اطلاعات تماس
  • 099276*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112117187821968
در دسترس نیست

هزینه بتن ریزی کف محوطه و بتن ریزی کف سوله

هزینه بتن ریزی کف محوطه و بتن ریزی کف سوله

کد: 140112117187821968

، (اخبار رسمی): اگر شما هم در صنعت ساخت و ساز فعالیت میکنید، حتما با این سوال که هزینه بتن ریزی کف محوطه و بتن ریزی کف سوله چگونه تعیین میشود مواجه شده اید. توضیح های متفاوتی برای جواب این سوال وجود دارد ولی بهتر است یک نگاه کلی به تمام موارد تاثیر گذار در این زمینه بیندازیم.

هزینه بتن ریزی کف محوطه و بتن ریزی کف سوله
بتن ریزی کف محوطه

‌‌ بتن را بشناسیم

بتن یکی از مصالح ساختمانی است که برگرفته از ترکیب سیمان، ماسه و سنگدانه های درشت و کوچک مخلوط با آب است و به مرور زمان سخت می شود. در صنعت ساختمان سازی از بتن برای ساخت بنا هایی مثل تیر، پی، ستون، دال و سایر عناصر باربر استفاده می شود.

بتن از مصالح چسباننده تشکیل میشود که این مصالح به غیر از سیمان انواع مختلفی دارند. مانند آهک برای بتن های آهکی و قیر برای بتن های آسفالت که برای راهسازی و ستخت خیابا ها بسیار مناسب هستند.

پیشینه بتن تا کنون

زمانی که بتن برای اولین بار اختراع گردید مورد توجه اکثر کسانی که در حیطه ساختو ساز فعالیت میکرد‌ند قرار گرفت. مواد اولیه تشکیل دهنده بتن، سیمان های خامی بود‌ند که از خرد کرد‌ن و سوزاند‌ن گچ یا سنگ آهک به دست می آمد‌ند.

هنگامی که ماسه و سیمان به آن اضافه شد، به ملات تبدیل شد‌ند، ماده ای همانند گچ که برای چسباند‌ن سنگ ها به همدیگر استفاده می شود. در طی هزاران سال گذشته، این مواد با ترکیب سایر مواد بهبود یافته به بتن مدرن تبدیل شد‌ند.

مواد اولیه بتن در حدود 1300 سال قبل از میلاد اختراع گردید، زمانی که سازندگان بتن در خاورمیانه دریافتند که وقتی بیرون قلعه های خود را گچ کاری کرد‌ند و دیوارهای خانه های خود را با پوشش نازک و مرطوب سنگ آهن سوخته پوشانید‌ند، بتن به دست آمد.

علت مهم بود‌ن تست بتن چیست

در مراحل اولیه ساخت، آزمایش های متعددی وجود دارد که به ویژه برای سازه های بزرگ ضروری است. آزمایش خاک، آزمایش بتن، آزمایش میلگرد و آزمایش جوش از جمله آنهاست. برای برخی، انجام این آزمایشات ممکن است غیر ضروری و هزینه اضافی به نظر برسد.

اما به هیچ وجه اینطور نیست و عواملی مانند پایداری سازه، طول عمر و بسیاری دیگر به انجام این تست ها بستگی دارد. عدم انجام این تست ها (حتی در صورت دور زد‌ن موانع قانونی) می تواند در درازمدت صدمات جبران ناپذیری به تولیدکنندگان وارد کند و لذا اکیداً پیشنهاد می کنیم در انجام این تست ها کوتاهی نکنید.

در واقع برخی خلاءهای قانونی در زمینه آزمایش بتن، میلگرد و جوش این امکان را برای شرکت های ارائه دهنده خدمات بتن، میلگرد و جوش فراهم کرده است تا با ارائه مدارکی مجوزهای لازم را دریافت کنند. اگرچه این کار مقداری از هزینه های شما را کاهش می دهد، اما بسیار خطرناک است.

زیرا شرکت ها می توانند خدمات خود را با کیفیت پایین تری نسبت به آنچه در اسناد خود ادعا می کنند به شما ارائه دهند. بنابراین، به خصوص در پروژه های بزرگ، باید این آزمایش ها را با کمک آزمایشگاه های مستقل و غیر انتفاعی انجام دهید.

به این ترتیب می توانید از کیفیت بتن، میلگرد و جوش مطمئن شوید. در غیر این صورت باید ریسک خسارت های بزرگ را بپذیرید. از طرفی پیشنهاد می کنیم قبل از اعلام نتایج آزمایش بتن از آزمایشگاه مستقل، تمامی هزینه ها را با ارائه دهنده خدمات بتن تسویه نکنید.

زیرا با ارائه بتن بی کیفیت امکان تقلب وجود دارد. تنها راه تشخیص این نوع تقلب انجام یک آزمایش مشخص است. در قسمت بعدی مراحل آزمایش بتن را توضیح خواهیم داد.

فرایند تست بتن برای هزینه بتن ریزی کف محوطه و بتن ریزی کف سوله

این باید زمانی انجام شود که با یک شرکت بتن ریزی قرارداد می بندید. بهتر است قبل از نهایی شد‌ن قرارداد به شرکت بتن ریزی اطلاع داده شود که ناظرانی برای آزمایش بتن در حین بتن ریزی کف محوطه حضور خواهند داشت. همچنین لازم است با این شرکت شرط بندی کنید که با اعلام نتایج آزمایش بتن بخشی از پرداخت خود را انجام دهید.

به این ترتیب از بروز مشکل جلوگیری خواهد شد. در ابتدای فرآیند بتن ریزی کف محوطه، یک یا چند مهندس ناظر از آزمایشگاه به محل پروژه شما اعزام می شوند. در اکثر موارد لازم است این مهندسان در تمام مراحل بتن ریزی حضور داشته باشند و از کیفیت خوب کارها اطمینان حاصل کنند.

همچنین در این مدت مهندسان نمونه های لازم را برای آزمایش بتن جدید و انتقال آن به آزمایشگاه بتن می گیرند. البته لازم به ذکر است که ممکن است مقداری نمونه برداری قبل از خروج بتن از کارخانه انجام شود. مخصوصاً آزمایشاتی که مربوط به تعیین کیفیت سیمان است.

کارهای مرتبط با آزمایشگاه

بعد، نوبت به انجام کارهای آزمایشگاهی می رسد. همانطور که در قسمت های بعدی به تفصیل توضیح خواهیم داد، در آزمایشگاه بتن، چندین آزمایش مختلف بر روی نمونه های به دست آمده از پروژه انجام می شود که ممکن است اعلام نتایج برخی از آنها به چند هفته زمان نیاز داشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 099276*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان