اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14011106713767115
در دسترس نیست

مقاله های تخصصی از استودیو دیزاین لند

مهم‌ترین نکات و قوانین جدید ثبت برند تجاری که باید بدانید

کد: 14011106713767115

، رشت , (اخبار رسمی): مراحل ثبت برند تجاری کاری است که باید برای کسب‌وکار خود انجام دهید. مدارک لازم برای ثبت برند و سایر نکات مهم آن را در این مقاله بخوانید.

مهم‌ترین نکات و قوانین جدید ثبت برند تجاری که باید بدانید
مهم‌ترین نکات و قوانین جدید ثبت برند تجاری که باید بدانید

بدیهی است که لوگوی شما برای ثبت برندتان باید خاص و منحصربه‌فرد باشد، طراحی یک لوگو که در ساده‌ترین حالت در ذهن بنشیند، امتیازی است که استودیو دیزاین لند می‌تواند به کسب‌وکار شما ببخشد

ثبت برند تجاری؛ مراحل و اهمیت آن

ثبت برند تجاری با توجه‌ به رشد روز افزون کسب‌وکارها، درخواست‌ها برای آن افزایش‌یافته است. این موضوع برای کسب‌وکارها اهمیت زیادی دارد. تصور کنید زمان و هزینه زیادی صرف یک برند و ساخت لوگو و سایر نمادها برای آن کرده‌اید و برند خود را در حوزه خود در ذهن مخاطب جا انداخته‌اید. اگر یکی از رقبا یا شرکت‌های حوزه‌های دیگر از تلاش شما سوءاستفاده کنند، دیگر نمی‌توانید تأثیر قبلی را بر مشتری‌های خود بگذارید.

این سوءاستفاده می‌تواند به شکل‌های مختلفی از قبیل تقلید از برند شما یا ارائه محصول بی‌کیفیت با نام برند شما باشد. آن‌ها می‌توانند لوگوی مشابه لوگوی شما یا حتی دقیقاً لوگوی شما را به کار ببرند. برای جلوگیری از چنین اتفاق‌هایی باید برند تجاری خود را به نام خود ثبت کنید. در این صورت مالکیت معنوی لوگو و برند به شما تعلق‌گرفته و استفاده هرکسی غیر از شما و بدون اجازه شما پیگرد قانونی دارد.
در غیر این صورت حتی ممکن است کسی بعد از شما از آن برند و لوگو استفاده کند؛ اما چون اقدام به ثبت تجاری کرده، بتواند از فعالیت شما جلوگیری کند. هم چنین با ثبت لوگوی تجاری خود اعتبار کسب‌وکار خود را بالاتر می‌برید. سرمایه‌گزاران برای اعتماد کردن به شما راحت‌تر هستند و تبلیغات بهتری می‌کنید.

برای آشنایی بیشتر با روند ثبت برند تجاری خود همراه ما در این مقاله باشید.

مراحل ثبت برند تجاری و لوگو چیست

  • شما باید استعلام لوگوی خود را بگیرید. داشتن نام غیرتکراری، منحصربه‌فرد بودن و حرفه‌ای بودن لوگو شروط اولیه‌ای است که باید رعایت کنید ( استودیو طراحی گرافیک دیزاین لند در زمینه طراحی لوگو حرفه ای می تواند همراه شما باشد ). در صورت عدم تأیید باید نام یا لوگوی خود را تغییر دهید. (معمولا نام‌های چندبخشی یا خودساخته بهتر از نام‌های مشهور هستند. )
  • بعد از تأیید استعلام؛ باید مدارکی از قبیل شناسایی، جواز کسب، گواهی امضا و در صورت لزوم کارت بازرگانی خود را تکمیل فرمایید. ( اگر شخصیت حقوقی هستید مدارک شما متفاوت است. )
  • به سایت مالکیت معنوی مراجعه کرده و اظهارنامه پر کنید.
  • سپس برگه‌ای که سایت به شما می‌دهد پرینت گرفته و به دفاتر ثبت‌ اسناد رسمی ببرید.
  • برگه که گواهی امضا نام دارد توسط دفتر تأیید می‌شود و سپس در سایت بارگذاری شود.
  • در این مرحله هزینه‌ای بپردازید که طبق جدول زیر می باشد ( برای مشاهده هزینه های دقیق به این مطلب در ویلاگ دیزاین لند مراجعه نمایید  )
  • بعد از تکمیل پرونده حدود دو ماه منتظر بمانید تا پرونده بررسی و آگهی ثبت، در روزنامه رسمی منتشر شود. (در این مرحله نیز برای چاپ در روزنامه باید هزینه‌ای بپردازید.)
  • اگر شکایتی اعلام نشد باید با مدارک پرونده خود به‌صورت حضوری به اداره ثبت مالکیت معنوی بروید. (این مرحله طی پیامکی به شما اعلام خواهد شد.)
  • حق‌الثبت برند در این مرحله از شما دریافت می‌گردد.
  • اکنون باید برند خود را در یک روزنامه رسمی برای بار دوم به اطلاع عموم برسانید.
  • مرحله آخر از مراحل ثبت برند تجاری مراجعه مجدد به اداره ثبت مالکیت معنوی و بردن دو نوبت روزنامه رسمی به آن جاست. در این مرحله برند شما ثبت شده و می‌توانید خود را صاحب آن بدانید!

می‌توانید تمام این مراحل را با کمک شرکت‌هایی که در ثبت برند به شما کمک می‌کنند انجام دهید. با این کار هزینه شما بالاتر خواهد رفت؛ اما کار آسان‌تری را تجربه خواهید کرد.

جستجو و استعلام آنلاین ثبت برند

از طریق سایت سامانه مرکزی مالکیت معنوی که لینک آن در این صفحه قرار دارد مراجعه کرده و نام برند مورد نظر خودتان را جستجو نمایید ( در انتهاب مقاله، لینک برای شما درج شده است )

هزینه های ثبت لوگو و نام تجاری شامل چه مواردی است ؟

در بخش قبل در خصوص مدارک، مراحل و نحوه ثبت لوگو توضیح دادیم. برای ثبت لوگو، می بایست هزینه آن را به اداره مالکیت معنوی، پرداخت کنید. در این بخش، هزینه های لازم، برای ثبت لوگو ذکر می شود

  • هزینه ثبت اظهارنامه لوگو، در سامانه مالکیت معنوی
  • هزینه آگهی تقاضای ثبت لوگو
  • هزینه‌ انتشار آگهی دوم در روزنامه رسمی
  • و ….

لوگوی مناسب برای تسهیل مراحل ثبت برند تجاری

بدیهی است که لوگوی شما برای ثبت برندتان باید خاص و منحصربه‌فرد باشد. لوگوهای قدیمی یا لوگوهایی که طراحی منحصربه‌فرد ندارند، لوگوهای رایگانی که در سایت‌های طراحی رایگان لوگو طراحی می‌شوند و یا لوگوهایی که برخی طراح‌ها با تغییر کمی به چند مشتری می‌فروشند امکان ثبت برند تجاری ندارند. لازم است در طراحی لوگوی خود دقت کنید.

استودیو دیزاین لند با طراحی لوگو اختصاصی و حرفه‌ای آماده خدمت به شما در این زمینه است. طراحی یک لوگو که در ساده‌ترین حالت در ذهن بنشیند، امتیازی است که استودیو دیزاین لند می‌تواند به کسب‌وکار شما ببخشد. قبل از طراحی لوگو سلیقه شما به عنوان کارفرما سنجیده شده و لوگو رقبا در حوزه کسب و کار شما مورد بررسی می‌شوند. سپس برندی که در عین رعایت نکات بازاریابی و تبلیغاتی، زیبا و منحصربه‌فرد است تقدیم می‌گردد.

برای سفارش لوگو می‌توانید به‌صورت آنلاین و از طریق فرم سفارش در سایت دیزاین لند ثبت کنید یا با ما به شماره ۴۲۱۳۹۲۹۳-۰۱۳ تماس بگیرید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیزاین لند

استودیو طراحی گرافیک دیزاین لند با طراحی لوگوهای اختصاصی و حرفه‌ای، بنر پست و استوری سوشال، طراحی هویت برند و ... که منحصربه‌فرد و خاص طراحی می‌شوند آماده خدمت به شما در این زمینه است، در ۲۴ ساعت شبانه روز و در کمتر از ۱ دقیقه سفارشات خدمات طراحی گرافیکی خودتان را از هرجای کشور عزیزمان ایران، به صورت آنلاین و از طریق سایت designland.ir ثبت و با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب تحویل بگیرید ما با اقتخار تا به امروز توانستیم با شرکت ها و سازمان های بزرگی در سراسر کشور عزیزمان همکاری و رضایت آنان را جلب کنیم، شما هم می توانید از خدمات بی نظیر ما بهره مند بشید

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش