اطلاعات تماس
  • 013347*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112067180118693
در دسترس نیست

ترفند افزایش سرعت شیائومی

10 ترفند برای افزایش سرعت گوشی شیائومی

کد: 140112067180118693

، (اخبار رسمی): اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که سرعت پایین گوشی اندرویدی‌تان شما را به ستوه آورده، پیشنهاد می‌شود این مطلب را از دست ندهید؛

10 ترفند برای افزایش سرعت گوشی شیائومی
10 ترفند برای افزایش سرعت گوشی شیائومی

اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که سرعت پایین گوشی اندرویدی‌تان شما را به ستوه آورده، پیشنهاد می‌شود این مطلب را از دست ندهید؛ اگرچه راه حل معجزه‌آسایی وجود ندارد که گوشی را از یک میان‌رده یا اقتصادی به یک پرچم‌دار تبدیل کند اما با این حال یک سری کارها هست که اگر انجام دهید، سرعت گوشی اندرویدی که در اختیار دارید افزایش پیدا می‌کند. بنابراین تا انتهای مقاله  ترفند های شیائومی برای افزایش سرعت گوشی همراه ما باشید.

مثل هر محصول الکترونیکی دیگری، حتی بهترین گوشی‌های اندرویدی هم در طول زمان کند شدن را تجربه می‌کنند. البته در بین پرچم‌دارها و گوشی‌های بالارده این کند شدن به گونه‌ای نیست که کاربر را آزار دهد چون این گوشی‌ها سخت‌افزار قدرتمندتری دارند اما میان‌رده‌ها و گوشی‌های اقتصادی معمولا خیلی بیشتر صاحبان خود را به ستوه در می‌آورند. از آن‌جایی هم که هزینه‌ی خرید یک گوشی جدید نسبتا بالاست، کاربران بیشتر به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند از طریق آن، سرعت گوشی اندرویدی خود را به صورت موقت هم که شده افزایش دهند.

۱. از آپدیت بودن گوشی خود اطمینان حاصل کنید

نخستین قدم قبل از انجام هر کاری در راستای افزایش سرعت یک گوشی اندرویدی کند این است که چک کنید ببینید آیا آپدیتی برایش منتشر شده است یا خیر. البته آپدیت‌های نرم‌افزاری لزوما تجربه‌ی کار با گوشی را بهتر نمی‌کنند، ولی تجربه نشان داده شرکت‌های توسعه‌دهنده چون آن دستگاه را با نرم‌افزار جدید بهینه می‌کنند، یک سری از اپلیکیشن‌ها هم مصرف بهینه‌تری پیدا می‌کنند و در نتیجه گوشی می‌تواند سبک‌تر از قبل شود.

مهم‌تر اینکه وجود رخنه‌های امنیتی هم می‌تواند باعث به وجود آمدن باگ‌های متعدد و در نتیجه کند شدن گوشی شود. آپدیت‌های نرم‌افزاری به همراه خود، آپدیت‌های امنیتی را هم به همراه دارند که باعث می‌شود این ضعف‌ها پوشش داده شوند.

۲. اپلیکیشن‌های از قبل نصب‌شده را غیرفعال کنید با خرید هر گوشی هوشمندی، می‌بینیم که در آن پر شده از اپلیکیشن‌های از پیش نصب‌شده که برخی از آن‌ها اصلا هیچ استفاده‌ای برای ما ندارند. این موضوع خصوصا در گوشی‌های پایین‌رده و اقتصادی که اصلا شرایط خوبی هم ندارند که کاربر بخواهد از قابلیت‌های خوب در آن‌ها استفاده کند صدق می‌کند. این اپ‌ها باعث می‌شوند گوشی سنگین شود و هنگ کند چون فقط حافظه را اشغال می‌کنند. برای مثال فروشگاه‌های تم، پخش‌کننده‌ی موسیقی یا ویدیو و… که کاربران معمولا از نسخه‌ی شخص ثالث آن‌ها استفاده می‌کنند ولی نمی‌دانند وجود یک اپ اضافی درون خود گوشی باعث می‌شود فقط حافظه‌ی داخلی پر شود.

در حالی که شرکت‌های سازنده‌ی گوشی سعی می‌کنند جلوی پاک کردن این اپ‌ها توسط شما را بگیرند، با این حال غیرفعال کردن آن‌ها هم دقیقا همین وظیفه را انجام می‌دهد چون نمی‌توانید آن‌ها را به صورت کامل حذف کنید. برای غیرفعال کردن این اپ‌ها هم کافی است سری به تنظیمات زده و در بخش اپلیکیشن‌ها یا همان برنامه‌ها، روی گزینه‌ی «Disable» کلیک کنید.

۳. اجازه‌ی دسترسی را از اپ‌ها بگیرید

اگر نمی‌خواهید یک اپلیکیشن را حذف یا غیرفعال کنید اما از طرفی می‌خواهید به منابع سیستم شما دسترسی نداشته باشد و در واقع کمترین تعامل را با گوشی شما برقرار کند، کافی است اجازه‌ی دسترسی آن به منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوشی را قطع کنید. دسترسی به بخش‌های مختلف گوشی می‌تواند روی کیفیت کار محصول شما اثر بگذارد، در نتیجه پیشنهاد می‌شود اگر از اپلیکیشنی به ندرت استفاده می‌کنید اما نمی‌خواهید آن را پاک کنید، به تنظیمات رفته و در بخش حریم خصوصی یا همان اپلیکیشن‌ها، یک سری از مجوزها را غیرفعال کنید.

۴. گوشی را گهگاهی ریستارت کنید گاهی اوقات کند شدن یک کامپیوتر یا یک محصول محاسباتی نظیر گوشی هوشمند را می‌توان با یک ریستارت ساده حل کرد. خیلی هم سخت نیست که متوجه شویم چرا این کار را باید انجام دهیم. ریستارت کردن گوشی، اپ‌های در حال اجرا را به صورت کامل می‌بندد و فعالیت‌های پس‌زمینه را هم کاملا متوقف می‌کند. این کار باعث می‌شود گوشی جان تازه‌ای بگیرد. البته به خاطر داشته باشید اگر مشکل شما ناگهانی رخ بدهد، ریستارت کردن می‌تواند آن را حل کند، در غیر این صورت شاید مجبور شوید هرازچندگاهی گوشی را ریستارت کنید که انجام این کار هم توسط برخی از شرکت‌های سازنده پیشنهاد می‌شود.

۵. پاک کردن حافظه‌ی کش

برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی یکی از مشکلاتی که به شخصه بارها و بارها در گوشی قدیمی خود با آن مواجه بودم، پر شدن حافظه‌ی داخلی گوشی بود. نه فقط من بلکه بسیاری از افرادی که در اطراف من از گوشی‌هایی با ظرفیت کم حافظه‌ی داخلی استفاده می‌کردند و می‌کنند، از این مشکل گله‌مند هستند. یکی از مواردی که باعث می‌شود این گوشی‌ها خیلی زود به این مشکل دچار شوند و مرتبا هنگ کنند، حافظه‌ی کش اپلیکیشن‌هاست.

برای این کار دو راه وجود دارد؛ اینکه به بخش اپلیکیشن‌ها در تنظیمات رفته و کش اپ‌ها را یکی یکی پاک کنید. روش دوم و ساده‌تر، نصب اپلیکیشن One Tap است که همانطور که از نامش پیداست، به شما اجازه می‌دهد حافظه‌ی کش اپلیکیشن‌ها را به صورت خیلی حرفه‌ای و با یک ضربه پاک کنید، بدون اینکه مشکل خاصی به وجود بیاید.

۶. پاک کردن گفت‌و‌گوهای قدیمی و فایل‌های دانلودی بدون استفاده گاهی اوقات پیش می‌آید که یک اپلیکیشن را از طریق گوگل دانلود و نصب کرده باشید، یا فایل‌های گوناگونی از طریق واتساپ برای شما ارسال شده باشد اما بعد از نصب یا مشاهده‌ی محتوی، دیگر آن را پاک نمی‌کنید. شما وقتی یک اپلیکیشن را نصب می‌کنید، به سرعت به محل دانلود آن رفته و حتما فایل دانلودی را پاک کنید چون دیگر به آن نیازی نخواهید داشت. همچنین وقتی یک فایل ویدیویی، صوتی و… را از واتساپ یا دیگر پیام‌رسان‌ها دریافت کردید، بدانید که این فایل‌ها درون گوشی شما ذخیره می‌شوند. بنابراین بعد از مشاهده‌ی آن‌ها، یا پاکشان کنید یا از طریق فلش یا کابل به کامپیوتر یا دستگاه دیگر منتقل کنید تا حافظه‌ی داخلی گوشی اشغال نشود.

همچنین وجود گفت‌و‌گوهای قدیمی که پیام‌های زیادی هم درون آن‌ها وجود دارد می‌تواند حداقل تجربه‌ی کار با همان اپلیکیشن را بهبود ببخشد. کافی است هر چند هفته یک‌بار سری به مکالمات خود زده و آن‌ها را پاک کنید. از چت‌های مهم هم فایل پشتیبان تهیه کنید و آن‌ها را هم پاک کنید تا در صورت نیاز، از فایل پشتیبان استفاده کنید.

۷. استفاده از نسخه‌ی لایت اپلیکیشن‌های مختلف

یکی از بهترین راه‌هایی که پیشنهاد می‌شود حتما برای بهبود سرعت کار با گوشی خود انجام دهید، حذف اپلیکیشن‌های سنگین و نصب نسخه‌ی لایت یا همان سبک آن‌هاست. فیسبوک و اینستاگرام برای مثال از آن دسته از اپلیکیشن‌هایی هستند که قابلیت‌های مختلفی دارند و به مجوزهای دسترسی زیادی هم نیازمند هستند. المان‌های سنگینی هم نظیر پخش خودکار ویدیو در آن‌ها وجود دارد که شاید برای گوشی اقتصادی شما، مدیریت کردن آن‌ها کار ساده‌ای نباشد.

۸. از نسخه‌ی تحت وب اپلیکیشن‌ها استفاده کنید‌ یک راه حل عالی دیگر که به شخصه حتی در کامپیوتر هم از آن استفاده می‌کنم، استفاده از نسخه‌ی تحت وب اپلیکیشن‌هایی است که از این حالت پشتیبانی می‌کنند. برای مثال فتوشاپ، پاک کردن اشیا ناخواسته از تصاویر، تبدیل فرمت‌های ویدیویی و… که برای تمامی آن‌ها نسخه‌ی تحت وب وجود دارد.

۹. منوی هوم را خلوت نگه دارید گاهی اوقات پیش می‌آید که می‌بینیم شخصی صفحه‌ی اصلی گوشی خود را پر کرده از ویجت‌های مختلف، تصاویر زمینه‌ی متحرک، تم‌های گوناگون، آیتم‌های دینامیکی و… که تمام این موارد حتی روی یک گوشی پرچم‌دار هم فشار زیادی وارد می‌کنند. به خصوص یک سری از ویجت‌ها که هر بار خود را برای نمایش اطلاعات بروز، آپدیت می‌کنند.

اگر هم فکر می‌کنید خود گوشی به خاطر لانچری که دارد سنگین است، می‌توانید لانچرهای سبک بسیار خوبی را از طریق پلی استور دانلود و نصب کنید که قابلیت‌های کمتری از لحاظ ظاهری دارند اما حداقل میزان هنگ کردن گوشی را به شکل قابل توجهی کمتر می‌کنند.

۱۰. غیرفعال کردن دستیار صوتی هوشمند

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که به صحبت کردن با دستیار صوتی خود علاقه‌مند هستند، باید بدانید این دستیار صوتی یک سرویس همیشه در حال اجرا است که می‌تواند روی منابع سخت‌افزاری شما فشار نسبتا زیادی وارد کند. به همین خاطر باید آن را غیرفعال کنید تا بتوانید از یک سری از قابلیت‌های خوب و کاربردی‌تر گوشی خود به شکل بهتری استفاده کنید.

برای اینکه دستیار صوتی گوگل را غیرفعال کنید کافی است وارد تنظیمات شده و در بخش گوگل اسیستنت، روی گزینه‌ی «Hey Google & Voice Match» کلیک کرده و آن را غیرفعال کنید. نگران نباشید؛ با این کار هیچ چیزی پاک نمی‌شود و باز هم می‌توانید دستیار صوتی خود را فعال کنید. ولی پیشنهاد می‌شود آن را برای داشتن تجربه‌ای بهتر با گوشی خود، غیرفعال کنید.

سخن پایانی

توجه داشته باشید تمام روش‌هایی که در بالا برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی به آن‌ها اشاره کردیم، فقط به صورت موقت می‌توانند مشکل شما را حل کنند. یعنی اندکی گوشی را سرحال کنند تا بتوانید شرایط خرید یک گوشی جدید را پیدا کنید. وقتی از عمر مفید یک گوشی می‌گذرد، دیگر نمی‌شود آن را مثل سابق، سریع و قدرتمند ساخت. در نتیجه روش‌های بالا هم قرار نیست برای شما معجزه کنند. اما قطعا می‌توانند تا نهایتا دو ماه مفید باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 013347*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش