اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201287240922606
در دسترس نیست

از کجا بهترین قصه صوتی را فراهم کنیم؟

همه چیز درباره قصه های صوتی

کد: 140201287240922606

، (اخبار رسمی): قصه صوتی در واقع بسته آموزشی قدرتمندی محسوب می شود که با آهنگ و ریتم، جذابیت‌های قصه را به کودکان منتقل می کند. در کتاب قصه این امکان فراهم است که با مشاهده بصری، ذهن کودک درگیر قصه شود

همه چیز درباره قصه های صوتی
همه چیز درباره قصه های صوتی

قصه صوتی در واقع بسته آموزشی قدرتمندی محسوب می شود که با آهنگ و ریتم، جذابیت‌های قصه را به کودکان منتقل می کند. در کتاب قصه این امکان فراهم است که با مشاهده بصری، ذهن کودک درگیر قصه شود

قصه صوتی یکی از انواع قصه کودکانه است که برای کودکان خصوصاً خردسالان استفاده می شود. دلیل استفاده بیشتر قصه صوتی برای خردسالان به دلیل این است که خردسالان سواد خواندن ونوشتن ندارند و قصه صوتی این امکان را برای آنها ایجاد می کند که بتوانند به راحتی قصه گوش دهند اما قصه صوتی برای کودکانی که خواندن و نوشتن هم می دانند می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

نقشی که قصه صوتی بر روی کودکان دارد

روانشناسان حوزه کودک همواره بر خواندن قصه برای کودکان بسیار توصیه می کنند. اما قصه صوتی به دلیل اینکه نیاز به خواندن ندارد قدرت شنیداری و تمرکز کودکان را تقویت می کند. قصه صوتی را در حال استراحت هم می توان گوش داد و بهترین وسیله ای است که می توان با آن اوقات فراغت کودکان را پر کرد. همچنین درحین انجام کارو فعالیت نیزمی توان قصه صوتی را گوش داد و مزیت بیشتر آن نسبت به قصه صوتی برای کودکان نیز همین است که همواره می توانند قصه صوتی را گوش دهند.

مزیتی که قصه صوتی نسبت به خواندن قصه دارد

پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که قصه صوتی بیشتر مورد توجه والدین وکودکان قرار بگیرد. خواندن قصه نیاز به داشتن سواد دارد و کودکان نیز اغلب دوست دارند که پدر ومادرها برای آنها قصه بخوانند. از این رو قصه صوتی گزینه خوبی برای والدین خسته است که درحین استراحت، کودکانشان را نیز راضی نگه دارند. چون کودکان دوست دارند همراه با والدین خود به شنیدن قصه مشغول باشند، قصه صوتی ازاین لحاظ نیز برای کودکان و والدین مناسب است و نسبت به کتاب قصه محبوبیت بیشتری می تواند داشته باشد.

اثری که قصه صوتی دارد

قصه صوتی در واقع بسته آموزشی قدرتمندی محسوب می شود که با آهنگ و ریتم، جذابیت‌های قصه را به کودکان منتقل می کند. در کتاب قصه این امکان فراهم است که با مشاهده بصری، ذهن کودک درگیر قصه شود و نوعی هم ذات پنداری نیز با شخصیت های آن به وجود آید اما در قصه صوتی به علت عدم مشاهده، مسئولیت این کار برعهده راوی قصه صوتی است تا با لحن صدا بتواند بر روی کودک اثربگذارد. قصه صوتی می  تواند همانند کتاب های قصه که به کودکان مهارت های مختلف  در زمینه خوابیدن، غذا خوردن، احترام و غیره را می دهند، می تواند به وسیله شخصیت های قصه صوتی با تغییر رفتار کودکان، بهترین نوع آموزش رفتاری را به آنها بدهند. شاید قدرت برتری که قصه صوتی دارد بالابردن تمرکز کودکان درشنیدن و یاد گرفتن باشد که در آموزش کوکان بسیار موثر است.

از کجا بهترین قصه صوتی را فراهم کنیم

در گذشته بیشتر خانواده ها از نوار کاست برای شنیدن قصه استفاده می کردند تا ازقصه هایی که می شنوند لذت ببرند اما امروزه دسترسی به قصه صوتی بسیارآسان تر از گذشته شده است. قصه صوتی امروزه بیشترازگذشته مورد توجه قرار گرفته شده است. به دلیل دسترسی به فضای مجازی و اینترنت و ماشینی شدن زندگی ، قصه صوتی به سرعت مورد استقبال قرارگرفته شده و قصه های صوتی جذاب و مهیج بسیاری در بازار وجود دارد که دسترسی به آنها نیز بسیارساده است. اما همانگونه که درانتخاب کتاب قصه مناسب برای کودکان باید دقت شود، قصه صوتی را نیز باید مناسب کودکان انتخاب نمود.

 کودکان می توانند ازاپلیکیشن های موجود دربازار به راحتی به قصه صوتی دسترسی پیدا کنند و آنها را تهیه کنند. اما والدین برای آنکه با اطمینان بیشتری به این اپلیکیشن ها اعتماد کنند باید آنها را ازسایت های مناسبی تهیه کنند. سایت های بسیاری برای کودکان وجود دارد که هریک به شکلی برای سرگرمی و آموزش کودکان مشغول به فعالیت هستند. بسیاری از قصه های صوتی که وجود دارد روایتی از همان کتاب های قصه هستند که به صورت صوتی ارائه شده است اما قصه صوتی با موضوع جدید هم در بازار بسیار وجود دارد که می توان از آنها استفاده نمود. برای تهیه قصه صوتی با ما همراه باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت