن می‌توان به استفاده از آن در رنگ‌ آمیزی انواع پارچه، استفاده در صنعت خودروسازی، استفاده در جداول و خیابان‌ ها و همچنین خط‌کشی آنها، رنگ‌ آمیزی انواع شیشه، استفاده در دکوراسیون داخلی ادارات و منازل، رنگ‌ آمیزی سفال و غیره اشاره نمود.

معایب استفاده از رنگ اکریلیک ساختمانی

از جمله معایب استفاده از رنگ اکریلیک ساختمانی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • این رنگ‌ ها نسبت‌ به رنگ روغن دارای درخشندگی و شفافیت بالایی نیستند.
  • قبل‌ از استفاده از رنگ اکریلیک بر روی سطوح فلزی، حتماً باید در زیر رنگ، از یک لایه ضد زنگ استفاده نمایید.
  • این نوع از رنگ‌ های اکریلیک ۲ فاز بوده و قبل‌ از استفاده از آن باید به‌ خوبی مخلوط شوند.
  • یکی از مهمترین عیب‌ های رنگ اکریلیک ساختمانی، زود خشک شدن این رنگ‌ ها است و بهتر است برای اجرای آنها از غلتک استفاده نمایید.
  • این رنگ دارای غلظت بسیار بالایی بوده و بهتر است برای نما های خارجی و داخلی ساختمان‌ ها استفاده شود.
  • دمای نگهداری از رنگ اکریلیک ساختمانی بین ۵ تا ۳۵ درجه بود و قبل‌ از استفاده از آن باید سطح مورد نظر را کاملاً تمیز و سطح یکنواختی را به وجود آورید.

نکات مهم در هنگام استفاده از رنگ اکریلیک

همانطور که گفته شد، دمای مناسب برای نگهداری از رنگ اکریلیک ساختمانی بین ۵ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد است و بهتر است آن را در جای سرد قرار ندهید. همچنین زمان خشک شدن رنگ اکریلیک بسته به شرایط گوناگونی مانند دما، ضخامت و همچنین نوع آب‌ و هوا متفاوت بوده ولی به‌ طور معمول بین ۲ تا ۴ ساعت زمان لازم است تا این رنگ به‌ طور کامل خشک شود. سطحی که قرار است رنگ اکریلیک را بر روی آن اجرا نمایید، اگر از قبل دارای رنگ بوده، می‌توانید رنگ اکریلیک را بر روی آن اجرا کرده ولی اگر فاقد رنگ بود، سطح مورد نظر حتماً باید کاملاً تمیز و خشک کرده و عاری از گرد و غبار نمایید.

هر یک کیلوگرم از رنگ اکریلیک در حدود ۵ متر مربع از سطح مورد نظر را رنگ‌ آمیزی میکند و برای شروع کار، باید رنگ را به‌ طور کامل مخلوط کرده و از ۲۵ درصد آب در مخلوط استفاده نمایید.

شرکت رادین پوشش زرین، یکی از شرکت‌ های بسیار معتبر و بزرگ در زمینه تولید و ارائه انواع پوشش های صنعتی و محافظتی است و از دیگر محصولات آن می‌توان به انواع کفپوش‌ های پلی یورتان و صنعتی و کفپوش اپوکسی رادین اشاره کرد.

تمامی کفپوش های صنعتی ارائه‌ شده توسط شرکت رادین مانند کفپوش اپوکسی رادین و کفپوش اپوکسی صنعتی دارای گارانتی دو ساله بوده و مشتریان عزیز می‌توانند جهت اطلاع از قیمت رنگ اکریلیک ساختمانی، رنگ سوله و چگونگی سفارش آن، با این شرکت تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رادین

ﺷﺮﮐﺖ رادﯾﻦ ﭘﻮﺷﺶ زرین از ﺳﺎل 1390 آﻏﺎز ﺑﻪ ﮐﺎر ﮐﺮده و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ اﯾﻦ ﺷﺮﮐﺖ در زﻣﯿﻨﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﭘﻮﺷﺶ ﻫﺎی ﻣﺤﺎﻓﻈﺘﯽ، ﭘﻮﺷﺶ ﻫﺎی ﺻﻨﻌﺘﯽ، ﮐﻔﭙﻮش ﻫﺎی اﭘﻮﮐﺴﯽ و ﭘﻠﯽ ﯾﻮرﺗﺎن، ﭘﻠﯽ ﯾﻮرﺗﺎن ورزﺷﯽ و رﻧﮓ ﻫﺎی ﺻﻨﻌﺘﯽ است، این مجموعه ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ در زﻣﯿﻨﻪ اﺟﺮای ﭘﻮﺷﺶ ﻫﺎی ﺻﻨﻌﺘﯽ، ورزﺷﯽ و دﮐﻮراﺗﯿﻮ نیز ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ دارد.

اطلاعات تماس
  • 021886*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان