اطلاعات تماس
  • 013347*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110176909918693
در دسترس نیست

خرید گوشی گیمینگ

نکاتی که برای خرید گوشی گیمینگ باید به آن توجه کنید

کد: 140110176909918693

، (اخبار رسمی): گوشی‌های هوشمند امروزه تقریباً همه کاری انجام می‌دهند! از تماس تلفنی و ارسال پیامک گرفته تا گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی و البته بازی کردن. بازی کردن با گوشی‌های هوشمند لذت فراوانی دارد و یکی از مهمترین فعالیت‌هایی است که اکثر افراد در هنگام فراغت خود و یا برای رفع خستگی کار روزانه، انجام می‌دهند

نکاتی که برای خرید گوشی گیمینگ باید به آن توجه کنید
نکاتی که برای خرید گوشی گیمینگ باید به آن توجه کنید

  گوشی‌های هوشمند امروزه تقریباً همه کاری انجام می‌دهند! از تماس تلفنی و ارسال پیامک گرفته تا گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی و البته بازی کردن. بازی کردن با گوشی‌های هوشمند لذت فراوانی دارد و یکی از مهمترین فعالیت‌هایی است که اکثر افراد در هنگام فراغت خود و یا برای رفع خستگی کار روزانه، انجام می‌دهند. همین علاقه روز افزون به بازی‌های موبایلی باعث شده تا گوشی‌هایی ویژه بازی یا در اصطلاح گیمینگ وارد بازار شوند.

در حال حاضر، برندهای معتبر مختلفی اعم از ایسوس (با سری راگ)، لنوو (با سری لیجن) و شیائومی (با سری بلک شارک) گوشی‌های گیمینگ بسیار قدرتمند و زیبایی را در بازار دارند. اما این‌ها تنها دستگاه‌هایی نیستند که می‌توانند بازی‌ها را با کیفیت بالا اجرا کنند.

گوشی‌های معمولی زیادی هم وجود دارند که چنین قابلیتی دارند. در مجموع، اگر به دنبال خرید یک گوشی اندرویدی برای بازی کردن هستید، گزینه‌های بسیار متنوعی پیش روی خود خواهید داشت. اما به هر حال، ضروری است که برخی نکات را حتماً قبل از خرید مد نظر قرار دهید. شما میتوانید برای مشاهده راهنمای خرید بهترین گوشی های گیمینگ به این لینک مراجعه نمایید.

پردازنده اولین نکته‌ای که در هنگام خرید یک گوشی گیمینگ باید مد نظر داشته باشید، پردازنده است. این قطعه برای یک دستگاه بازی بسیار مهم است زیرا قدرت کلی آن را تعیین می‌کند. وقتی صحبت از پردازنده می‌شود، هر چه سریع‌تر باشد تجربه بهتری در کار با گوشی خواهید داشت.

با اینکه پردازنده‌های رده بالایی مانند سری اسنپدراگون 8 کوالکام یا دیمنسیتی 9000 مدیاتک گزینه‌های بسیار وسوسه انگیزی هستند، اما پردازنده‌های میان رده مانند سری‌های اسنپدراگون 6 و 7 و سری دیمنسیتی 500 نیز عملکرد بسیار خوبی در بازی‌ها دارند و می‌توانید به سراغ آن‌ها هم بروید.

وقتی می‌خواهید قدرت و کارایی یک پردازنده را بسنجید، اولین نکته‌ای که باید توجه کنید، اندازه ترانزیستورهای آن است. این فاکتور به صورت نانومتر (nm) اندازه‌گیری می‌شود، مانند تراشه 5 نانومتری، 7 نانومتری و غیره. هرچه ترانزیستورها کوچک‌تر باشند (عدد نانومتری آن کوچک‌تر باشد)، تولید کنندگان تراشه می‌توانند تعداد بیشتری از آن‌ها را در محصول خود بگنجانند که این امر نیز در نهایت می‌تواند منجر به افزایش عملکرد و کاهش مصرف باتری شود.

سیستم خنک کننده هنگامی که پردازنده کارهای سنگین انجام داده و تحت فشار قرار می‌گیرد، دمای آن به شدت بالا می‌رود و از همین رو به یک سیستم خنک کننده کارآمد نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که دستگاه بیش از حد گرم نمی‌شود. به طور کلی، گوشی‌های هوشمند به لطف پیشرفت‌هایی که در زمینه تولید نیمه هادی‌ها صورت گرفته، در زمینه خنک کنندکی نیز بسیار پیشرفت کرده‌اند.

با در نظر گرفتن این موضوع، گوشی‌های میان رده و پرچمدار می‌توانند سنگین فعالیت‌های پردازشی را برای مدت طولانی و بدون گرم شدن بیش از حد، تحمل کنند. دستگاه‌های مدرن سیستم خنک کننده کارآمدی دارند و این مسئله تنها مختص گوشی‌های گیمینگ نیست. با این حال، گوشی‌هایی که تمرکز اصلی آن بر اجرای بازی است، معمولاً سیستم خنک کننده کارآمدتری ارائه می‌دهند.

بنابراین، اگر قصد دارید بازی‌های موبایلی را به صورت حرفه‌ای دنبال کنید، داشتن چنین سیستم خنک کننده‌ای یک مزیت بزرگ خواهد بود، هر چند که الزامی نیست. اینگونه لوازم جانبی معمولاً به ندرت در در داخل جعبه گوشی‌ها قرار دارد، اما می‌توانید مدل‌های مشابه را از تولید کننده‌های شخص ثالث خریداری کرده و بر روی گوشی خود نصب کنید.

صفحه نمایش برای لذت بردن هر چه بیشتر از بازی‌ها مسلماً به یک نمایشگر خوب نیاز دارید. پنل‌های OLED یا AMOLED بهترین چیزهای هستند که می‌توانید در بازار موبایل پیدا کنید. این نوع صفحه نمایش‌ها قادر به تولید رنگ مشکی واقعی بوده، روشنایی بالاتری دارند، طیف رنگی آن‌ها وسیع‌تر است و نسبت کنتراست بالایی ارائه می‌کنند. با این حال، IPS LCD در مدل‌های میان‌رده و مقرون به صرفه‌تر هنوز هم چشمگیر است. در مورد وضوح تصویر هم 1080p به اندازه کافی خوب است، اما اگر به پیکسل‌های بیشتری نیاز دارید، گوشی‌هایی با پنل‌های نمایشگر 1440p در دسترس هستند.

علاوه بر نوع فناوری نمایشگر، نرخ تازه‌سازی آن نیز به همان اندازه مهم است. 90 هرتز یا 120 هرتز برای انجام بازی عالی است، اما به فراتر از آن واقعاً هیچ نیازی ندارد و هزینه کردن برای دستگاهی با نمایشگر 144 هرتز اصلاً به صرفه نیست.

خوشبختانه، نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش گوشی‌ها در سال 2022 به حد قابل قبولی رسیده و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد. این روزها اکثر شرکت‌ها نمایشگرهایی با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز و 120 هرتز را حتی در مدل‌های ارزان قیمت‌تر خود هم به کار گرفته‌اند و نرخ 60 هرتز تقریباً به فراموشی سپرده شده است.

با اینکه قیمت گوشی‌هایی با نمایشگر 90 یا 120 هرتز بسیار منطقی‌تر از گذشته شده است، اما با این حال، اگر بخواهید به سراغ نمایشگرهای LTPO که نرخ تازه‌سازی را به صورت پویا تنظیم می‌کند بروید،  مطمئناً هزینه بیشتری صرف کنید.

حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی این روزها گوشی هوشمندی که برای بازی خریداری می‌کنید حداقل باید 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی داشته باشد. با توجه به حجم بالای بازی‌ها و البته فضایی که عکس‌ها و ویدیوها اشغال می‌کنند، 64 گیگابایت شما را با مشکل مواجه خواهد کرد، مگر اینکه بیش از دو یا سه بازی بر روی گوشی خود نصب نکنید. حجم بازی‌های موبایل و به طور کلی بازی‌های مدرن امروزی با هر بار به‌روزرسانی افزایش می‌یابد و نصب اولیه هم می‌تواند تا 1 گیگابایت فضا اشغال کند.

بنابراین، شما باید فضای کافی برای نصب و آپدیت کردن بازی‌هایتان داشته باشید. 128 گیگابایت کافی است اما در صورت امکان اگر به سراغ مدل‌های 256 گیگابایتی بروید، بسیار بهتر است. در مورد حافظه رم هم باید گفت گوشی انتخابی شما باید حداقل 6 گیگابایت رم داشته باشد و اگر بتوانید نسخه‌های 8 گیگابایتی یا بالاتر را تهیه کنید، مطمئناً بازی‌ها را با سرعت بیشتری اجرا خواهید کرد.

خوش دست بودن در گوشی‌های هوشمند معمولی همواره تلاش می‌شود تا حاشیه اطراف نمایشگر باریک‌تر شده و حتی در صورت امکان از بین برود. اما در مورد گوشی‌های گیمینگ برای اینکه کنترل بهتری روی بازی‌ها داشته باشید، وجود کمی حاشیه در قسمت بالا و پایین نمایشگر بد نیست. زیرا این حاشیه‌ها فضای کافی را برای نگه داشتن گوشی به صورت افقی در اختیار شما قرار می‌دهند.

وجود حاشیه در بالا و پایین صفحه نمایش به شما کمک می‌کند تا از لمس‌های تصادفی که می‌توانند در جریان بازی‌ها بسیار مخرب باشند، جلوگیری کنید. بنابراین، هنگام خرید یک گوشی گیمینگ باید به خوش دست بودن آن و راحت بودن استفاده در حالت افقی توجه کافی داشته باشید. این مورد را می‌توانید با مطالعه نقدها و بررسی‌های انجام شده در مورد گوشی‌ها نیز تاحدود زیادی متوجه شوید.

سخت افزار و نرم افزار بهینه شده برای بازی یکی از نقاط ضعف اصلی بازی‌های موبایلی، کنترل‌های لمسی ضعیف آن‌ها است که باعث می‌شود گیمر نتواند به راحتی به انجام بازی بپردازد. خوشبختانه، برخی از شرکت‌های سازنده گوشی که مدل‌های گیمینگ تولید می‌کنند، دکمه‌های فیزیکی را به کناره بدنه اضافه کرده‌اند که از آن‌ها با عنوان دکمه شانه‌ای یاد می‌شود. به عنوان مثال می‌توان به پوکو اف 4 جی تی و سری بلک شارک 4 شیائومی اشاره کرد که از چنین دکمه‌هایی بهره‌مند می‌باشند.

درست است که دکمه‌های شانه‌ای هم به تنهایی نمی‌توانند تجربه‌ای مشابه با کنترلرهای کنسولی را ارائه دهند، اما به هر حال بودنشان از نبودنشان بهتر است و البته آن‌ها را فقط در گوشی‌های گیمینگ می‌توانید پیدا کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های مفید، حالت بازی است که امروزه در اکثر گوشی‌های هوشمند وجود دارد. این ویژگی نرم افزاری در واقع تمام بخش‌های نرم افزاری و قدرت پردازشی گوشی را جهت اجرای هر چه بهتر بازی بهینه می‌کند و با فعال کردن حالت بازی می‌توانید تجربه بهتری از انجام دادن بازی‌های موبایلی داشته باشید.

ظرفیت باتری و پشتیبانی از شارژ سریع همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، بازی‌ها از پرمصرف‌ترین نرم افزارهای موبایلی هستند و انرژی زیادی را از باتری می‌گیرند. با در نظر گرفتن این موضوع، هر چه ظرفیت باتری یک گوشی بیشتر باشد، برای بازی کردن بهتر است. در این زمینه، یک باتری 4500 میلی آمپری یا بیشتر می‌تواند مناسب باشد. استفاده از چنین باتری پرظرفیتی می‌تواند امکان بازی کردن بدون نگرانی از اتمام سریع شارژ را مهیا کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های ضروری، پشتیبانی از شارژ سریع است که امروزه به یکی از ویژگی‌های رایج در اکثر گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. پشتیبانی از شارژ سریع به شما این اطمینان را می‌دهد که حتی در صورت اتمام شارژ باتری هم بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن آن را شارژ کرده و دوباره به ادامه بازی خود بپردازید. گوشی هوشمندی که برای بازی خریداری می‌کنید باید حداقل از شارژ سریع 18 وات پشتیبانی کند، اما بسیاری از مدل‌های امروزی می‌توانند بسیار سریع‌تر از این هم شارژ شوند.

گوشی گیمینگ مناسب خود را انتخاب کنید بازی‌های موبایلی به دلیل دسترسی آسان و راحتی انجام دادن آن‌ها، به سرعت در حال رشد هستند. بنابراین تعجبی ندارد که ببینیم برخی از شرکت‌ها یک خط تولید ویژه برای گوشی‌های گیمینگ راه‌اندازی کرده‌اند. با این حال، گوشی‌های گیمینگ اندرویدی هنوز به طور کامل رایج نشده‌اند و قیمت بسیار بالاتری در مقایسه با مدل‌های معمولی دارند.

اما برای تجربه خوب از بازی‌های موبایلی، حتماً نیازی نیست که گوشی گیمینگ داشته باشید. یک گوشی معمولی با ترکیبی مناسب از مشخصات و ویژگی‌ها می‌تواند این کار را به خوبی برای شما انجام دهد. اگر یک گوشی برای بازی کردن می‌خواهید، پردازنده، سیستم خنک‌کننده، نمایشگر، حافظه رم، فضای ذخیره‌سازی، خوش دست بودن بدنه و ویژگی‌های نرم‌افزاری بهینه شده، از فاکتورهایی هستند که حتماً باید در نظر بگیرید.

سخن پایانی در نهایت اینکه، شما می‌توانید تجربه خود از بازی‌های موبایلی را با تهیه لوازم جانبی ویژه‌ای که برای این منظور طراحی شده‌اند، ارتقاء ببخشید. به عنوان مثال، خنک کننده‌های خارجی و دسته‌های بلوتوثی می‌توانند بسیار کمک کننده باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 013347*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار