کد: 140303317951215228
در دسترس نیست

تنظیم نشدن دمای یخچال فریزر الکترواستیل

علت تنظیم نشدن دمای یخچال فریزر الکترواستیل و نحوه رفع آنها

کد: 140303317951215228

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از مهم ترین اقدامات برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی، تنظیم صحیح دمای یخچال فریزر است. بعد از تنظیم دما در حالت استاندارد نباید با نوسان زیاد آن مواجه باشیم. اما به دلایل مختلف ممکن است دما به طور ناگهانی افزایش یا کاهش داشته باشد.

علت تنظیم نشدن دمای یخچال فریزر الکترواستیل و نحوه رفع آنها
علت تنظیم نشدن دمای یخچال فریزر الکترواستیل

تنظیم نشدن دمای یخچال فریزر الکترواستیل می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که از مشکلات ساده مانند تنظیم نادرست دما تا خرابی‌های جدی مانند اشکال در کمپرسور یا نشت گاز مبرد متفاوت است.

یکی از مهم ترین اقدامات برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی، تنظیم صحیح دمای یخچال فریزر است. بعد از تنظیم دما در حالت استاندارد نباید با نوسان زیاد آن مواجه باشیم. اما به دلایل مختلف ممکن است دما به طور ناگهانی افزایش یا کاهش داشته باشد. در این مطلب، به بررسی علل رایج تنظیم نشدن دمای یخچال فریزر الکترواستیل و نحوه رفع هر یک خواهیم پرداخت.

خرابی ترموستات

ترموستات یکی از قطعات اصلی یخچال فریزر است که وظیفه کنترل دمای داخلی را بر عهده دارد. این قطعه دما را اندازه گیری کرده و به برد اطلاع می دهد. بر اساس دمای تنظیم شده برد فرمان روشن و خاموش شدن را برای موتور ارسال می کند. خرابی ترموستات می‌تواند باعث شود که دمای یخچال فریزر به درستی تنظیم نشود و مواد غذایی دچار خرابی شوند.

برای رفع این مشکل، ابتدا باید ترموستات را بررسی کنید. اگر ترموستات خراب باشد، باید آن را تعویض کنید. این کار معمولاً توسط یک تکنسین حرفه‌ای و مراکز تعمیر یخچال فریزر الکترواستیل در محل انجام می شود.

مسدود شدن فن داخلی

فن داخلی یخچال فریزر وظیفه گردش هوا و توزیع یکنواخت دما را بر عهده دارد. اگر فن مسدود شود یا خراب شود، جریان هوا کاهش یافته و دما به درستی تنظیم نمی‌شود. برای حل این مشکل ابتدا باید فن را کاملا تمیز کرده و گرد و غبار تجمع یافته روی آن را از بین ببرید. سپس در صورت نیاز، فن را تمیز یا تعویض کنید.

خرابی دمپر هوا

دمپر هوا یک دروازه مکانیکی است که جریان هوای سرد را از بخش فریزر به بخش یخچال انتقال می دهد و باعث سردی هوا می شود. خرابی دمپر می‌تواند باعث نوسان دما در بخش یخچال شود. ممکن است دمپر به طور مداوم باز باشد و هوای یخچال بیش از اندازه سرد شود یا کلا باز نشود و دما افزایش پیدا کند.

دمپر هوا را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. این قطعه معمولاً در بین بخش فریزر و یخچال قرار دارد و باید به دقت بررسی شود.

تخلیه و نشت گاز یخچال

مبرد (یا گاز یخچالی) ماده‌ای است که در سیستم یخچال فریزر برای خنک‌سازی استفاده می‌شود. این گاز به شدت در روند خنک سازی هوای یخچال و فریزر نقش دارد. به دلایل مختلف از قبیل ضربه خوردن به لوله های داخل یخچال ممکن است گاز نشت کند و علاوه بر گرم شدن هوا، باعث انتشار بوی بسیار بدی در یخچال می شود.

به محض مشاهده علائم نشت گاز یخچال فریزر حتما باید با مراکز تعمیرات یخچال فریزر در منزل تماس بگیرید.

تنظیم نادرست دما

گاهی اوقات مشکل به سادگی می‌تواند ناشی از تنظیم نادرست دما باشد. اگر دما به درستی تنظیم نشود، ممکن است یخچال فریزر به درستی کار نکند. در دفترچه راهنمای دستگاه نحوه تنظیم دمای یخچال فریزر ارائه شده است و براحتی این کار انجام می شود.

در حالت استاندارد برای بخش یخچال دمای 3 تا 5 درجه سانتی‌گراد و برای فریزر دمای -18 درجه سانتی‌گراد مناسب است.

کثیف بودن کویل‌های کندانسور

کویل‌های کندانسور وظیفه جذب حرارت از داخل یخچال فریزر و انتقال آن به بیرون را دارند. کثیف بودن کویل‌ها می‌تواند عملکرد یخچال را مختل کند. این لوله ها پشت یخچال قرار گرفته و روکار هستند. به همین دلیل گرد و غبار و ذرات روغنی زیادی روی آن تجمع می کند و مانند عایق عمل می کنند. با تمیز کردن این لوله ها می توان از نوسان دمای یخچال فریزر الکترواستیل جلوگیری کرد.

خرابی کمپرسور

کمپرسور قلب سیستم یخچال فریزر است که مبرد را فشرده کرده و به داخل کویل‌ها پمپ می‌کند. خرابی کمپرسور می‌تواند باعث عدم خنک‌سازی شود. دقت داشته باشید که کمپرسور از نظر قیمت نیز ارزش بالایی دارد و به همین دلیل تعمیر آن باید توسط تعمیرکاران باتجربه و حرفه ای انجام شود.

خرابی برد الکترونیکی

برد الکترونیکی یخچال فریزر وظیفه کنترل عملکرد کلی دستگاه را دارد. خرابی این برد می‌تواند منجر به مشکلات متعددی از جمله تنظیم نشدن دما شود. با خراب شدن برد فرمان روشن و خاموش در زمان مناسب به موتور ارسال نشده و به همین دلیل دما نوسان پیدا می کند.

شرایط نامناسب محیط اطراف یخچال

دقت داشته باشید که یخچال فریزر به هیچ عنوان نباید کنار گاز و فر و سیستم های گرمایشی قرار داشته باشد. علاوه براین، تابش مستقیم نور خورشید نیز باعث داغ شدن بدنه شده و دمای داخل دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد.

باز و بسته شدن مکرر درب یخچال

باز و بسته شدن مکرر درب یخچال می‌تواند باعث ورود هوای گرم به داخل و اختلال در تنظیم دما شود. کودکان و حتی بزرگسالان علاقه زیادی به باز و بسته کردن درب یخچال دارند. به همین دلیل هوای گرم محیط اطراف وارد کابین یخچال شده و دما نوسان پیدا می کند.

پر بودن بیش از حد یخچال فریزر

با قرار دادن مقدار زیاد مواد غذایی در یخچال، هوا براحتی در بخش های مختلف دستگاه جریان نخواهد داشت. به همین دلیل خنک سازی بدرستی انجام نشده و نوسان دما زیاد می شود. سعی کنید تا حد امکان بین ظروف مواد غذایی در یخچال فریزر فاصله وجود داشته باشد. علاوه براین، مواد غذایی نباید جلوی فن را بگیرند.

خرابی لاستیک دور درب

واشر یا نوار پلاستیکی در لبه درب یخچال فریزر قرار گرفته و از ورود و خروج هوا به دستگاه جلوگیری می کند. با گذشت زمان این لاستیک ها خشک شده و ترک های ریزی روی آنها ایجاد می شود. به همین دلیل هوا وارد کابین شده و دمای آن افزایش پیدا می کند. براحتی می توانید لاستیک درب را متناسب با مدل یخچال خریداری و نصب کنید.

دقت داشته باشید که تعویض لاستیک به شدت روی طول عمر و کارایی دستگاه تاثیرگذار است.

مشکلات برقی

مشکلات برقی مانند نوسانات ولتاژ یا اتصالات نامناسب می‌توانند باعث اختلال در عملکرد یخچال فریزر شوند. این مشکل در روزهای گرم تابستان به وفور رخ می دهد. به همین دلیل بهتر است حتما یخچال فریزر را به محافظ برق متصل کنید.

نتیجه‌گیری

تنظیم نشدن دمای یخچال فریزر الکترواستیل می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که از مشکلات ساده مانند تنظیم نادرست دما تا خرابی‌های جدی مانند خرابی کمپرسور یا نشت گاز مبرد متفاوت است. برای جلوگیری از این مشکلات، به نگهداری منظم یخچال فریزر و رعایت نکات ساده‌ای مانند تنظیم درست دما و تمیز کردن کویل‌ها توجه کنید. در صورت بروز مشکلات جدی، می توانید با تکنوپشتیبان؛ مرکز تعمیر لوازم خانگی در تهران با شماره 021-54837 تماس بگیرید.

خدمات این مجموعه در تمام مناطق شمال، جنوب و شرق و غرب تهران با قطعات اصلی الکترواستیل انجام شده و برای آنها تضمین ارائه می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تعمیر لوازم خانگی تکنو پشتیبان

مرکز تخصصی عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی برقی در تهران دارای بیش از 300 تعمیرکار و متخصص لوازم خانگی در مناطق مختلف تهران خدمات تعمیر یخچال فریزر و ساید، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروفر، جاروبرقی در محل با قیمت مناسب

منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | دکوراسیون و منزل