اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202197275922606
در دسترس نیست

خواندن کتاب قصه جدید برای کودکان: فواید شناختی و فیزیکی

کد: 140202197275922606

، (اخبار رسمی): کتاب ها حاوی اطلاعاتی در مورد طیف وسیعی از موضوعاتی هستند که کودکان خردسال در مورد آنها یاد می گیرند. بنابراین، هنگام خواندن قصه جدید، کودک شما در معرض مفاهیم ریاضی مانند اندازه، شکل، رنگ، اعداد و مبانی علم همانند درک علت و معلول، یا چه اتفاقی می افتد اگر... قرار می گیرد.

خواندن کتاب قصه جدید برای کودکان: فواید شناختی و فیزیکی
خواندن کتاب قصه جدید برای کودکان: فواید شناختی و فیزیکی

کتاب ها حاوی اطلاعاتی در مورد طیف وسیعی از موضوعاتی هستند که کودکان خردسال در مورد آنها یاد می گیرند.

به عنوان یک والدین، احتمالاً قبلاً متوجه شده اید که کودکان خردسال عاشق خواندن داستان و قصه جدید برای آنها هستند و با شنیدن کتاب های قصه جدید که با صدای بلند خوانده می شوند، مهارت های مهم خواندن را یاد می گیرند. اما آیا می دانستید که مطالعه برای رشد شناختی یا همان ذهنی و مغزی کودکان نیز افزایش می یابد؟ در ادامه به شما خواهیم گفت چگونه این کار صورت می گیرد

تاثیرات مطالعه قصه جدید بر مهارت های کودکان

پیشرفت تحصیلی: خواندن قصه جدید برای کودکان خردسال به رشد مغز آنها کمک می کند و پایه ای برای موفقیت های آینده در مدرسه و محل کار در آینده می سازد. در نهایت مطالعه مداوم و خواندن قصه جدید در دوران کودکی، خواندن مکرر برای کودکانتان باعث پیشرفت تحصیلی بهتر می شود. به عنوان مثال، تحقیقات نشان می دهد که کودکانی که در سنین 4-5 سالگی بیشتر خوانده می شوند، در امتحانات مدرسه از جمله ریاضیات در 8-9 سالگی عملکردی بهتر از خود نشان می دهند.

دانش: کتاب ها حاوی اطلاعاتی در مورد طیف وسیعی از موضوعاتی هستند که کودکان خردسال در مورد آنها یاد می گیرند. بنابراین، هنگام خواندن قصه جدید، کودک شما در معرض مفاهیم ریاضی مانند اندازه، شکل، رنگ، اعداد و مبانی علم همانند درک علت و معلول، یا چه اتفاقی می افتد اگر... قرار می گیرد. مطالعه قصه جدید انواع مطالعه متفرقه فرصت‌ هایی را برای کودکان فراهم می ‌کند تا درباره رویدادها، مکان ‌ها و چیزهایی که در زندگی واقعی خود با آنها برخورد نمی ‌کنند یاد بگیرند.

خواندن قصه جدید برای کودکان همچنین به رشد مهارت‌ های حل مشکلات کمک می‌ کند، زیرا داستان‌ ها ذهن خردسال آن‌ ها را تحریک می‌ کنند تا درباره آنچه در آینده اتفاق میافتد فکر کرده استنتاج کنند. کودکان همچنین باید بفهمند که قصه جدید و داستانی که برایشان خوانده می‌شود چیست. مثلا اگر یک درس اخلاقی وجود دارد یا اگر قرار است فقط یک خنده خوب باشد.

حافظه، تمرکز و تخیل: خواندن قصه جدید به رشد تمرکز، گوش دادن و تخیل کودکان کمک می کند. در واقع، شنیدن داستان هایی که با صدای بلند خوانده می شوند، راهی عالی برای تحریک تخیل کودکان در هر سنی است.

خواندن قصه جدید با صدای بلند

همچنین سایر مهارت های شناختی مهم مانند حافظه و تمرکز را در کودکان نوپا و پیش دبستانی توسعه می دهد. وقتی کودک شما شروع به داشتن کتاب‌ های داستانی مورد علاقه‌ اش می‌کند که از شما می ‌خواهند بارها و بارها بخوانید، این نشانه آن است که کتاب و آنچه در آن اتفاق می‌افتد را به یاد می‌آورد. این امر یعنی مهارت‌ های حافظه‌ اش در حال رشد است. وقتی آنها برای مدت طولانی تری می نشینند و به قصه جدید و صدای شما گوش می دهند، این نشانه آن است که دامنه توجه آنها در حال افزایش است. کودکان نوپا ممکن است قبل از پایان صفحه اول شروع به تکان خوردن و جابجایی کنند تا بتوانند در حین خواندن یک کتاب کامل کودکان برای آنها بنشینند. این مهارت های شناختی در نهایت به پیشرفت کودکان در مدرسه کمک می کند.

رشد مهارت های حرکتی ظریف: خواندن کتاب قصه جدید با کودکانتان همچنین می تواند زمانی باشد که به آنها کمک کند مهارت های حرکتی ظریف خود را توسعه دهند، یعنی توانایی آنها در استفاده از انگشتان برای دستکاری دقیق اشیا. هر فعالیتی که به حرکت دادن انگشتان نیاز دارد به کودک خردسال کمک می کند تا مهارت های حرکتی ظریف خود را توسعه دهد. بنابراین آنها را تشویق کنید تا به شما در ورق زدن صفحات کمک کنند، یا در حالی که برای آنها می خوانید، فلپ ها را بلند کنید تا ببینید زیر آن چه چیزی پنهان شده است. برای کمک به آنها کتاب قصه جدید با انواع صفحات مناسب انتخاب کنید. برای مثال، کودکان نوپا احتمالا می‌توانند صفحات ضخیم کتاب‌ های تخته‌ ای را ورق بزنند، در حالی که کودکان پیش دبستانی احتمالا می‌توانند صفحات کاغذی نازک را ورق بزنند، اما در ابتدا احتمالا چندین صفحه را در یک زمان ورق می‌زنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب