اطلاعات تماس
  • 013347*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111117144918693
در دسترس نیست

بررسی مشخصات گوشی iPhone X 

کد: 140111117144918693

، (اخبار رسمی): از تولید اولین آیفون در سال 2007، ده سالی می‌گذرد و اپل جشن ده‌ساله‌شدن آیفون را با تولید آیفونی جشن گرفته که اعتقاد دارد، می‌تواند تحولی بزرگ در دنیای موبایل پدید آورد.

بررسی مشخصات گوشی iPhone X 
بررسی مشخصات گوشی iPhone X 

از تولید اولین آیفون در سال 2007، ده سالی می‌گذرد و اپل جشن ده‌ساله‌شدن آیفون را با تولید آیفونی جشن گرفته که اعتقاد دارد، می‌تواند تحولی بزرگ در دنیای موبایل پدید آورد. این دقیقا شبیه حرفی است که استیو جابز ده سال پیش در مراسم معرفی اولین آیفون گفت.

امروز که به ده سال پیش نگاه می‌کنیم، آیفون باعث شده تا صنعت موبایل پیشرفتی عجیب‌و‌غریب داشته باشد. در مقابل خیلی از منتقدان عقیده دارند، آیفون 10 آن‌طورکه بایدوشاید نمی‌تواند محصولی انقلابی باشد. اپل سعی کرده کم‌کاری سه سال قبل را در تولید این گوشی جبران کند و امکانات جدیدی را روی آن قرار دهد تا علاوه بر طرفداران اپل، بقیه‌ی کاربران هم به خرید آن ترغیب شوند. ایفون ایکس شاید بهترین گوشی مخصوص بازی نباشد ولی فوق العاده قدرتمند است.

Face ID در فناوری تشخیص چهره‌ی اپل، یک دوربین و فرستنده‌ی مادون‌قرمز در بالای نمایشگر قرار داده ‌شده‌ است؛ هنگامی‌که آیفون می‌خواهد چهره‌ی شما را تشخیص دهد، فرستنده‌ی نوری نامرئی را به ‌صورت شما می‌تاباند. دوربین مادون‌قرمز، این نور را تشخیص داده و با الگویی که قبلا از صورت شما ثبت کرده، مطابقت می‌دهد و در صورت یکی‌بودن، قفل گوشی را باز می‌کند. اپل ادعا کرده، الگوی صورت را با استفاده از سی هزار نقطه ذخیره می‌کند که دورزدن آن اصلا کار ساده‌ای نیست. استفاده از ماسک، عکس یا موارد مشابه نمی‌تواند امنیت اطلاعات شما را به خطر اندازد؛ اما اگر برادر یا خواهر دوقلو دارید، باید برای امنیت اطلاعاتتان نگران باشید.

حسگر چهره در هر شرایطی کار می‌کند: هنگامی‌که در تختخواب هستید، هنگامی‌که عینک آفتابی زده‌اید، هنگامی‌که آرایشتان را عوض می‌کنید، ریش می‌گذارید یا صورتتان را اصلاح می‌کنید، وقتی از کلاه استفاده می‌کنید یا حتی اگر در تاریکی مطلق باشید. شاید فکر کنید، استفاده از آن ساده‌تر از اثرانگشت نیست؛ اما سخت در اشتباه‌اید؛ چراکه استفاده از آن بی‌دردسرتر از اثرانگشت است و فقط باید به آن عادت کنید که این اتفاق حتما در چند روز ابتدایی استفاده از آیفون 10 رخ خواهد داد. می‌توانید تنها با نگاه به آیفون 10، قفل گوشی را بازکنید، از پرداخت اپل استفاده کنید، از فروشگاه اپل، برنامه و بازی بخرید، پسورد‌هایتان را در سفاری وارد کنید یا حتی برای بازکردن برنامه‌هایی که قبلا نیاز به اثرانگشتتان داشتند، حالا از صورتتان برای باز شدنشان استفاده کنید.

فقط یک نکته‌ی مثبت در مورد Face ID وجود ندارد؛ بلکه موارد زیادی هستند که دانستن آن‌ها ضروری به نظر می‌رسد. آیفون 10 فقط چهره‌ی یک نفر را می‌شناسد و نمی‌توانید مثل اثرانگشت، چند چهره را به آیفون معرفی کنید تا از آن‌ها برای بازکردنش استفاده کنید. اگر آیفون در تلاش اول، صورت شما را نشناسد، باید نمایشگر را برای شناختن مجدد خاموش و روشن کنید یا اینکه آن را پایین ببرید و دوباره روبه‌روی صورتتان قرار دهید. این تمام ماجرا نیست؛ اگر آیفون 10 بین افراد زیادی که چهره‌شان را نمی‌شناسد دست‌به‌دست شود، دیگر به شناخت چهره عکس‌العمل نشان نمی‌دهد و حتما باید از پین یا پسوورد برای بازکردن آن استفاده کنید تا دوباره صورتتان را بشناسد.

نمایش‌گر (رنگی‌تر از همیشه) اولین تجربه‌ی استفاده از پنل‌های اولد سامسونگ روی گوشی‌های اپل، نتیجه‌ای جذاب برای همه به همراه آورده است. مهندسی افزوده‌ی اپل روی این پنل‌ها باعث شده تا غلظت رنگ‌ها کاملا متعادل باشد، نه مثل آیفون 8 کم باشد و نه مثل گلکسی S8 اشباع باشد تا از حد تعادل خارج شود. اپل این نمایشگر را Super Retina نامیده تا ثابت کند، بهترین نمایشگر موجود در دنیا را طراحی کرده و از آن روی iPhone X  استفاده کرده است.

این نمایشگر در مقایسه با پنل‌های معمولی، مصرف انرژی کمتری دارد و این به خاطر استفاده از پنل‌های اولد است؛ اما این مشخصه باعث نشده تا نور نمایشگر مثل محصولات دیگری که پنل اولد دارند کم باشد؛ بلکه این پنل در هر شرایطی بهترین بازده‌ی ممکن را دارد. استفاده زیر نور شدید خورشید یا تاریکی مطلق فرقی ندارد، آیفون 10 خود را با شرایط تطبیق می‌دهد.

این تمام ماجرا نیست. در نمایشگر آیفون 10 نقطه‌ی حساس به تراز سفیدی نور محیط قرار داده ‌شده‌اند تا آیفون 10 را با شرایط نوری محیطی که از آن استفاده می‌کنید، هماهنگ کند و تراز سفیدی نمایشگر را به‌صورت خودکار تغییر دهد. این فناوری که با نام True-Tone نام‌گذاری شده، کمک می‌کند رنگ‌های نمایشگر در هر نوری نزدیک‌ترین غلظت و تراز سفیدی ممکن را به رنگ‌های طبیعی داشته باشد.

بریدگی بالای نمایشگر شاید تنها نقطه‌ی منفی در نمایشگر آیفون 10 باشد. این قسمت به‌خصوص زمانی که قصد دارید از تمام نمایشگر برای دیدن فیلم و عکس، بازی‌کردن یا وبگردی استفاده کنید، ناخوشایند به نظر می‌رسد.

طراحی و ساخت (قربانی کردن سنت برای امروزی شدن) اپل پا جای پای سامسونگ گذاشته و برای داشتن ظاهری امروزی و استفاده از جدیدترین فناوری‌های روز، سنت ده‌ساله‌ی طراحی گوشی‌هایش را شکسته است. دیگر کلید خانه‌ای وجود ندارد و تمام قاب جلویی را نمایشگر پر کرده است.

حتی نمایشگر هم برای استفاده از فناوری تشخیص چهره قربانی شده و قسمت بالایی آن بریده ‌شده است و لبه‌ی بالایی آن در مقایسه با هر گوشی دیگری که تا به امروز دیده بودیم، حالت متفاوتی دارد. ابعاد iPhone X کمی بزرگ‌تر از ابعاد آیفون 6 است؛ اما نمایشگرش حدود یک اینچ بزرگ‌تر از آیفون 6 است. این نشان می‌دهد، فاصله‌ی لبه‌ها تا نمایشگر تا جای ممکن از طراحی جدیدترین آیفون اپل حذف‌ شده‌ است.

زبان طراحی جدید، آیفون 10 را به‌طور عجیبی به سمت تبدیل‌شدنش به یک کالای لوکس پیش برده است. نگاه کلی به طراحی این گوشی نشان می‌دهد، اپل سنت‌شکنی کرده و کالایی تولید کرده تا از هر نظر با نسخه‌های قبلی آیفون متفاوت باشد. استفاده از شیشه برای قاب پشتی، فلزی براق برای قاب اصلی، حذف کلید خانه و در انتها استفاده از نمایشگری بزرگ مواردی هستند که نشان‌دهنده‌ی تفاوت iPhone X با نسخه‌های قبلی آیفون است.

تمام سطوح آیفون براق و صیقلی طراحی ‌شده‌اند و تنها برآمدگی آیفون جدید مربوط به مجموعه‌ی دوربین آن می‌شود که حدود یک میلی‌متری از قاب پشتی بیرون زده است. برخلاف آیفون 8پلاس، دوربین‌های روی قاب پشتی به حالت عمودی روی قاب پشتی قرار گرفته‌اند.

آیفون جدید در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای راهی بازار شده که در هر دو مدل قاب جلویی به رنگ مشکی است و این بابت استفاده از سنسورهای متعدد در بخش بالایی نمایشگر است. برخلاف تمام آیفون‌های فلزی که تا امروز ساخته‌ شده‌اند، قاب اصلی از فلزی براق ساخته ‌شده تا زیر نور خودنمایی کند.

iOSتغییر برای رسیدن به اوج فداکردن کلید خانه که 10 سال روی آیفون وجود داشت و بریدن نمایشگر از بالا کافی نبود؛ بلکه آیفون 10 آن‌قدر برای اپل اهمیت دارد که حتی iOS را هم به خاطر آن تغییر داده است. چیزی که کمتر شاهد آن بودیم؛ اما iOS تا جای ممکن برای رساندن آیفون جدید به هدفی که مدنظر اپل بوده تغییر کرده است. این تغییر از تعویض مکان آیکون‌های ارتباطی، ساعت و گردکردن لبه‌ی کلید‌های مجازی شروع ‌شده و تا اضافه‌کردن ژست‌های حرکتی جدید بعد از 10 سال به iOS پیش رفته است.

اگر ده سال به استفاده از کلید خانه عادت کرده‌اید، باید با حذف این کلید و استفاده از ژست‌های حرکتی جدید کنار بیایید. البته به‌کاربردن این ژست‌ها خیلی ساده‌تر از استفاده از کلید خانه است. اطمینان داشته باشید مثل Face ID در طی چند روز، به استفاده از آن عادت خواهید کرد. تنها موردی که فکر زیادی روی آن نشده و اپل آن را به بدترین حالت ممکن طراحی کرده، بستن برنامه‌های باز است. اگر قبلا تنها با حرکت‌دادن صفحه‌ی برنامه به سمت بالا آن برنامه را می‌بستید، حالا باید به روش iOS 4.0 عمل کنید.

سخت‌افزار،عملکرد و کارایی (قدرتی کم‌نظیر در بین سرشناس‌ترین برندها) انجام بازی‌های سنگین یا برنامه‌هایی که برای اجرا نیاز به پردازش بالایی دارند، برای آیفون 10 در حد شوخی هستند. اصلا فکرش را هم نکنید که هنگام کارکردن با این گوشی مکثی احساس کنید. این مورد حتی در انجام پردازش‌های سنگین هنگام استفاده از دوربین برای افزودن واقعیت مجازی، هنگام استفاده از اطلاعات بیومتریک صورت شما هنگام بازکردن قفل گوشی، ساختن Animoji یا خروجی‌گرفتن از عکس‌های پرتره که درجه‌یک هستند، دیده نمی‌شود، چه برسد به آنکه هنگام بازی‌کردن یا بازکردن چند برنامه کنار هم، دیده شوند.

دوربین ( سلفی‌های درجه‌یک) چیزی که باعث تفاوت آیفون 10 با سایر آیفون‌ها و از مهم‌تر آیفون 8پلاس شده، دوربین سلفی آن است. دوربین‌های روی قاب پشتی تفاوت زیادی با آیفون 8پلاس ندارند؛ اما دوربین سلفی در آیفون 10 معجزه می‌کند و تصور اینکه چقدر می‌توانید از سلفی‌های آن لذت ببرید، غیرممکن است.

دوربین سلفی تا جای ممکن پیشرفت کرده و ترکیب آن با دوربین اینفرارد قاب جلویی، تصاویری به شما تحویل می‌دهد که از دیدنش شگفت‌زده می‌شوید. این پیشرفت فقط سخت‌افزاری نیست؛ بلکه اپل با دقت بالایی از سیستم‌عامل استفاده می‌کند تا خروجی‌های پرتره را در حالت‌های نوردهی مختلف به شما تحویل بدهد. در حالت پرتره سلفی می‌توانید با چند نوردهی مختلف و با استفاده از دوربین سلفی تصاویری پرتره‌ی عجیب‌و‌غریب بگیرید. کیفیت و دقت این تصاویر آن‌قدر بالا هستند که گویی در یک استودیو و با تنظیم نور، بسیار با دقت ثبت ‌شده‌اند.

 

جمع‌بندی (قیمت بالا، ارزش بالاتر)

درست است که آیفون 10 قیمت بالاتری در مقایسه با سایر آیفون‌ها دارد؛ اما ارزش خرید آن هم در مقایسه با بقیه‌ بالاتر است. دوربین‌هایی که با تصاویر شما جادو می‌کنند و بهترین خروجی ممکن را تحویلتان می‌دهند، شکل‌وشمایل از نو طراحی‌شده، حذف کلید خانه، نمایشگری که تمام قاب جلویی را پوشانده و با فناوری‌هایی جدید به بهترین نمایشگر این روزها تبدیل‌شده و از همه مهم‌تر حسگر تشخیص چهره که فقط در این آیفون 10 شاهدش هستیم که با کمک آن و فناوری‌های جدیدش، روزبه‌روز قابلیت‌های جدیدی به آیفون 10 اضافه خواهند شد، ارزش خرید این آیفون را بالا برده‌اند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 013347*****
[نمایش اطلاعات]