اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206147469719045
در دسترس نیست

اسکرابر خودرویی چه کاربردی دارد ؟!

زمین شوی خودرویی و اسکرابر سرنشین دار چیست ؟!

کد: 140206147469719045

، تهران , (اخبار رسمی): اسکرابر صنعتی در داخل مخزن خود آب تمیز دارد که آن را با استفاده از آب­پاش بر روی سطح می­ریزد و در کنار آن مواد شوینده و پاک‌کننده نیز پخش می‌کند. سپس برس‌های قدرتمند موجود در داخل دستگاه شروع به کار پاکسازی می‌کنند.

زمین شوی خودرویی و اسکرابر سرنشین دار چیست ؟!
اسکرابر خودرویی اتحاد صنعت صدرا مدل innova 85

این دستگاه‌ها به عنوان اسکرابر خودرویی شناخته می‌شوند. چراکه دارای صندلی مخصوص اپراتور هستند و فرد می‌تواند بر روی دستگاه نشسته و آن را هدایت کند.

اسکرابر صنعتی در داخل مخزن خود آب تمیز دارد که آن را با استفاده از آب­پاش بر روی سطح می­ریزد و در کنار آن مواد شوینده و پاک‌کننده نیز پخش می‌کند. سپس برس‌های قدرتمند موجود در داخل دستگاه شروع به کار پاکسازی می‌کنند. برس‌ها به­صورت دورانی می­چرخند و با قدرت بسیار بالا کثیفی و آلودگی سطوح را تمیز می‌کنند. سپس موتور مکنده موجود در اسکرابر با استفاده از شلنگ مکش آب کثیف جمع شده را به مخزن دوم برمی­گرداند. درنهایت برس خشک‌کن سطح خیس را خشک می‌کند و محیط کاملاً تمیز می‌شود.

قطعات دستگاه اسکرابر صنعتی

در این دستگاه دو قسمت اصلی شستشو و خشک‌کنی وجود دارد. در قسمت شستشو مخزن آب تمیز، الکتروموتور چرخش برس و برس مخصوص کف شو وجود دارد. در بازه زمانی که مخزن آب اسکرابر صنعتی پر باشد، اپراتور می‌تواند دستگاه را طوری تنظیم کند که آب بر روی برس پخش شود. برس با استفاده از نیروی الکتروموتور چرخش در سطح مورد نظر می‌چرخد و آن را با استفاده از آب و مواد شوینده صنعتی می‌شوید.

خشک کنی دستگاه زمین شوی دارای سه قسمت مخزن آب کثیف یا ریکاوری، تی دستگاه یا اسکویجی و موتور مکش یا موتور وکیوم است. پس از انجام شستشو سامانه خشک کنی اقدام به جمع‌آوری پسماند می‌کند. مواد موجود در کف زمین توسط تی با لبه پلاستیکی جمع‌آوری می‌شوند و از طریق موتور مکش به مخزن آب کثیف منتقل می‌شوند. تمام این فرایند در سطوح صاف به­صورت هم‌زمان انجام می‌شود.

تقسیم‌بندی زمین شوی صنعتی

دستگاه اسکرابر صنعتی بر اساس نحوه کارکرد و مولد انرژی به کار رفته در آن از تقسیم‌بندی‌های گوناگونی برخوردار است.

انواع اسکرابر صنعتی بر اساس نحوه کارکرد

به­دلیل اهمیت نظافت صنعتی در محیط‌های مختلف، زمین شوی نیز دارای انواع مختلف است. درواقع می‌توان برای محیط‌های گوناگون، دستگاه متناسب با آن خریداری کرد.

اسکرابر سرنشین دار: این دستگاه‌ها به عنوان اسکرابر خودرویی شناخته می‌شوند. چراکه دارای صندلی مخصوص اپراتور هستند و فرد می‌تواند بر روی دستگاه نشسته و آن را هدایت کند. دستگاه‌های نظافت سرنشین­دار معمولاً ابعاد بزرگ‌تری دارند و وزن و سرعت آن‌ها بیشتر است. در نتیجه اپراتور باید بر روی دستگاه بنشیند تا به راحتی بتواند آن را کنترل و هدایت کند. این نوع زمین شوی خود دارای انواع مختلف است.

اسکرابر دستی: اسکرابر دستی به نحوی طراحی شده است که اپراتور دستگاه را نگه می‌دارد و پشت سر آن برای کنترل حرکت می‌کند. این محصول در ابعاد و اندازه‌های مختلف طراحی شده است و انواع مختلفی دارد.

پرمصرف‌ترین کف شوی صنعتی سرنشین‌دار

اکثر زمین شوی‌های خودرویی با استفاده از باتری کار می‌کنند. این نوع کف شوی صنعتی دارای سه دسته ۲۴ ولتی، ۳۶ ولتی و ۴۸ ولتی است. دستگاهی که مقدار لیتراژ آن بیشتر از ۱۵۰ لیتر باشد و عرض شستشوی انجام شده توسط آن بیش از ۹۰۰ میلی‌متر باشد، جزء نمونه‌های ۳۶ و ۴۸ ولت است. اسکرابر‌های مورد استفاده در محل‌های بدون سقف و دارای متراژ وسیع، از مولد‌های انرژی دیزلی تهیه می‌شوند. اسکرابر سرنشین­دار که با استفاده از سوخت فسیلی کار می‌کند، از نظر انرژی و کارکرد محدودیتی ندارد. درواقع می‌توان تا زمانی که مخزن دارای سوخت باشد، از کف شوی صنعتی استفاده کرد.

استفاده از زمین شوی صنعتی در سالن‌های ورزش

بیشتر سالن‌های ورزشی برای پوشش کف از کف­پوش اپوکسی استفاده می‌کنند. سطح این کف­پوش‌ها بر اساس نوع آن دارای پرزبندی با تخلخل بیشتر یا کاملاً صاف هستند. اگر سطح سالن مورد نظر پرزبندی داشته باشد، با تردد افراد و ورود آلودگی از محیط بیرون بر روی آن در بستر و شیار‌های کف­پوش زباله و گردوخاک زیادی جمع می‌شود. اما اگر کف­پوش اپوکسی استفاده شده در کف سالن صاف باشد، در زمان فعالیت ورزشکاران عرق آن‌ها بر کف سالن می­ریزد و لغزندگی ایجاد می‌کند.

در نتیجه استفاده از اسکرابر صنعتی برای پاکسازی محیط دارای کف­پوش اپوکسی ضروری است. بر اساس میزان متراژ سالن و نوع سالن ورزشی می‌توان از اسکرابر مشخصی استفاده کرد. اما در سالن‌های ورزشی که حدود ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ مربع هستند، کف شوی دستی برقی ۴۰ تا ۵۰ لیتری و عرض ۵۰۰ میلی‌متری کاملاً مناسب است. اما سالن‌هایی که برای برگزاری مسابقات در سطوح بالا و تعداد زیاد در یک سال استفاده می‌شوند، برای افزایش سرعت پاکسازی آن‌ها و بهبود کیفیت عملیات شستشو استفاده از اسکرابر سرنشین­دار مناسب است.

اسکرابر صنعتی مورد استفاده در کارخانجات دارو

در کارخانجات مخصوص تولید دارو برای ساخت کف سالن‌های تولید و انبار نگهداری محصول از پوشش اپوکسی صاف استفاده می‌شود. در نتیجه به­دلیل اهمیت حساسیت بهداشتی این محیط و متراژ بالای آن، استفاده از کف شوی خودرویی یا دستی شارژی مناسب است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتحاد صنعت صدرا

شرکت اتحاد صنعت صدرا با هدف تامین تجهیزات مکانیزه نظافتی و صنعتی و ارائه خدمات مشاوره در زمینه تجهیز صحیح و عملی تا رسیدن به بهترین راندمان کاری در مسیر انجام نظافت صنعتی بهینه تاسیس شده است. اتحاد صنعت صدرا در این مسیر با شرکت های بنامی از جمله COMAC ایتالیا که جزو طلایه داران تولیدات مکانیزه نظافت صنعتی در اروپا است طرف قرار داد می باشد. شرکت اتحاد صنعت به ارائه راهکارهای نظافتی و همچنین تامین دستگاه های مکانیزه نظافتی برای محیط های مختلف از مراکز تجاری گرفته تا کارخانه ها و نواحی صنعتی می پردازد. این شرکت به منظور انجام صحیح مسئولیت های کاری به کمک نیروهای مجرب و با تجربه در زمینه فروش کارشناسانه و خدمات پس از فروش مطمئن این مهم را سهل تر نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار