اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208067653223774
در دسترس نیست

آیا هوش مصنوعی می تواند باعث نابودی سئو شود؟

کد: 140208067653223774

، مشهد , (اخبار رسمی): یکی از سوالاتی که برای بسیاری از متخصصان سئو با توجه به ظهور و بروز سریع هوش مصنوعی ایجاد شده است این موضوع است که آیا هوش مصنوعی می تواند باعث نابودی سئو شود؟ یا گسترش هوش مصنوعی چه تاثیری بر سئو و بازار سئو خواهد داشت؟ در ادامه همراه ما باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

آیا هوش مصنوعی می تواند باعث نابودی سئو شود؟
آیا هوش مصنوعی می تواند باعث نابودی سئو شود؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از متخصصان سئو با توجه به ظهور و بروز سریع هوش مصنوعی ایجاد شده است این موضوع است که آیا هوش مصنوعی می تواند باعث نابودی سئو شود؟ یا گسترش هوش مصنوعی چه تاثیری بر سئو و بازار سئو خواهد داشت؟ در ادامه همراه ما باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

وقتی در مورد تاثیر هوش مصنوعی در بازار سئو صحبت می کنیم، باید این موضوع را یادآوری کنیم که گردش مالی سئو در سال 2022، چیزی حدود 67 میلیارد دلار بوده است. آیا ابزارهای هوش مصنوعی می تواند جایگزین سئو شود؟

هوش مصنوعی چطور فرآیند جستجو رو تغییر می دهد؟

در حال حاضر موتورهای جستجو با کمک الگوریتم های مختلف که ذاتا هوش مصنوعی نیز در آن ها وجود دارد سعی بر این دارند تا مرتبط ترین و با کیفیت ترین سایت ها را برای بازدیدکنندگان لیست کنند.

همین علاقه به نشان دادن بهترین نتایج به بازدیدکنندگان، باعث شده است موتورهای جستجو همچون گوگل، با در نظر گرفتن کاهش درآمدهایش از سئو، به دنبال استفاده از هوش مصنوعی در ارائه پاسخ بهتر به مخاطب باشد.

امروزه اکثر بازیگران مهم در صنعت سرچ، به سراغ این الگوها رفته اند و در حال بررسی و آزمایش استفاده از هوش مصنوعی در موتورهای جستجو خود هستند.

با گذشت زمان و بهبود پاسخ های هوش مصنوعی، می توان این انتظار را داشت تا کاربران به جای سرچ در موتورهای جستجو و دریافت لیستی از سایت ها، مستقیما از خود هوش مصنوعی سوالات خود را بپرسند و یک متن کوتاه پاسخ دریافت کنند.

هنگامی که این رویکرد در بسیاری از مردم ایجاد شود، قطعا باعث کاهش درآمد مشاوران و متخصصان سئو در دنیا خواهد شد.

آیا هوش مصنوعی می توان آینده سئو را تهدید کند؟

تاثیرات مالی هوش مصنوعی بر مارکت یا بازار سئو:

درآمد صنعت سئو در سال 2022، حدود 67 میلیارد دلار بوده است و پیش بینی می شود تا سال 2030 به عدد 129 میلیارد دلار برسد. البته این پیش بینی قبل از رشد سریع ابزارهای هوش مصنوعی در دنیا بوده است.

درآمد اصلی موتورهای جستجو، ناشی از خدماتی است که پیرامون سرچ مردم صورت می گیرد. به طور مثال 60 درصد درآمد گوگل از تبلیغات گوگل ادز می باشد.

نکته مهم در مورد تاثیر هوش مصنوعی در بازار سئو این است که شرکت های بزرگ و موتورهای جستجو بزرگ مثل گوگل، به هر روشی که شده است این افت درآمد را از طریق روش های دیگر جبران خواهند کرد. اما شرکت های سئو و متخصصان و مشاوران سئو قطعا کاهش درآمد را تجربه خواهند کرد اگر رویکرد سرچ در عموم مردم از حالت فعلی به سمت هوش مصنوعی کشیده شود.

چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد؟

نباید انتظار داشته باشیم که این موضوع خیلی سریع اتفاق بیفتد. کسی نمی تواند زمان دقیقی برای این مسئله تعیین کند. اما با توجه به اینکه هوش مصنوعی در اول راه خود قرار دارد و هنوز مسائل حل نشده زیادی در این مسیر وجود دارد، می توان انتظار این را داشت که در چند سال آینده این اتفاق نخواهد افتاد.

همچنین در حال حاضر ضریب نفوذ استفاده از هوش مصنوعی در بین مردم خیلی کم است و با توجه به پاسخ های نادرست، سرقت ادبی و… استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک جایگزین سرچ، هنوز در مراحل اولیه است و می توان این انتظار را داشته باشیم که هنوز در چند سال آینده روال سرچ و سئو به همین شکل باقی خواهد ماند.

نظر شخصی خودم:

قطعا در مورد این مسئله نمی توان نظر دقیقی داد. آن چه در فضای مقالات انگلیسی هم مطرح می شود بیشتر پیش بینی ها و تحلیل ها می باشد که می تواند دارای خطاهای زیادی باشد.

اما به نظر من با توجه به اینکه هم از هوش مصنوعی استفاده کرده ام و هم از موتورهای جستجو مثل گوگل، می توان این نکته را بیان داشت که نوع جستجوهایی که در هر کدام صورت می گیرد متفاوت می باشد و شاید به نوعی هر کدام یعنی هوش مصنوعی و موتور جستجو (گوگل) دو نوع کاربر متفاوت داشته باشند یا بهتر است بگوییم دو روش مختلف جستجو می باشد و هر کدام کاربرد خاص خود را می تواند داشته باشد.

به طور مثال وقتی شما در چت جی پی تی بزنید خرید گوشی احتمالا یک سری راهنمایی ها در مورد مدل ها و قیمت ها و برندهای گوشی به شما ارائه بدهد، در صورتی که قصد کاربر از این کلمه خرید گوشی هست و به دنبال خرید کردن هست نه کسب اطلاعات. اگر یک بررسی دقیق تری داشته باشید حجم زیادی از این کیوردها را پیدا می کنید که فقط از طریق جستجو در موتورهای جستجو می توانید به نتیجه مد نظر خود برسید.

علاوه بر این موضوع، مسائلی همچون دقت پایین هوش مصنوعی در برخی از حوزه ها، موضوع کپی رایت، منابع نامشخص محتواهای تولیدی توسط هوش مصنوعی و.. باعث این موضوع می شود که هنوز سئو می تواند به راه خود ادامه دهد و حداقل در یک بازه 5 ساله روند کلی سرچ در موتورهای جستجو دستخوش انقلاب و تغییرات بزرگ نخواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سایت شخصی حسین رضائی

ارشد کارآفرینی خوندم از دانشگاه شهید بهشتی تهران، مثل خیلی از افراد دیگه، تخصصم ارتباط چندانی با رشته تحصیلیم نداره اما تونسته دید خوبی بهم توی مشاوره با کسب و کارها بده. از دوران دبیرستان دنبال کسب درآمد از اینترنت بودم. همون موقع یک وبلاگ زدم و تونستم پیج رنکش رو به 4 برسونم و با سایت میهن دانلود تبادل لینک کنم. اون زمان ها خیلی مد بود. همون وبلاگ روی کلمه های خوبی بالا اومده بود مثل دانلود بازی موبایل، دانلود نرم افزار موبایل و... یادش بخیر همین وبلاگ بود که باعث ورود من به دنیای سئو شد و کم کم به صورت تجربی و عملی با سئو آشنا شدم و سعی کردم در این زمینه خودم رو متخصص کنم. الان هم مشاوره و مجری چندین پروژه کوچک و بزرگ هستم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]