اطلاعات تماس
  • 091293*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202097256619183
در دسترس نیست

بهترین زمان مصرف سرم ویتامین سی و نحوه استفاده از سرم ویتامین سی

بهترین زمان مصرف سرم ویتامین سی و نحوه استفاده از سرم ویتامین سی

کد: 140202097256619183

، (اخبار رسمی): در این مقاله با سرم ویتامبن C و همچنین به بهترین زمان مصرف و نحوه استفاده از سرم ویتامین سی می پردازیم.

بهترین زمان مصرف سرم ویتامین سی و نحوه استفاده از سرم ویتامین سی
بهترین زمان مصرف سرم ویتامین سی و نحوه استفاده از سرم ویتامین سی

بسیاری از ما از اثرات شگفت انگیز و معجزه خرید سرم ویتامین سی C برای بدن آگاه هستیم، به خصوص اینکه این ویتامین به ترمیم و بازسازی سلول های بدن کمک می کند. 

سرم ویتامین C

 استفاده از میوه ها و سبزیجات تازه یکی از راه های اصلی دریافت ویتامین C است که به راحتی جذب بدن می شود. مکمل های ویتامین C نیز امروزه بسیار رایج هستند و به تنهایی یا در ترکیب با سایر ویتامین ها یا مواد معدنی در دسترس هستند. در خرید لوازم مراقبت از پوست دقت نمایید. محصولات آرایشی و بهداشتی، ویتامین C اغلب به صورت کرم و سرم تولید می شود و زمانی که از این سرم به صورت روزانه استفاده شود، می تواند پوست کدر، کاهش آکنه و جای جوش، صاف کردن رنگ پوست، آبرسانی و محافظت از پوست را افزایش دهد. در برابر آلودگی کمک می کند. به همین دلیل در این مقاله به بررسی بیشتر سرم ویتامین C می پردازیم و در مورد فواید  و استفاده آن بیشتر صحبت می کنیم.

سرم ویتامین C چیست

اگر به پوست خود توجه ویژه ای داشته باشید و از آن مراقبت های لازم را انجام دهید، حتما تا به حال نام  سرم ویتامین سی گارنیر را شنیده اید. بهترین محصول مراقبت از پوست ویتامین C سرم است، زیرا از تونرها یا کرم ها موثرتر است. 

سرم ویتامین سی گارنیر که به نام‌های اسید اسکوربیک و اسید ال اسکوربیک نیز شناخته می‌شود، یک آنتی اکسیدان قوی است که از الکترون‌ها برای خنثی کردن رادیکال‌های آزاد (آلودگی) باقی مانده روی سطح پوست شما استفاده می‌کند. علاوه بر این، سرم ویتامین C آنزیم مسئول تولید ملانین (یا رنگدانه) را مسدود می کند، به این معنی که پوست را روشن می کند و از ایجاد لکه های تیره جلوگیری می کند. بنابراین، همانطور که خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان به بدن شما کمک می کند تا با رادیکال های آزاد مبارزه کند، آنتی اکسیدان های موضعی موجود خرید سرم ویتامین سی به خنثی کردن عوامل روزمره مانند آسیب اشعه ماوراء بنفش و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش کمک می کند. قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا همین کار را با پوست شما خواهد کرد. این قدرت مبارزه با رادیکال های آزاد تنها برای کمک به جلوگیری از علائم پیری زودرس مهم نیست. 

ویتامین C به شکل خالص بسیار موثر است، اما فرمولاسیون آن پیچیده است، زیرا بسیار ناپایدار است و در صورت قرار گرفتن در معرض اکسیژن، نور خورشید، آب و pH بالا می تواند تجزیه شود. این بدان معناست که 

1.  آزمایش پچ برای تشخیص آلرژی انجام دهید

یک قطره سرم ویتامین C را روی قسمت کوچکی از مچ دست خود بمالید. از آنجایی که پوست این ناحیه حساس است، پس می توانید متوجه حساسیت به ویتامین C شوید. 24 ساعت صبر کنید تا ببینید پوست شما ملتهب است یا خیر. اگر نه، می توانید با خیال راحت از ویتامین C روی پوست خود استفاده کنید.

اگر از AHA و BHA مانند اسیدهای گلیکولیک، سالیسیلیک یا لاکتیک استفاده می کنید، قبل از استفاده از سرم ویتامین C باید چند دقیقه صبر کنید.

2.  صبح یا شب از سرم ویتامین C استفاده کنید

پوست فقط یک بار در روز می تواند ویتامین C را جذب کند، بنابراین صبح یا شب قبل از رفتن به رختخواب از آن استفاده کنید. یادتان باشد بعد از استفاده از سرم از ضد آفتاب استفاده کنید. اگر می خواهید قبل از استفاده از سرم از مرطوب کننده استفاده کنید، بهتر است این کار را در شب انجام دهید.

3.  صورت خود را بشویید

آب خنک را روی صورت خود بریزید و مقداری از پاک کننده را روی صورت خود بمالید. از نوک انگشتان خود استفاده کنید و پاک کننده را به آرامی به مدت 30 ثانیه روی پوست خود ماساژ دهید. سپس آن را با آب بشویید.

شوینده ای استفاده کنید که مناسب نوع پوست باشد. به عنوان مثال، اگر پوست حساسی دارید، از پاک کننده های بدون عطر و بدون الکل استفاده کنید.

 4 تونر را روی صورت خود بمالید

صورت خود را با یک پارچه تمیز خشک کنید، سپس یک تکه پنبه را به تونر آغشته کنید و آن را به صورت خود بمالید. از زدن تونر دور چشم خودداری کنید. قبل از استفاده از سرم، اجازه دهید تونر خشک شود.

اگر پوست چرب دارید و از تونر حاوی بنزوئیل پراکسید استفاده می کنید، حداقل 5 دقیقه قبل از استفاده از سرم صبر کنید، زیرا مصرف همزمان بنزوئیل پراکسید با ویتامین C باعث کاهش اثربخشی سرم می شود.

5.  دو تا سه قطره از سرم را روی صورت خود ماساژ دهید

از قطره چکان در بطری سرم استفاده کنید و 2 تا 3 قطره سرم ویتامین C را روی کف دست خود بریزید. سپس انگشت خود را به روغن آغشته کنید و مقداری از آن را روی گونه و پیشانی خود بمالید و به همین ترتیب روی تمام صورت خود ماساژ دهید.

6.  قبل از استفاده از مرطوب کننده، 5 تا 10 دقیقه صبر کنید

قبل از استفاده از مرطوب کننده یا هر محصول دیگری از سرم ویتامین C استفاده کنید. هنگامی که پوست شما جذب سرم شد، مرطوب کننده را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید.

اگر این کار را صبح انجام می دهید، از مرطوب کننده با SPF برای محافظت از پوست خود استفاده کنید.

 از ویتامین C حاوی روی برای کاهش التهاب ناشی از آکنه استفاده کنید

برای مبارزه با باکتری هایی که باعث بروز برخی آکنه ها می شوند، یک بار در روز از سرم ویتامین C حاوی روی استفاده کنید. از آنجایی که ویتامین C دارای خواص ضد التهابی است، می تواند پوست تحریک شده را تسکین دهد.

 با سرم ویتامین C و E از پوست خود در برابر آسیب های خورشید محافظت کنید. اگر می خواهید از پوست خود در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید، همیشه قبل از بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. پس از بازگشت به خانه صورت خود را بشویید و از سرم ویتامین C و E استفاده کنید.

ویتامین ها از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت می کنند، به همین دلیل است که پس از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش باید از سرم ویتامین C و E استفاده کنید.

چگونه از اثربخشی سرم ویتامین C مطمئن شویم

وقتی ویتامین C در معرض هوا قرار می‌گیرد، اکسید می‌شود و شکل خود را به چیزی تغییر می‌دهد که دیگر مؤثر نیست و روی پوست شما تأثیری ندارد. هنگامی که اکسیداسیون در یک محصول اتفاق می افتد، از رنگ طلایی به رنگ نارنجی مایل به قهوه ای تبدیل می شود. در این مرحله احتمالاً رطوبت بیشتری از سایر مواد ساخته شده در پایه سرم دریافت می کنید تا از خود سرم تعادل ویتامین C واقعی.

توجه به نوع بسته بندی سرم تعادل ویتامین C نیز مفید است. این متخصص پوست می‌افزاید: «محصولات ویتامین C در شیشه‌های رنگی معمولاً به این معنی است که پایدار نیستند. وقتی ویتامین C را در معرض هوا قرار می دهید، آن را در معرض اکسیداسیون سریع قرار می دهید. به عنوان مثال، محصولی را در یک پمپ هوابند به جای بطری قطره چکان انتخاب کنید، زیرا دوام بیشتری دارد و موثرتر است.

چه زمانی از سرم ویتامین C استفاده کنیم

در حالی که سرم تعادل ویتامین C را می توان در صبح یا عصر استفاده کرد، اکثر مردم ترجیح می دهند از آن در طول روز استفاده کنند زیرا خواص آنتی اکسیدانی آن به عنوان یک سپر عالی برای دفع آلودگی و سایر تهدیدات عمل می کند. پوست کار می کند. در مورد زمان استفاده از آن در روتین پوست، متخصصان یک سیستم سه مرحله ای پاکسازی، درمان و مرطوب کننده را توصیه می کنند. مرحله دوم استفاده از سرم ویتامین C و سپس مرطوب کننده است، مگر اینکه پوست چرب تری داشته باشید و ترجیح دهید از سرم تعادل ویتامین C به تنهایی استفاده کنید.

نکاتی که هنگام استفاده از سرم تعادل ویتامین C باید در نظر داشته باشید

  • اگر می خواهید مواد مراقبتی را روی پوست خود لایه لایه کنید، مراقب این مواد باشید زیرا ممکن است همه مواد با هم واکنش خوبی نشان ندهند. به عنوان مثال، رتینول و ویتامین C ترکیبات قدرتمند مراقبت از پوست هستند، اما اگر با هم استفاده شوند، می توانند باعث تحریک پوست شوند.
  • سرم ویتامین C متعادل روی پوست لایه برداری شده عالی عمل می کند. در غیر این صورت، سلول های مرده پوست، نفوذ محصول را برای بهترین نتیجه دشوار می کند.
  • برای استفاده از سرم عجله نکنید، به آرامی شروع کنید و اجازه دهید پوست به تدریج با شرایط جدید سازگار شود.
  • قبل از استفاده از خرید سرم ویتامین سی بالانس از استفاده از هرگونه فرمولاسیون مضر یا شیمیایی خودداری کنید زیرا ممکن است باعث تحریک پوست شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091293*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی