اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201277239122606
در دسترس نیست

فواید پخش لالایی صوتی برای کودکان

چرا لالایی صوتی، تاثیرگذاراست؟

کد: 140201277239122606

، (اخبار رسمی): چرا لالایی صوتی برای آرام کردن نوزادان و نوزادان بسیار خوب عمل می کنند؟ ریتم و موسیقی یک لالایی صوتی به تنهایی روحیه آرامش بخشی را برای نوزادان ایجاد می کند. با این حال، قدرت واقعی لالایی صوتی مانند یک لالایی سنتی، از ترکیب تکان دادن و آواز سرچشمه می گیرد.

چرا لالایی صوتی، تاثیرگذاراست؟
چرا لالایی صوتی، تاثیرگذاراست؟

گوش دادن به لالایی صوتی در دوران بارداری نیز بسیار مفید می باشد. برخی از متخصصان اطفال پیشنهاد می کنند از لالایی صوتی مشابه برای آشنایی کودک با موسیقی حتی قبل از تولد استفاده شود.

لالایی صوتی نوعی موسیقی می باشد و موسیقی با توانایی های ثابت شده برای آرام کردن اعصاب، برانگیختن احساسات و برانگیختن خاطرات، ویژگی های درمانی بسیاری را ارائه می دهد. از نتایج تحقیقاتی اخیر برای درمان بیماران مسن زوال عقل گرفته تا تسکین واقعی لالایی به اشکال مختلف مانند لالایی صوتی برای نوزادان، موسیقی درمانی محیطی جذاب برای همه سنین ایجاد می کند.

اما چرا لالایی صوتی برای آرام کردن نوزادان و نوزادان بسیار خوب عمل می کنند؟

ریتم و موسیقی یک لالایی صوتی به تنهایی روحیه آرامش بخشی را برای نوزادان ایجاد می کند. با این حال، قدرت واقعی لالایی صوتی مانند یک لالایی سنتی، از ترکیب تکان دادن و آواز سرچشمه می گیرد.

نحوه واکنش کودکان به شنیدن لالایی صوتی

تحقیقاتی که در آزمایشگاه موسیقی هاروارد انجام شد، روی نوزادان آمریکایی لالایی‌هایی به زبان‌های مختلف و ملودی‌های ناآشنا را آزمایش کرد. آنها دریافتند که نوزادان به بخش‌های جهانی لالایی‌ها با زبان و آهنگ ناآشنا واکنش نشان می‌دهند. نوزادان نیز آرام بودند.

محققان هر کودک را وادار به تماشای یک ویدیوی متحرک از دو شخصیت در حال آواز خواندن کردند. سپس، آنها پاسخ نوزادان به این ویدئوها را بر اساس چندین شاخص آرامش ارزیابی کردند. این موارد شامل گشاد شدن مردمک، ضربان قلب، دفعات پلک زدن و فعالیت الکترودرمال (احساس لذت از مقاومت الکتریکی پوست) بود.

یافته‌ها نشان داد که نوزادان کاهش ضربان قلب، گشاد شدن مردمک‌ها و کاهش فعالیت الکترودرمال در لالایی‌های ناآشنا داشتند. این نشان داد که آواز خواندن برای نوزاد اثرات روانی خاصی دارد که می تواند آنها را بخواباند.

فواید پخش لالایی صوتی برای کودکان

نوزادان از همان مراحل اولیه یاد می گیرند که چگونه بین صداها و موسیقی لالایی صوتی تمایز قائل شوند. آنها همچنین می توانند موسیقی و شخصیت های مختلف یک ویدیو لالایی تصویری را تشخیص دهند. خواندن لالایی و یا گوش دادن به لالایی صوتی نوزاد فواید زیادی دارد. سه مورد از رایج ترین آنها عبارتند از:

لالایی نوزادان را آرام می کند و آنها را به خواب می برد. لالایی ها مانند لالایی صوتی یا لالایی هایی که والدین می خوانند باعث آرامش و آرامش نوزادان در حال گریه می شوند. آنها به کودک کمک می کنند تا به جای عصبانیت، احساسات خود را به شیوه ای بهتر بیان کند. هنگامی که نوزادان خواب بهتری داشته باشند، شاد، فعال و بیشتر درگیر فعالیت می شوند.

گوش دادن به لالایی صوتی رشد زبان را تحریک می کند. کودک شما گوش می دهد و زبان های مختلف و واژگان جدید را از لالایی ها یاد می گیرد. این امر مهارت های زبانی و سوادآموزی قوی را در سنین ملایم در آنها ایجاد می کند. همچنین ممکن است صحبت کردن کودک را تسریع ببخشد.

گوش دادن به یک لالایی صوتی پیوند بین والدین و فرزند را تقویت می کند. خواندن لالایی برای نوزاد و یا همخوانی هنگام گوش دادن به یک لالایی صوتی تاثیرات عمیق تری بر رابطه شما با فرزندتان دارد. اگر در برنامه خواب کودکتان برای او لالایی می خوانید، بهتر است خودتان آهنگی بسازید. شامل اشعاری که احساسات و ارتباط یک به یک با کودک شما را نشان می دهد. گوش دادن منظم به یک لالایی شخصی به کودک کمک می کند بیشتر به شما نزدیک شود.

گوش دادن به لالایی صوتی در دوران بارداری نیز بسیار مفید می باشد. برخی از متخصصان اطفال پیشنهاد می کنند از لالایی صوتی مشابه برای آشنایی کودک با موسیقی حتی قبل از تولد استفاده شود. بنابراین وقتی کودک به این دنیا می آید، والدین برای آشنایی آنها با یک آهنگ کودکانه مشکلی ندارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل