کد: 140210247771525164
در دسترس نیست

معرفی پربازده‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری

مقایسه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در ایران | بهترین و پرسودترین صندوق‌ها

کد: 140210247771525164

، تهران , (اخبار رسمی): صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری در بازارهای سهام و اوراق قرضه هستند. هزاران صندوق برای انتخاب وجود دارد، که در این مقاله برخی از بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک را بررسی خواهیم کرد.

مقایسه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در ایران | بهترین و پرسودترین صندوق‌ها
بهترین صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک در ایران

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال سود مناسب در بازه زمانی کم هستند، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک افق است. این صندوق از زیرمجموعه‌های فعال و موفق شرکت سبدگردان سرمایه و دانش است.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری در بازارهای سهام و اوراق قرضه هستند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک به شما این امکان را می‌دهند که مجموعه متنوعی از دارایی‌ها را اغلب با هزینه کم فقط در یک صندوق خریداری کنید. صندوق افق سرمایه و دانش یکی از این صندوق‌ها است. هزاران صندوق برای انتخاب وجود دارد، که در این مقاله برخی از بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک را بررسی خواهیم کرد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک چیست؟

این یک وسیله سرمایه‌گذاری است که در آن چندین سرمایه‌گذار گرد هم می آیند و وجوه خود را تجمیع می‌کنند. سپس این پول ادغام شده توسط مدیر صندوق در طبقات مختلف دارایی از جمله سهام، بدهی، طلا و سایر اوراق بهادار برای ایجاد بازده سرمایه‌گذاری می‌شود. سود و زیان ناشی از چنین سرمایه‌گذاری‌هایی بین سرمایه‌گذاران به نسبت سهم سرمایه‌گذاری تقسیم می‌شود.

چگونه بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری را برای سبد خود انتخاب کنید؟

انتخاب بهترین صندوق سرمایه‌گذاری برای شما بستگی زیادی به نیاز شما دارد، به ویژه میزان تحمل ریسک که می‌توان از طریق تست ریسک پذیری به دست آورد و همچنین و افق زمانی مورد نظر شما. در اینجا چند سوال کلیدی وجود دارد که باید برای یافتن بهترین صندوق سرمایه‌گذاری مشترک برای خود در نظر بگیرید:

  • چه زمانی قصد دارید به پول دسترسی پیدا کنید؟ هرچه افق زمانی شما طولانی‌تر باشد، ریسک بیشتری می‌توانید بپذیرید، به این معنی که صندوق‌های سهام می‌توانند سرمایه‌گذاری مناسب‌تری باشند. اگر در یکی دو سال آینده به پول نیاز دارید، ممکن است بخواهید ریسک خود را با وجوه اوراق قرضه یا بازار پول کاهش دهید.
  • آیا می‌توانید ضررهای موقتی را تحمل کنید و صبر کنید؟ اگر بتوانید برنامه سرمایه‌گذاری بلندمدت خود را دنبال کنید، احتمالاً صندوق‌های سهام سرمایه‌گذاری بهتری برای شما خواهند بود.
  • آیا شکاف خاصی در پورتفولیوی خود دارید؟ ممکن است به تعادل بیشتری در سبد خود نیاز داشته باشید. آیا به شدت به صندوق‌های اوراق قرضه اختصاص یافته‌اید و برای متعادل کردن بازده خود به مقداری سهام نیاز دارید یا برعکس؟

مهم است که سبد سهام و وضعیت مالی خود را بشناسید تا بتوانید ارزیابی کنید که کدام صندوق سرمایه‌گذاری ممکن است برای شما بهترین باشد. اما حتی زمانی که نوع صندوقی را پیدا کردید که دوست دارید، همچنین می‌خواهید ارزیابی کنید که کدام وجوه در چند بعد بهتر هستند. سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • سابقه بلندمدت صندوق چیست؟ یک رکورد بلند مدت با عملکرد بالاتر (بیش از پنج یا 10 سال) بهتر از یک رکورد پایین‌تر است. سابقه بلندمدت صندوق بهترین معیار شما برای عملکرد آن در آینده است.
  • آیا صندوق فقط در یکی دو سال گذشته عملکرد خوبی داشته است؟ صندوقی که اخیرا عملکرد بهتری داشته است ممکن است در نهایت به رکورد بلندمدت خود بازگردد. سرمایه‌گذاران اغلب به دنبال عملکرد داغ هستند، سپس در نهایت به خرید بالا و تقریبا اجتناب‌ناپذیر فروش پایین می‌رسند.
  • صندوق برای سرمایه‌گذاری چه هزینه‌ای دریافت می‌کند؟ آیا بار فروش وجود دارد؟ اجتناب از بار فروش آسان است، اما تقریبا همه صندوق‌های مشترک هزینه‌ای را برای پوشش هزینه‌های جاری صندوق و ایجاد سود دریافت می‌کنند.

آیا می‌توانید در صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ضرر کنید؟

بله، شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری در یک صندوق سرمایه‌گذاری متقابل ضرر کنید، اما مهم است که به یاد داشته باشید که یک صندوق سرمایه‌گذاری به خودی خود یک سرمایه‌گذاری نیست، بلکه وسیله‌ای برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی مانند سهام و اوراق قرضه است.

اگر دارایی‌های نگهداری شده در صندوق سرمایه‌گذاری مشترک کاهش یابد، ارزش خالص دارایی صندوق (NAV) نیز کاهش می‌یابد. سهام، اوراق قرضه و سایر اوراق بهادار همگی می‌توانند ارزش خود را از دست بدهند و هیچ چیز منحصر به فردی در ساختار صندوق سرمایه‌گذاری مشترک وجود ندارد که مانع از تجربه این ضررها شود.

چرا باید در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک سرمایه‌گذاری کنید؟

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک ترکیبی جذاب از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهند که آنها را به گزینه خوبی برای بسیاری از سرمایه‌گذاران فردی تبدیل می‌کند. این شامل:

  • تنوع بخشی.
  • کوتاه‌ترین تعریف تنوع این است که «هرگز تمام تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهید».
  • صندوق‌های سرمایه‌گذاری متقابل این رویکرد را تجسم می‌دهند، زیرا دارای سبد اوراق بهادار هستند که طیف وسیعی از شرکت‌ها و صنایع را در بر می‌گیرد.
  • این به کاهش ریسک و افزایش بازده بالقوه کمک می‌کند.
  • توان مالی. صندوق‌های سرمایه‌گذاری معمولا حداقل نیازمندی‌های سرمایه‌گذاری پایینی دارند و هزینه‌های سالانه معقولی را دریافت می‌کنند.
  • مدیریت حرفه‌ای.
  • همه افراد زمان و دانش لازم برای مدیریت یک سبد سرمایه‌گذاری متنوع را ندارند.
  • هنگامی که سهام یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک را خریداری می‌کنید، هزینه‌ها به مدیران حرفه‌ای پرداخت می‌شود تا اوراق بهادار متعلق به صندوق را انتخاب کنند و دارایی‌ها را از طریق بازارهای خوب و بد مدیریت کنند.
  • نقدینگی.
  • وقتی صاحب سهام یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک هستید، می‌توانید به راحتی آن‌ها را در هر زمانی بازخرید کنید.
  • صندوق همیشه سهام شما را به مبلغی برابر با ارزش خالص دارایی فعلی (NAV) به اضافه هرگونه کارمزد بازخرید می‌کند.

مقایسه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در ایران صندوق سرمایه‌گذاری مشترک یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری محبوب در بین افراد است. هزاران صندوق سرمایه‌گذاری مشترک در ایران وجود دارد که یک سرمایه‌گذار می تواند در آنها سرمایه‌گذاری کند.

بنابراین، اگر به دنبال بهترین صندوق سرمایه‌گذاری مشترک هستید، باید به مشخصات ریسک و افق زمانی اهداف خود نگاه کنید. از این رو، شخصی که مایل به ریسک بیشتر است ممکن است در صندوق‌هایی با ریسک بالا سرمایه‌گذاری کند ولی برای فردی که نمی‌تواند ریسک‌ها را مدیریت کند، مناسب نخواهد بود. سرمایه‌گذاران می‌توانند برای اهداف کوتاه مدت خود در صندوق‌های با ریسک کم سرمایه‌گذاری کنند.

در جدول زیر عملکرد بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در ایران برای مقایسه ارائه شده است:

نام صندوق

نوع صندوق

EFT

بازدهی ماه گذشته (درصد)

بازدهی سالانه (درصد)

ارزش خالص دارایی (ریال)

صندوق افق

سهامی

خیر

 

 

 

مشترک آتیه نوین

درآمد ثابت

خیر

1.73

19.76

119,036,998,200,809

امین سامان

درآمد ثابت

خیر

1.47

17.97

945,675,902,159

اختصاصی بازارگردانی دارا داریوش

بازارگردانی

خیر

0.37-

77.51

15,821,183,798,311

اختصاصی بازارگردانی حامی اول

بازارگردانی

خیر

11.17-

30.78

3,535,477,723,340

گنجینه زرین شهر

درآمد ثابت

خیر

1.58

19.63

602,635,873,135,384

اختصاصی بازارگردانی پاداش پشتیبان پارس

بازارگردانی

خیر

6.35-

صفر

16,462,909,605,980

خاتم ایساتیس پویا

درآمد ثابت

بله

1.86

25.95

1,486,174,279,494

زمرد آگاه

سهام

خیر

1.73-

75.44

3,452,265,545,063

سخن پایانی

امروزه هزاران صندوق سرمایه‌گذاری مشترک در بازار موجود است. این بدان معناست که برای انتخاب صندوق سرمایه‌گذاری مناسب برای نیازهای خود نیاز به درک خوبی از اهداف مالی خود دارید.

پس از تعیین اهداف واضح، باید میزان تحمل ریسک خود را نیز درک کنید. ممکن است قبلا متوجه شده باشید که ریسک و بازده مستقیما متناسب هستند. متناسب کردن نرخ بازده مورد انتظار در برابر میزان ریسکی که می‌توانید در سرمایه‌گذاری‌های صندوق مشترک خود بپذیرید ضروری است.

هنگامی که در سطحی از ریسک که برای شما مناسب است، قرار گرفتید، باید شروع به جستجو در لیست‌های صندوق‌های مشترک مانند بالا کنید و شروع به تحقیق در مورد سرمایه های فردی کنید.

یادگیری در مورد نحوه عملکرد هر صندوق به شما کمک می‌کند بدانید که آیا برای اهداف و تحمل ریسک شما مناسب است یا خیر. آیا یک صندوق دارای نرخ گردش مالی بالا یا پایین در سرمایه‌گذاری های خود است؟ هنگامی که مدیران صندوق به طور مکرر خرید و فروش می‌کنند، رویدادهای مشمول مالیات را ایجاد می‌کند. درباره تیم مدیریت هر صندوق بیاموزید. آیا آنها سابقه موفقیت دارند؟ برای صندوق‌های فعالی که در بالا ذکر کردیم، خواندن سوابق مدیران مهم است.

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال سود مناسب در بازه زمانی کم هستند، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک افق است. این صندوق که در سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرد دارای سهام شرکت‌های قابل قبول و شاخص‌های برتر در بازار بورس است. این صندوق از زیرمجموعه‌های فعال و موفق شرکت سبدگردان سرمایه و دانش به حساب می‌آید که با بهره‌گیری از تیمی حرفه‌ای و متخصص و دانش فنی روز می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف مالی با حداقل ریسک کمک کند. به علاوه، امکان برگشت وجه تا هفت روز پس از ابطال برای سرمایه‌گذاران وجود دارد.

سوالات متداول

  1. صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک چگونه کار می‌کنند؟
    صندوق‌های سرمایه‌گذاری یک اعتماد است که پول سرمایه‌گذاران را جمع می‌کند. به سرمایه‌گذاران واحدهای صندوق بر میزان سرمایه‌گذاری، سهمی در مجموعه دارایی‌ها اختصاص داده می‌شود. سپس این پول در انواع مختلف صندوق‌های سرمایه‌گذاری مانند سهام، بدهی و سایر اوراق بهادار توسط مدیر صندوق منصوب شده توسط شرکت مدیریت دارایی سرمایه‌گذاری می‌شود.
     
  2. چگونه یک صندوق سرمایه‌گذاری خوب انتخاب کنیم؟
    هیچ پاسخ مستقیمی برای این سوال وجود ندارد. صندوق‌های مختلف دارای پروفایل‌های ریسک-بازده متفاوتی هستند. شما باید بر اساس قابلیت‌های ریسک‌پذیری خود و افق زمانی که برای سرمایه‌گذاری در ذهن خود دارید، صندوقی را انتخاب کنید. بنابراین، شما باید بین میزان تحمل ریسک خود و ریسک صندوقی که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارید، تعادلی پیدا کنید.
     
  3. چه کسانی نباید در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک سرمایه‌گذاری کنند؟
    صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک مدیریت می‌شوند و بنابراین برای سرمایه‌گذارانی که ترجیح می‌دهند کنترل کامل بر دارایی‌های خود داشته باشند، ایده‌آل نیستند. با توجه به قوانین و مقررات، بسیاری از صندوق‌ها ممکن است بازدهی رقیق ایجاد کنند که می‌تواند سود بالقوه را محدود کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سبدگردان سرمایه و دانش

شرکت سبدگردان سرمایه و دانش (سهامی خاص)، در راستای اجرای قانون جدید بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، به منظور مدیریت حرفه‌ای وجوه اشخاص (حقیقی و حقوقی) در بازار سرمایه، در تاریخ ۲۴ آبان‌ماه ۱۳۹۹ با شماره ثبت ۵۶۸۴۲۰ و شناسه ملی ۱۴۰۰۹۵۸۱۵۰۸ نزد اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تأسیس و با شماره ۱۱۷۶۵ در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۰۱ نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ایران به ثبت رسید.

منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه