کد: 140209167716915228
در دسترس نیست

علت یخ نزدن فریزر اسنوا

11 علت یخ نزدن فریزر اسنوا و نحوه رفع

کد: 140209167716915228

، تهران , (اخبار رسمی): برخی از دلایل سرد نشدن فریزر اسنوا براحتی قابل رفع هستند و گاها نیاز به کمی تغییر در نحوه چیدمان مواد غذایی در قفسه های فریزر دارند. اما در برخی از مواقع قطعات داخلی دچار اشکال شده و باید تعمیر شوند.

11 علت یخ نزدن فریزر اسنوا و نحوه رفع
11 علت یخ نزدن فریزر اسنوا و نحوه رفع

برخی از دلایل سرد نشدن فریزر اسنوا براحتی قابل رفع هستند و گاها نیاز به کمی تغییر در نحوه چیدمان مواد غذایی در قفسه های فریزر دارند. اما در برخی از مواقع قطعات داخلی دچار اشکال شده و باید تعمیر شوند.

یخ نزدن فریزر اسنوا به دلایل متعددی اتفاق می افتد و برای جلوگیری از خراب شدن مواد غذایی باید بلافاصله این مشکل رفع شود. برخی از دلایل سرد نشدن فریزر اسنوا براحتی قابل رفع هستند و گاها نیاز به کمی تغییر در نحوه چیدمان مواد غذایی در قفسه های فریزر دارند. اما در برخی از مواقع قطعات داخلی دچار اشکال شده و باید تعمیر شوند.

1- تنظیمات اشتباه فریزر

یکی از اصلی ترین دلایل که باعث یخ نزدن فریزر اسنوا می شود، تنظیمات دمایی اشتباه است. دقت داشته باشید که دمای فریزر در حالت استاندارد نباید بیشتر از -18 درجه سانتیگراد باشد. در غیر این صورت مواد غذایی داخل فریزر به خوبی منجمد نشده و احتمال فاسد شدن آنها وجود دارد. با تنظیم صحیح دما براحتی می توانید این مشکل را حل کنید!

2- قرار دادن بیش از اندازه مواد غذایی در فریزر

یکی دیگر از دلایل سرد نکردن فریزر اسنوا، قرار دادن بیش از اندازه مواد غذایی داخل کشوهای فریزر است. دقت داشته باشید که برای منجمد شدن مواد غذایی باید هوای سرد بین آنها جریان داشته باشد.

3- خرابی برد الکتریکی

یکی دیگر از دلایل یخ نزدن فریزر اسنوا، اشکال در برد الکتریکی است. این قطعه مانند مغز عمل می کند و فرمان روشن و خاموش شدن به موتور و سایر قطعات را ارسال می کند. با خراب شدن برد الکتریکی موتور در زمان مناسب روشن نخواهد شد و هوای سرد تولید نمی کند. بررسی و عیب یابی برد بسیار تخصصی است. علاوه براین، بهتر است در این شرایط حتما با نمایندگی تعمیر یخچال فریزر اسنوا تماس بگیرید. چون در صورت نیاز باید قطعه اصلی استفاده شود.

4- کثیفی لوله های اواپراتور

در پشت یخچال فریزر لوله های مارپیچ به نام لوله کندانسور قرار دارد که نقش مهمی در تولید هوای سرد دارند. بر روی این لوله ها به مرور گرد و غبار زیادی تجمع می کند که مانند عایق هستند. به همین دلیل به مرور کندانسور در تولید هوای سرد با مشکل مواجه شده و مواد غذایی داخل فریزر منجمد نمی شوند. این لوله ها باید به صورت مرتب و چند مرتبه در سال تمیز شوند.

5- خرابی فن کندانسور

همان طور که اشاره شد، کندانسور نقش بسیار مهمی در تولید هوای سرد دارد و مانند رادیاتور عمل می کند. با خراب شدن موتور فن کندانسور عملکرد این قطعه با اختلال مواجه شده و هوای سرد فریزر تامین نخواهد شد. فن کندانسور باید توسط تعمیرکار یخچال فریزر بررسی و عیب یابی شود.

6- خرابی فن اواپراتور

دقت داشته باشید که کندانسور هوای سرد را تولید می کند و اواپراتور آن را به داخل فریزر انتقال می دهد. فن قطعه بسیار مهمی است که هوای سرد را در داخل کابین فریزر به جریان می اندازد. در نتیجه، با خرابی موتور فن انتقال هوای سرد در داخل فریزر با اختلال مواجه می شود و مواد غذایی به خوبی سرد و منجمد نمی شوند.

7- اشکال در لوله های اواپراتور

به عنوان یکی دیگر از دلایل منجمد نشدن مواد غذایی داخل فریزر اسنوا می توان به اشکال در لوله های اواپراتور اشاره کرد. این لوله ها ممکن است منجمد شوند و برفک زیادی روی آنها را بپوشاند. بعد از تمیز کردن برفک روی لوله های اواپراتور، باید دلیل اصلی رخ دادن این مشکل را شناسایی و رفع کنید. از اصلی ترین دلایل بروز این شرایط، خرابی المنت و هیتر و ترموستات است.

8- ضعیف بودن موتور فریزر اسنوا

موتور قلب یخچال فریزر است و اگر این قطعه دچار اشکال شود، تمام قطعات با مشکل مواجه خواهند شد. یکی از بدترین علت های یخ نزدن فریزر اسنوا، ضعیف بودن موتور است. با ضعیف شدن این قطعه موتور نمی تواند کار کند و هوای سرد را تولید کند. بررسی و عیب یابی موتور نیاز به تخصص بالایی دارد و تعمیرکار ماهر باید این کار را انجام دهد. دقت داشته باشید که اگر در تعمیر این قطعه سهل انگاری کنید، موتور به طور کامل می سوزد و هزینه زیادی برای خرید آن باید بپردازید.

9- خرابی رله استارت

برای روشن شدن موتور رله استارت نقش مهمی دارد و ولتاژ بیشتر از حد نرمال را به موتور انتقال می دهد. چون موتور برای روشن شدن به انرژی بیشتری نیاز دارد و بعد از آن ولتاژ کاهش پیدا می کند. با خراب شدن رله استارت موتور نمی تواند روشن شود و در نهایت هوای سرد تولید نشده و مواد غذایی در فریزر یخ نمی زنند. با خراب شدن رله این قطعه باید تعویض شود.

10- خرابی لاستیک دور درب فریزر

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید هوای گرم اطراف یخچال فریزر به طور مداوم وارد کابین فریزر شود. این مساله مخصوصا در روزهای گرم تابستان اهمیت بیشتری پیدا می کند. لاستیک دور درب یکی از قطعات مهم در جلوگیری از ورود هوای گرم به داخل کابین فریزر است که به مرور زمان ممکن است دچار ترک و پارگی شود.

با خراب شدن لاستیک دور درب فریزر هوای گرم وارد دستگاه شده و مواد غذایی ذوب می شوند.

11- گرم بودن اطراف یخچال فریزر

از دیگر دلایل سرد نکردن فریزر می توان به گرم بودن بیش از اندازه دمای اطراف آن اشاره کرد. دقت داشته باشید که فریزر باید از اجاق گاز، فر و سماور فاصله داشته باشد. در غیر این صورت هوای گرم اطراف باعث بالا رفتن دمای فریزر می شود. علاوه براین، هوای گرم اطراف باعث روشن ماندن طولانی مدت موتور می شود که در نهایت منجر به ضعیف شدن یا سوختن موتور خواهد شد.

رفع مشکل یخ نزدن فریزر اسنوا

در صورت مواجه شدن با این مشکل، ابتدا بررسی کنید که بیش از اندازه مواد غذایی داخل دستگاه قرار نداده باشید. علاوه براین، لوله های پشت یخچال فریزر را تمیز کنید و لاستیک را در صورت نیاز تعویض کنید. سایر موارد نیاز به تخصص و مهارت دارند و بدون دانش پیشنهاد می کنیم نسبت به تعمیر آنها اقدام نکنید. تیم تعمیر لوازم خانگی در تهران تکنوپشتیبان در تمام مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب تهران آماده اعزام تعمیرکاران با تجربه به محل و منزل شما برای تعمیر و رفع این اشکالات است. این مجموعه از قطعات اصلی برند اسنوا برای تعمیرات استفاده نموده و برای تمام خدمات خود تضمین ارائه می دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تعمیر لوازم خانگی تکنو پشتیبان

مرکز تخصصی عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی برقی در تهران دارای بیش از 300 تعمیرکار و متخصص لوازم خانگی در مناطق مختلف تهران خدمات تعمیر یخچال فریزر و ساید، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروفر، جاروبرقی در محل با قیمت مناسب

منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید