اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204117363723059
در دسترس نیست

مقایسه آنتی ویروس کسپرسکی و نورتون: کدام را انتخاب کنیم؟

کد: 140204117363723059

، (اخبار رسمی): وجود آنتی ویروس‌های مختلف که هر کدام قابلیت‌ها و ویژگی‌های قابل توجهی دارند، کار انتخاب را برای کاربران دشوار کرده است.

مقایسه آنتی ویروس کسپرسکی و نورتون: کدام را انتخاب کنیم؟
مقایسه آنتی ویروس کسپرسکی و نورتون: کدام را انتخاب کنیم؟

مقایسه آنتی ویروس کسپرسکی و نورتون در این مقاله از وبلاگ بنیان سافت به این دلیل انجام می‌شود که کسپرسکی و نورتون دو آنتی ویروس قدرتمند در سطح جهان به حساب می‌آیند. با شناخت ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلفی که این دو آنتی ویروس دارند، با سهولت بیشتری می‌توان انتخاب نهایی را انجام داد.

مقایسه آنتی ویروس کسپرسکی و نورتون؛ تاریخچه

پیش از مقایسه آنتی ویروس کسپرسکی و نورتون، بهتر است به تاریخچه هر یک نگاهی مختصر داشته باشیم.

کسپرسکی یکی از آنتی ویروس‌هایی است که تحت نظارت گروه مهندسین یک شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری توسعه داده شد.

افزایش قابلیت‌ها و ویژگی‌های کسپرسکی باعث شده که در کوتاه مدت توسط کاربران سیستم‌ عامل‌های مختلف اندروید، مک، آی او اس و ویندوز در سراسر جهان استفاده شود. اکنون شمار قابل توجهی از شرکت‌ها و افراد، خرید کسپرسکی اورجینال را برای حفظ امنیت سیستم‌ها و اطلاعات خود، در اولویت قرار می‌دهند.

نسخه‌های مختلف کسپرسکی

  •  کسپرسکی اینترنت سکیوریتی 
  • کسپرسکی توتال سکیوریتی
  •  کسپرسکی آنتی ویروس
  • کسپرسکی سکیوریتی کلود
  • کسپرسکی اینترنت سکیوریتی برای اندروید

در آن سوی روال مقایسه آنتی ویروس کسپرسکی و نورتون، با آنتی ویروس نورتون مواجه هستیم که بیش از چهار دهه از توسعه آن توسط سیمنتک می‌گذرد. این نرم افزار امنیتی هم با هدف محافظت از داده‌ها و برنامه‌های سیستم‌های مختلف روی کار قرار گرفته و به روز رسانی می‌شود. در سال 2023 به روز رسانی‌های انجام شده، نورتون را برای مقابله با جدیدترین و مخرب ترین ویروس‌ها و بدافزارها آماده کرده است.

نسخه‌های مختلف نورتون

  •   نورتون 360 دیلاکس (Norton 360 Deluxe)
  •  نورتون 360 استاندارد (Norton 360 Standard)

امکانات آنتی ویروس‌های نورتون و کسپرسکی

با بررسی دقیق ویژگی‌های نسخه‌های گوناگون آنتی ویروس کسپرسکی به سه ویژگی مهم این آنتی ویروس‌ها یعنی امنیت، عملکرد بهینه و سهولت مدیریت امنیت فایل‌ها برخورد خواهیم کرد. در حالی که قابلیت‌هایی همچون کنترل والدین، امنیت بانکداری، تمرکز روی حریم خصوصی و لایسنس برای استفاده در دستگاه‌هایی با همه سیستم‌ عامل‌ها تنها در نوع اینترنت سکیوریتی و توتال سکیوریتی در دسترس کاربران هستند.

علاوه بر این، نسخه توتال سکیوریتی آنتی ویروس کسپرسکی قابلیت‌های مدیریت رمز عبور، مراقبت از کودکان و مدیریت فایل‌ها را ارائه می‌دهد که در نسخه‌های دیگر در دسترس نیستند.

دو نسخه از آنتی ویروس نورتون شباهت بسیار زیادی با هم دارند اما سه تفاوت مهم میان آنها دیده می‌شوند. نسخه دیلاکس روی 5 دستگاه و نسخه استاندارد تنها روی 1 دستگاه قابل اجراست. ظرفیت فضای ابری نسخه دیلاکس از 23 تا 75 گیگابایت است.

اما نسخه استاندارد، تنها 10 گیگابایت ظرفیت فضای ابری برای ذخیره اطلاعات دارد. تفاوت سوم این دو که باید هنگام خرید آنتی ویروس نورتون در نظر داشته باشید، در قابلیت کنترل والدین است که فقط نسخه دیلاکس آن را ارائه می‌دهد.

مقایسه آنتی ویروس نورتون و کسپرسکی؛ قابلیت‌ها

اگر بخواهیم مقایسه آنتی ویروس کسپرسکی و نورتون را از نظر قابلیت‌ها انجام دهیم، می‌توانیم به سرعت عمل، قیمت گذاری، توانایی اسکن کردن، تأثیر بر عملکرد سیستم، محافظت آنی از سیستم، فایروال و رابط کاربری آنها بپردازیم.

محافظت آنی

آنچه برای کاربران اهمیت دارد، محافظت از سیستم در زمان مواجهه با ویروس‌ها، باج افزارها و بدافزارهاست. در تست‌های مختلفی که روی کسپرسکی و نورتون انجام شد، هر دو نرم افزار با نرخ 99.9 درصد در مقابل بدافزارها و ویروس‌ها به صورت آنی پاسخ دادند. این مشابهت کار مقایسه آنتی ویروس کسپرسکی و نورتون را دشوار می‌کند.

اسکن فایل‌ها

شما با نصب نورتون می‌توانید اسکن کامل، سفارشی، سریع و هوشمند را مورد استفاده قرار دهید. این روند باعث بررسی عمیق و دقیق فایل‌ها می‌شود. در حالی که کسپرسکی سه حالت اسکن سریع، انتخابی و کامل را برای شما مهیا می‌کند. البته فراموش نکنید که (Power Eraser) قابلیت منحصر به فرد نورتون است و در مقابل بدافزارها و باج افزارها از سیستم شما محافظت می‌کند.

فایروال

فایروال قابلیتی است که ترافیک شبکه ورودی و خروجی را برای اجزای مخرب تحت نظارت قرار می‌دهد. بررسی‌ها و مقایسه آنتی ویروس کسپرسکی و نورتون حاکی از توانایی کافی فایروال هر دو نرم افزار بوده است.

تأثیر عملکرد سیستم‌ها

مقایسه آنتی ویروس‌های کسپرسکی و نورتون را می‌توان از نظر میزان استفاده آنها از پردازنده مرکزی (CPU) انجام داد. متخصصان آی تی در این زمینه آزمون‌هایی متنوع انجام داده اند. آنها بر این باورند که کسپرسکی 40 تا 60 درصد از توان پردازنده را استفاده می‌کند.

اما نورتون 80 تا 100 توان پردازنده سیستم را به کار می‌برد. در نتیجه عملکرد سیستمی که از آنتی ویروس کسپرسکی استفاده می‌کند، بهتر از دستگاهی است که نورتون روی آن نصب شده است.

قیمت گذاری آنتی ویروس‌ها

عامل دیگری که کاربران هنگام مقایسه نورتون و کسپرسکی در نظر می‌گیرند، قیمت گذاری آنهاست. کسپرسکی از 29.99 تا 49.99 دلار به فروش می‌رسد اما نورتون از هزینه کمتر (19.99 دلار) شروع شده و بالاترین هزینه آن 99.99 دلار است.

رابط کاربری

سادگی رابط کاربری به کاربران کمک می‌کند که بتوانند از تمام قابلیت‌های آنتی ویروس‌ها استفاده کنند. خرید آنتی ویروس اورجینال هنگامی که کاربر از محصول موجود به راحتی استفاده می‌کند، مورد توجه هر دو آنتی ویروس کسپرسکی و نورتون بوده است.

البته نصب و استفاده از نورتون بدون مراحل پیچیده و تنها در چند دقیقه انجام می‌شوند و رابط کاربری بصری و کاربرپسندی دارد. نصب و راه اندازی کسپرسکی زمان بیشتری را نسبت به همان فرآیند در نورتون به خود اختصاص می‌دهد. در ضمن بر اساس نظرسنجی‌های متعدد، رابط کاربری کسپرسکی سهولت و کاربرپسندی نورتون را ندارد.

اپلیکیشن موبایل

نورتون و کسپرسکی سیستم مبتنی بر اندروید و آی او اس را مورد حفاظت قرار می‌دهند اما قابلیت‌های آنها در نسخه دسکتاپ بیشتر از نسخه موبایلی است. با این وجود شما می‌توانید با مقایسه آنتی ویروس کسپرسکی و نورتون، از امکانات لازم در هر دو مورد به بهترین شکل برخوردار شوید.

کلام آخر

  •  در این مطلب به بررسی قابلیت‌ها و امکانات آنتی ویروس‌های نورتون و کسپرسکی پرداختیم.
  •  قابلیت‌های هر دو از جمله اسکن، محافظت آنی، فایروال، قیمت گذاری، نسخه موبایلی آنتی ویروس‌ها، تأثیر بر عملکرد سیستم‌ها و رابط کاربری در مقایسه آنتی ویروس کسپرسکی و نورتون قابل بررسی هستند.
  •  کاربران با توجه به نیاز خود، بودجه اختصاصی و همچنین قابلیت‌ها و امکانات مورد نظر، به خرید آنتی ویروس اورجینال نورتون یا کسپرسکی اقدام می‌کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

bonyan

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]