اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206097460917214
در دسترس نیست

سطح سنج راداری

کد: 140206097460917214

، تهران , (اخبار رسمی): سطح سنج راداری یا لول ترانسمیتر براساس مدت زمان رفت و برگشت موج رادیویی عمل می‌کند. سطح سنج راداری در بلندترین ارتفاع مخزن نصب می‌شود و آنتن آن، امواج الکترو مغناطیسی ارسال می‌کند.

سطح سنج راداری
انواع سطح سنج راداری کاربرد هرکدام و نحوه نصب و راه‌اندازی

سطح‌سنج راداری (Radar Level Transmitter) یک دستگاه اندازه‌گیری و نظارت بر سطح مایعات، جامدات یا ترکیبی از آنها با استفاده از اصول تکنولوژی رادار است. این دستگاه‌ها به منظور اندازه‌گیری دقیق و دائمی ارتفاع یا سطح محتویات مخازن، مخازن ذخیره‌سازی، استخرها، واحدهای صنعتی، تجهیزات دریایی و سایر مکان‌هایی که نیاز به کنترل و مدیریت دقیق سطح مایعات دارند، استفاده می‌شوند.

اصول کار سطح‌سنج‌های راداری به انتشار و بازتاب امواج رادار بر از سطح مایع برمی‌گردد. این دستگاه‌ها دارای یک فرستنده رادار (Radar Transmitter) هستند که امواج رادار را ایجاد و به سمت سطح مایع ارسال می‌کند، و یک گیرنده رادار (Radar Receiver) که امواج بازتابی از سطح مایع را دریافت و تجزیه و تحلیل می‌کند.

مراحل کار سطح‌سنج راداری به شرح زیر است:

فرستنده رادار: در این مرحله، فرستنده رادار امواج راداری با فرکانس مشخصی تولید می‌کند و این امواج از طریق آنتن به سمت سطح مایع ارسال می‌شوند.

بازتاب امواج: امواج راداری که به سطح مایع برخورده می‌کنند، به شکلی بازتاب می‌شوند. میزان بازتاب این امواج وابسته به ویژگی‌های ماده (مایع یا جامد) و سطح آن است. سطح‌سنج راداری با اندازه‌گیری زمانی که این امواج برای بازگشت به دستگاه می‌گذرند، ارتفاع یا سطح محتویات را محاسبه می‌کند.

گیرنده رادار: گیرنده رادار امواج بازتابی را از طریق آنتن دریافت می‌کند و آن‌ها را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کند.

پردازش سیگنال: سیگنال‌های الکتریکی در گیرنده پردازش می‌شوند تا زمانی که امواج راداری به دستگاه برگشته‌اند و میزان تأخیر آنها محاسبه شود. از این میزان تأخیر، ارتفاع یا سطح محتویات مخزن تخمین زده می‌شود.

نمایش و خروجی: مقدار ارتفاع یا سطح محاسبه شده توسط دستگاه به صورت دیجیتالی نمایش داده می‌شود. این اطلاعات می‌تواند روی نمایشگر دستگاه یا در سیستم‌های مرتبط نمایش داده شود. همچنین، سطح‌سنج‌های راداری معمولاً قابلیت ارسال خروجی به سیستم‌های کنترلی دیگر دارند تا عملیات مدیریتی را انجام دهند.

با استفاده از تکنولوژی رادار، سطح‌سنج‌ها دقت بالا، پایداری در شرایط مختلف محیطی و قابلیت کارکرد در محیط‌های خطرناک را فراهم می‌کنند و به تجهیزات صنعتی و محیط‌هایی که نیاز به کنترل دقیق سطح مایعات دارند، کمک می‌کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت آداک فرایند سپهر

شرکت آداک فرآیند سپهر تخصصی‌ترین و مطمئن‌ترین مرکز تامین انواع تجهیزات ابزار دقیق نظیر: سطح سنج راداری، دتکتور گاز، لول سوئیچ خازنی، سنسور خازنی، سنسور دیاپازونی، لرزشی، لول سوئیچ سطح، ترانسمیتر رادار، کنترلر و نمایشگر، ترانسمیترهای فشار و سطح است. در وبلاگ‌ شرکت آداک فرآیند سپهر، نکات و موارد تخصصی را که باید در زمان خرید، نحوه نصب و استفاده از انواع این سنسور ه او تجهیزات ابزار دقیق در نظر داشته باشید، توضیح می‌دهیم. آداک فرآیند سپهر؛ مرکز خرید تجهیزات ابزار دقیق. نماینده فروش و خدمات پس از فروش شرکت وگا (VEGA) در ایران با ضمانت اصالت، بهترین قیمت و گارانتی. نماینده رسمی فروش و گارانتی دتکتور گازی پروسنس (PROSENSE) در ایران با ضمانت اصالت، بهترین قیمت و گارانتی. بهترین قیمت بازار | خدمات پس از فروش | گارانتی محصولات | مشاوره رایگان | برترین شرکت در زمینه ابزار دقیق و سنسور

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید