اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140210277778225192
در دسترس نیست

مشخصات فنی رنو ساندرو

کد: 140210277778225192

، (اخبار رسمی): ما ایرانی‌ها عاشق آپشن‌های پر زرق و برق هستیم و علاقه زیادی به لاکچری بازی در اتومبیل‌ها داریم، ولی در این بین چند استثناء هم وجود دارد.

مشخصات فنی رنو ساندرو
مشخصات فنی رنو ساندرو
مشخصات فنی رنو ساندرو
مشخصات فنی رنو ساندرو
مشخصات فنی رنو ساندرو
مشخصات فنی رنو ساندرو
مشخصات فنی رنو ساندرو
مشخصات فنی رنو ساندرو

 هستند ماشین‌هایی که از نظر تجهیزات رفاهی مثل کویرند و طراحی «پیرمردی» دارند، اما به دلیل کیفیت ساخت خوب، وضعیتشان در بازار خودروی کشورمان خوب است. داریم از تندر 90 و برادر کوچک‌تر آن، یعنی رنو ساندرو صحبت می‌کنیم.

با رنو لوگان یا تندر 90 که همه ما آشنایی کاملا داریم. خودرویی با ظاهر زشت، اما باطن زیبا! این ماشین نه تنها در ایران، بلکه در بازارهای جهانی به‌ قدری فروش داشت که داچیا (زیرمجموعه گروه خودروسازی رنو) را بر آن داشت که بر پایه پلتفرم آن، هاچ‌بکی به اسم «ساندرو» عرضه کنند.

از زمانی که ساندرو وارد بازار خودرو کشورمان شد، توانست فروش بسیار خوبی را تجربه کند و هم‌تراز با خیلی از خودروهای پر زرق و برق چینی عمل کند. به همین خاطر بر آن شدیم که نگاهی اجمالی داشته باشیم به مشخصات و ویژگی‌های این فرانسوی خوش نقش. با ما همراه باشید.

معرفی رنو ساندرو

رنو ساندرو معمولی در سال 2007 در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی شد و یک سال بعد در برزیل از نسخه بهبودیافته آن یعنی «ساندرو استپ‌وی» رونمایی شد. با این حال چند سال طول کشید تا پارس خودرو تصمیم گرفت در سال 1394 عرضه این خودرو را تحت برند رنو – و نه تحت برند داچیا که در کشورمان کم‌تر شناخته شده بود – آغاز کند. مدل استپ‌وی نیز بعد از مدتی کوتاه و در سال 1395 روانه خیابان‌های کشورمان شد.

انواع مدل‌های رنو ساندرو از همان روزهای اول فروشی عالی را تجربه کردند، اما شدت گرفتن تحریم‌ها باعث شد که این ماه عسل خیلی زود و در سال 1398 پایان یابد. در واقع الان همه رنو ساندروهایی که در ایران می‌بینید، همان نسل اول رنو ساندرو هستند که بین سال‌های 94 تا 98 وارد کشور شده‌اند. با این وجود مزایای عمده این خودرو که مشهورترین آن‌ها، دوام عالی و استهلاک پایین است، باعث شده که این خودرو همچنان در بازار بسیار محبوب باشد.

بررسی طراحی بدنه و کابین رنو ساندرو

رنو ساندرو روی همان پلتفرم ال 90 تولید شده و ظاهر و باطن آن بسیار شبیه تندر است. اساسا در ماشین‌های اقتصادی، بحث زیبایی بصری اولویت چندم است و هر گزینه‌ای که باعث افزایش هزینه تولید شود، از روی میز کنار می‌رود. سازندگان چنین خودروهایی ترجیح می‌دهند که به جای صرف هزینه برای طراحی ظاهری آن‌چنانی، بیشتر به کیفیت ساخت و دوام آن بپردازند. مسئله‌ای که در مورد ال 90 و ساندرو در بالاترین درجه به چشم می‌آید.

طراحی ظاهری ساندرو حرفی برای گفتن در مقایسه با خودروهایی چینی مدرن‌تر ندارد، اما تناسب آن بد نیست و به‌خاطر آن‌که خطوط سیال و زوایای نرم‌تری دارد، حداقل در مقایسه با ال 90 نمره بالاتری می‌گیرد. همه چیز در نمای جلو، عقب و جانبی ساندرو، ساده و کلاسیک طراحی شده و با یک خودروی بی‌آلایش و هماهنگ طرفید.

فقط در نمای جانبی، گلگیرهای برجسته و حجم‌پردازی‌های جزئی می‌بینیم تا از میزان سادگی این بخش کاسته شود. به جز این موضوع، نکته دیگری در مورد ظاهر ساندرو قابل ذکر نیست که بخواهیم اشاره کنیم و به سراغ داخل ماشین می‌رویم.

در داخل ساندرو اوضاع در یک کلمه «فاجعه» است. حس می‌کنید که سوار خودرویی متعلق به دهه 60 شده‌اید. پلاستیک خشک و بی‌روح آن‌قدر در همه جا به کار رفته که زودتر از آن‌چه که فکرش را بکنید خسته می‌شوید. در این‌جا همه چیز زشت و بدون کوچک‌ترین ظرافتی است و صندلی‌ها بیشتر شبیه نیمکت هستند تا صندلی ماشین!

تنها نکته مثبت، جاداری نسبتا خوب نسبت به رده کلاسی، و ارگونومی قابل قبول تجهیزات ماشین است. دوام قطعات به کار رفته نیز در طول زمان خود را ثابت کرده‌اند. در مجموع اما کابین رنو ساندرو به هیچ عنوان نمره قبولی نمی‌گیرد.

مشخصات فنی رنو ساندرو

رنو ساندرو استپ وی از نظر فنی کاملا با تندر 90 یکسان است و از همان پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی موسوم به K4M بهره می‌برد. موتور رنو ساندرو حداکثر قدرت 105 اسب بخار و حداکثر گشتاور 140 نیوتن متر را تولید کرده و این و نیرو را از طریق گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک به محور جلو آن منتقل می‌کند.

در جدول زیر جزئیات کامل مشخصات فنی رنو ساندرو را آورده‌ایم:

  • نوع موتور

4 سیلندر 16 سوپاپه – خطی بنزینی

  • حجم موتور

1598 سی سی

  • نوع تنفس

تنفس طبیعی

  • حداکثر قدرت

105 اسب بخار

  • حداکثر گشتاور

140 نیوتن متر

  • گیربکس

۵ سرعته دستی

۴ سرعته اتوماتیک

  • انتقال نیرو

دیفرانسیل جلو

  • شتاب 0 تا 100

۱۰.۵ ثانیه

۱۱.۵ ثانیه

  • حداکثر سرعت

۱۷۵ کیلومتر در ساعت

۱۷۰ کیلومتر در ساعت

  • مصرف سوخت

۶.۷ لیتر در صد کیلومتر

۷.۳ لیتر در صد کیلومتر

  • استاندارد آلایندگی

یورو 4

امکانات و آپشن‌های رنو ساندرو

این شاید نقطه ضعف اصلی رنو ساندرو باشد. لیست آپشن‌های رفاهی و ایمنی ساندرو شبیه یک کمد خالی است. ماشین‌های چینی که یقینا در این بخش ساندرو را نابود می‌کنند، اما نکته اینجاست که حتی خودروهای داخلی هم آپشن‌های بیشتری نسبت به ساندرو دارند. این ماشین تنها به آپشن‌هایی بسیار اندک و پایه‌ای محدود شده که عبارتند از:

ایربگ راننده و سرنشینان کناری، ترمزهای مجهز به ABS و EBD، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، تهویه دستی، سیستم صوتی با پخش CD، USB، بلوتوث و دکمه‌های کنترلی پشت غربلیک فرمان، فرمان هیدرولیک، صندلی‌های پارچه‌ای با تنظیم دستی 6 حالته برای راننده و 4 حالته برای سرنشین جلو، مه‌شکن جلو و عقب و قفل مرکزی با ریموت کنترل.

کیفیت سواری رنو ساندرو

ساندرو بر پلتفرم B سوار شده و در محور جلو و عقب خود به‌ ترتیب به سیستم‌های تعلیق مستقل مک‌فرسون با بازوی جناقی و نیمه‌مستقل با فنرهای پیچشی مجهز شده است. این مجموعه‌ تعلیق، هندلینگ و چسبندگی مناسبی در پیچ‌ها فراهم می‌کنند. حداقل فاصله‌ی ساندرو از زمین نیز همانند تندر معادل ۱۲۰ میلی‌متر است؛ بنابراین این خودروی هاچ‌بک امکان حرکت در طیف گسترده‌ای از سطوح جاده دارد.

از نظر راحتی در هنگام رانندگی، باید خاطرنشان کرد که خودرو در مجموع نرم است، اما فرمان هیدرولیکی از رده خارج آن، نسبت به خودروهای امروزی کمی سفت است. این موضوع برای خانم‌ها بیشتر هم به چشم می‌آید. در مجموع اما می‌توان به تجربه سواری با ساندرو نمره قبولی داد.

مزایا و معایب ساندرو در یک نگاه

بعد از آن‌که مشخصات رنو ساندرو را از زوایای مختلف بررسی کردیم، بعد نیست که به‌طور خلاصه نگاهی بیاندازیم به مزایا و معایب این هاچ‌بک قدیمی ولی همچنان پرفروش:

مزایا:

  • شتاب مناسب؛ شتاب و سرعت خود در این سگمنت مناسب است و در بازار ایران از بسیاری رقبایش بهتر است.
  • استهلاک پایین و دوام بالا؛ روغن ماشین را به موقع عوض کنید و تا سال‌ها بدون آن‌که یک بار به تعمیرگاه بروید، از دوام بالای ساندرو لذت ببرید.
  • جاداری مناسب؛ علی‌رغم این‌که ماشین هاچ‌بک است، اما فضای داخلی خوبی حتی برای خانواده‌های 4نفره و 5نفره دارد.

معایب

  • طراحی ظاهری و داخلی از مد افتاده؛ ظاهر ماشین هرچند که از رده خارج است ولی شاید قابل تحمل باشد، اما داخل ساندرو به‌قدری زشت و زمخت است که بیشتر از چند دقیقه نمی‌توان نگاهش کرد!
  • آپشن‌های اندک؛ عملا با یک کویر مواجهیم. نه خبری از آپشن‌های رفاهی است و نه تجهیزات ایمنی.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید