اطلاعات تماس
  • 099276*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110136904221968
در دسترس نیست

نحوه اجرا بتن ریزی

نحوه اجرا بتن ریزی

کد: 140110136904221968

، (اخبار رسمی): در این مقاله به بررسی نحوه اجرا بتن ریزی در قزوین، بتن ریزی با ماله پروانه ای ، برش زدن می پردازیم. یکی از مهم ترین بخش های تولید بتن، نحوه ریختن آن بر روی محوطه است.

نحوه اجرا بتن ریزی
بتن ریزی کف

اجرای انواع بتن ریزی، بتن ریزی با ماله پروانه ای، بتنه ریزی کف محوطه، بتن ریزی کف سوله، بتن ریزی کف ساختمان و... با تیم تخصصی بتن ساروج

در واقع اجرای ایده آل و با کیفیت بتن  نباید باعث به جداسازی گروهی، توزیع یکنواخت بتن  در سطح و قطع شدن ریزش بتن  در برخی از مناطق سطح شود. همچین اندازه بتن بر اساس شرایط پروژه تعیین می شود. به عنوان مثال نحوه اجرای بتن  در یک سطح محوطه کوچک در مقایسه با یک سطح بزرگ و ضخیم می تواند با استفاده از چرخ دستی یا یک اسکراپر (سنتی) انجام شود.

تهیه بتن

به طور کلی، بتن مورد استفاده برای پروژه های ساختمانی یا در محل تولید می شود یا از شرکت های ساختمانی بتن خریداری می شود. در پروژه های کوچک ساختمانی مانند ساختمان های چند طبقه، معمولاً از یک میکسر کوچک برای ریختن بتن، برای انجام در محل و برای ریختن سایر قسمت های ساختمان مانند فونداسیون بتن استفاده می کنند.

بتن ریزی در قزوین که برای پروژه های ساختمانی بزرگ مانند ساخت بزرگراه و برج سازی مورد نیاز است، معمولاً در محل ساخته می شود تا هزینه های ساخت و ساز کاهش یابد. عموماً در پروژه های ساختمانی بزرگ، بتن توسط تیم های ثابت تهیه می شود و سپس بتن  به صورت مرحله ای انجام می شود.

متریال سازی

سطح کار باید برای انجام کارهای ترمیم، خشک و مناسب (بدون ایراد) و بر اساس الزامات آماده شود. تمام آلاینده ها، از جمله مواد اضافی که باعث چسبندگی پوشش می شود یا مانع از نفوذ (لغزش) می شود، حذف می شوند. روش های پذیرفته شده در این زمینه شامل تراشیدن، برش زدن یا سندبلاست، بلاست، شات بلاست و پاکسازی با آتش می باشد. خاک و گرد و غبار ناشی از آماده سازی سطح باید قبل از اعمال پوشش ترمیم سطح حذف شوند.

الزامات تهویه

در انتخاب مواد باید شرایط تهویه و رطوبت در نظر گرفته شود، استفاده صحیح از مواد و جابجایی مناسب آن ها با ایمنی کامل و مطابق با مقررات انجام شود.

کیفیت پایین یا پوشش ناکافی بتن

عملکرد هر سازه خاص به کیفیت و نمای بیرونی سازه بستگی دارد. کیفیت خوب، بادوام، بتن  با چگالی مناسب و پوشش مناسب، حفاظت از محیط زیست، بدون سیستم حفاظتی پیش از کار را فراهم می کند و سال ها از بتن مسلح در برابر ترک ها محافظت می کند.

 انواع بتن ریزی در قزوین

بتن ریزی ساختمان انواع مختلفی دارد، مانند بتن ریزی با ماله ی پروانه ای، بتن ریزی دستی، بتن ریزی با پمپ زمینی، پمپ باد و …. است.

1. بتن ریزی پروانه

امروزه به دلیل سهولت در کار، بهبود کیفیت و کاهش قیمت، از وسایلی مانند موپ پروانه ای یا موپ برقی استفاده می شود. اجرای بتن پروانه ای گران تر از دستی است و بافت بتن  قوی تر و متراکم تر است.

2. بتن ریزی  با پمپ زمینی در قزوین

اجرای بتن ریزی کف محوطه با پمپ های زمینی یکی از پروژه های رایج در ایران است که با توجه به کاهش نیروی کار و افزایش سرعت آبیاری بتن  بسیار مقرون به صرفه است. در این روش دستگاه پمپ بتن در محل پروژه نصب می شود و سپس با اتصال لوله یا شلنگ به دستگاه پمپ به موقعیت قالب منتقل می شود. این پیاده سازی برای فضاهای کارگاهی کوچک مناسب است.

3. بتن ریزی کف محوطه با پمپ هوا

بتن ریزی پمپ هوا در ساختمان های بلند، پی های بزرگ و مناطق صعب العبور استفاده می شود. این نوع پمپ بر روی شاسی کامیون ها و تریلرها نصب می شود. انتقال بتن روی پمپ هوا از طریق لوله انتقال نصب شده بر روی بازوی تاشو دستگاه انجام می شود. این بازوهای مکانیکی با استفاده از شیرهای هیدرولیک باز و بسته می شوند.

 مراحل بتن ریزی کف محوطه

1. طبقه بندی

قرار دادن بتن اولین مرحله در فرآیند بتن ریزی و مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه بتن  مانند سیمان، ماسه، سنگدانه و غیره است. هدف از جمع آوری بتن اندازه گیری میزان مواد مورد نیاز برای فرآیند ریخته گری بتن  است که به دو روش طبقه بندی حجمی و وزنی انجام می شود. در طبقه بندی حجمی، مواد بتن  را در حجم اندازه گیری می کنند. در تجمع حجم، بتن  با حجم مواد اندازه گیری می شود. بنابراین، نادرست تر است. حجیم را می توان در جعبه های فولادی یا چوبی حمل کرد که به آن جعبه های اندازه گیری می گویند. محدودیت اصلی که در آن حجیم‌سازی توصیه نمی‌شود، افزایش حجم ماسه است.

2. مخلوط بتن

در طی این فرآیند، تمام مواد بتن گروه بندی شده و به نسبت های لازم مخلوط می شوند تا رنگ و بافت یکنواختی به دست آید. برای ایجاد یک بتن خوب، ابتدا مواد را خشک و سپس مرطوب کنید. دو روش کلی برای اختلاط وجود دارد: اختلاط دستی و اختلاط ماشینی یا با میکسر.

3. حمل و نقل و انتقال بتن

پس از ساخت مخلوط، بتن باید به محل پروژه منتقل شود. بتن در قالب قرار می گیرد و باید تا حد امکان به موقعیت نهایی ریخته شود

توجه: در طول حمل و نقل، مخلوط بتن  باید قوام و کارایی خود را حفظ کند.

اجرای انواع بتن ریزی با تیم تخصصی بتن ساروج

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 099276*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان