اطلاعات تماس
  • ۰۹۱۹۹۸*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140207177520122911
در دسترس نیست

طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی با روشی آسان

کد: 140207177520122911

، (اخبار رسمی): این یک مقاله برای کسانی  است که خیلی دوست دارند ماکارون خانگی درست کنند. در اینجا علاوه بر دستورپخت ماکارون فرانسوی آزمایش شده شامل نکات فراوان و توضیحات کامل در خصوص ابزارها و تکنیک‌ها می‌باشد.

طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی با روشی آسان
طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی

کافه‌ها و مغازه‌های نانوایی در سرتاسر فرانسه همیشه ماکارون را در منوی خود دارند و اکنون این کوکی‌های ساندویچی کوچک در سایر نقاط جهان نیز محبوبیت پیدا کرده‌اند. این شیرینی خوش طعم به دلیل پوسته‌ای سبک و شیرین بالا و پایین، همراه با پر کردن باترکرم، مربا یا گاناش مورد علاقه هستند. بهترین بخش در مورد ماکارون این است که آنها فقط به اندازه لقمه هستند و در دهان شما ذوب می‌شوند.

این یک مقاله برای کسانی  است که خیلی دوست دارند ماکارون خانگی درست کنند. در اینجا علاوه بر دستورپخت آزمایش شده شامل نکات فراوان و توضیحات کامل در خصوص ابزارها و تکنیک‌ها می‌باشد.

اجازه دهید آموزش امروز را با موارد زیر شروع کنم:

آیا این تنها راه درست کردن ماکارون فرانسوی است؟ خیر

آیا این کامل ترین آموزش ماکارون فرانسوی موجود است؟ خیر

آیا این یک آموزش عالی برای مبتدیان ماکارون است؟ آره

پخت این شیرینی‌های رنگی کوچک آرزوی هر شخصی است که به شیرینی پزی و نانوایی علاقمند می‌باشد. و قطعا برای چندبار اول ماکارون‌های خانگی به اندازه ماکارون‌های قنادی‌ها حرفه‌ای نخواهد بود ولی با چندبار تمرین و پشتکار به نتیجه دلخواه خود می‌سید.

طرز تهیه ماکارون فرانسوی

شما را نمی‌دانم، اما من عاشق خوردن ماکارون هستم. ماکارون‌ها کوکی‌های ساندویچ شکل ظریفی هستند که ظاهری لطیف دارند و یک کرم خوشمزه بین آن‌ها قرار دارد.  همین ابتدا بگوییم که این شیرینی‌های کوچک سخت‌گیر هستند و حتی شرایط آب‌ و‌هوایی نیز بر روی پخت آن تاثیر می‌گذارد.

پایه ماکارون با سفیده تخم مرغ زده شده درست می‌شود و سپس پودر قند و آرد بادام را درون آن بریزید. این خمیر ناپایدار و غیرقابل پیش بینی است که حتی برای قنادان هم چالش دارد.

اما نگران نباشید یک راه حل برای شما داریم.

مواد لازم برای پخت ماکارون:

برای درست کردن این شیرینی فرانسوی فقط به چند ماده نیاز داریم که به غیر از پودر بادام یا آردم بادام، احتمالا بیشتر آن‌ها را در خانه دارید.

100 گرم

سفیده تخم مرغ

100 گرم

پودر بادام

100 گرم

پودر قند

نوک قاشق چایخوری

وانیل و نمک

به مقدار کافی

رنگ ژله ای خوراکی

20 گرم

شکر دانه ریز

مواد لازم فیلینگ

6 قاشق غذاخوری، دمای اتاق

کره بدون نمک

2 پیمانه

پودر قند

1 قاشق چایخوری

وانیل

نوک قاشق چایخوری

نمک

آرد بادام مرغوب: مطمئن شوید از یک پودر بادام سفید و مرغوب و یکدست استفاده می‌کنید.

پودر قند: این پودر برای شیرین کردن وغلیظ شدن مواد استفاده می‌شود.

شکر دانه ریز: برای کمک به هوادهی و هم زدن سفیده تخم مرغ از شکر دانه ریز استفاده می‌شود.

سفیده تخم مرغ: از سفیده تخم مرغ تازه استفاده کنید و مطمئن شوید هیچ زرده‌ای وارد آن نشود.

رنگ خوراکی: اگر دوست دارید ماکارون‌های رنگی داشته باشید از رنگ خوراکی استفاده کنید.

برای تهیه ماکارون چه وسایلی نیاز دارید

از میکسر تا کیسه خمیر و فر، ابزارهای برای تهیه ماکارون مهم هستند.

  • ترازوی آشپزخانه
  • میکسر
  • الک
  • کاغذ پوستی
  • ورق کوکی
  • کیسه لوله‌ای

یکی دیگر از لوازم مهم فر است که بسیار هم مهم است چون ماکارون‌ها در دمای پایین پخته می‌شوند، بنابراین بسیار مهم است که دمای فر شما دقیق و ثابت باشد.

الان آماده‌اید که به صورت گام به گام مراحل پخت را توضیح دهیم.

مرحله اول: مواد تشکیل دهنده  ماکارون را اندازه بگیرید. دقت در پخت این شیرینی مهم است و باید قبل از شروع، تمام مواد خود را با ترازو اندازه گیری کنید.

مرحله دوم: پودر قند و آرد بادام را سه بار الک کنید تا باعث ایجاد حباب هوا شود.

مرحله سوم: سفیده تخم مرغ و سه قاشق شکر را به طور مداوم با همزمان بزنید تا شکر ذوب شود و سفیده تخم مرغ به رنگ سفید و کف کند.

مرحله چهارم: سفیده‌ها را درون مخلوط کن بریزید و با شکر بزنید تا مخلوطی براق به دست آورید الان وانیل و رنگ خوراکی را اضافه کنید.

نکته: مخلوط را بین دو انگشت خود بمالید و نباید هیچ چیز دانه دانه‌ای را لمس کنید.

مرحله پنجم: پودر قند و بادام الک شده را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و با همزن بزنید.

مرحله ششم: با استفاده از یک کاردک لاستیک، کاسه را بتراشید و خمیر را به آرامی از بیرون به داخل هل دهید و به صورت دایره مانند به مرکز بچرخانید. و این کار را تا قوام آمدن خمیر انجام دهید.

مرحله هفتم: خمیر را به یک کیسه شیرینی با نوک ½ اینچ منتقل کنید. ماکارون ها را به فاصله چند اینچ از هم روی ورقه شیرینی که با کاغذ روغنی پوشانده شده اند، بریزید.

مرحله هشتم: ماکارون ها را در دمای 300 درجه فارنهایت یا 130 درجه سانتی گراد به مدت 13 تا 15 دقیقه (بسته به اندازه) بپزید.

مرحله نهم: قبل از انتقال به توری خنک کننده، اجازه دهید ماکارون ها کاملا خنک شوند.

مرحله دهم: در حالی که ماکارون ها خنک می شوند، فیلینگ را درست کنید. تمام مواد فیلینگ را با هم در یک کاسه ترکیب کرده و با همزن بزنید تا پفکی و کرم رنگ شود.

مرحله یازدهم: زمانی که ماکارون ها کاملا خنک شدند، همراه با فیلینگ ساندویچ بزنید.

مرحله دوازدهم: آماده شدن ماکارون فرانسوی بدون سفر به پاریس

تاریخچه ماکارون

طبق باورهای رایج، ماکارون منشأ ایتالیایی دارد و قدمت آن به قرن هشتم می‌رسد. این غذای لذیذ در سال 1533 زمانی که ملکه کاترین مدیچی ایتالیا با پادشاه هنری دوم فرانسه ازدواج کرد، به فرانسه معرفی شد و شیرینی پزهای او دستور پخت ماکارون را با خود آوردند. در آن زمان، این کلوچه ها از بادام، سفیده تخم مرغ و شکر تهیه می شدند

در سال 1682، زمانی که پادشاه لوئی چهاردهم تصمیم گرفت در ورسای بماند، ماکارون به عنوان خوشامدگویی برای مهمانان سرو شد. تا آن زمان ماکارون یک کالای انحصاری برای خانواده سلطنتی محسوب می شد. این سنت تا زمان سقوط امپراتوری در سال 1789 نیزادامه یافت.

در جریان انقلاب فرانسه، دو خواهر، مارگریت و ماری الیزابت، در شهر نانسی در شرق فرانسه شروع به فروش ماکارون به مردم عادی کردند به شهرت رسیدند. اعتبار ماکارون های مدرن به Ladurée of Paris، سالن چای معروف پاریس، در اوایل قرن بیستم می‌رسد. در حال حاضر این شیرینی فروشی لوکس و معروف ماکارون در انواع چای ماچا، کارامل شور، شکلات، پسته، کارامل شور، شکوفه پرتقال و تمشک به فروش می‌رساند. دستور پخت از آن زمان تغییر نکرده است.

مجموعه گلپسته فعالیت خود را از سال 1395 در زمینه تولید و فرآوری انواع آجیل، خشکبار و مواد اولیه شیرینی، شکلات، بستنی آغاز نموده است. و شما می‌توانید بهترین مواد برای تهیه شیرینی و کیک و انواع آجیل با کیفیت را با ضمانت مرجوعی و بازگشت از این فروشگاه تهیه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۹۱۹۹۸*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی