کد: 140203207325715228
در دسترس نیست

تاثیر عدم تعویض فیلتر یخچال

تاثیر عوض نکردن فیلتر یخچال چیست؟

کد: 140203207325715228

، تهران , (اخبار رسمی): اگر در زمان مناسب نسبت به تعویض فیلتر یخچال اقدام نکنید یا از فیلترهای تقلبی در دستگاه استفاده شود، تاثیرات نامطلوبی خواهد داشت.

تاثیر عوض نکردن فیلتر یخچال چیست؟
تاثیر عوض نکردن فیلتر یخچال چیست؟

عوض کردن فیلتر یخچال فریزر یکی از کارهای مهمی است که به صورت دوره ای برای افزایش کیفیت آب خروجی از دستگاه انجام شود.

عوض کردن فیلتر یخچال فریزر یکی از کارهای مهمی است که به صورت دوره ای برای افزایش کیفیت آب خروجی از دستگاه انجام شود. اگر در زمان مناسب نسبت به تعویض فیلتر یخچال اقدام نکنید یا از فیلترهای تقلبی در دستگاه استفاده شود، تاثیرات نامطلوبی خواهد داشت. در ادامه بررسی خواهیم کرد که اگر فیلتر یخچال در زمان مناسب عوض نشود چه اتفاقی می افتد.

عوض کردن فیلتر یخچال فریزر

در یخچال فریزرهای دارای آبسردکن قطعاتی به نام فیلتر قرار میگیرد که وظیفه آن جداسازی آلودگی های موجود در آب است. به مرور زمان سطح روی فیلتر با مواد آلاینده موجود در آب انباشته و مسدود می شود. به همین دلیل باید در زمان مناسب فیلتر تعویض شود تا کارایی دستگاه حفظ شود. یکی از نکات مهمی که در تعویض این قطعه باید به آن توجه داشت، تشخیص فیلتر تقلبی از اصل است. چون فیلترهای تقلبی نمی توانند آلاینده های موجود در آب را جداسازی کنند و تاثیری در کیفیت آب خروجی از یخچال نخواهند داشت.

اگر فیلتر یخچال فریزر را در زمان مناسب تعویض نکنید چند اتفاق خواهد افتاد از قبیل:

خرابی کمپرسور

شاید برایتان جالب باشد که عدم تعویض فیلتر هزینه هایتان را برای تعمیرات یخچال فریزر افزایش خواهد داد. چون با خراب شدن فیلتر فشار زیادی به دستگاه وارد شده و در نهایت خرابی قطعاتی از قبیل کمپرسور را به همراه دارد. بعد از مسدود شدن سطح روی فیلتر فشار زیادی به دستگاه وارد شده و کمپرسور زمان طولانی روشن بوده و به همین دلیل به مرور خراب میشود. به همین سادگی و تنها با تعویض فیلتر می توان از این اتفاق جلوگیری کرد و از خسارت های هنگفت ممانعت میشود.

کیفیت پایین آب و یخ

فیلترها قطعاتی دارای چند لایه هستند که روی آنها سوراخ یا منافذ بسیار کوچکی ایجاد شده است. آب برای ورود به سیستم آبسردکن و یخساز باید از فیلتر عبور کند. به همین دلیل بعد از گذشت از لایه های فیلتر مواد آلاینده موجود در آن امکان عبور از منافذ روی فیلتر را پیدا نمی کنند. در نتیجه آب تمیز با کیفیت بالا وارد آبسردکن شده یا به یخ تبدیل می شود.

یکی از مهم ترین تاثیرات عوض نکردن فیلتر یخچال فریزر، کیفیت پایین آب خروجی از دستگاه است.

کاهش آب و یخ خروجی یخچال

به عنوان یکی دیگر از تاثیرات عدم تعویض فیلتر یخچال فریزر می توان به کاهش آب و یخ خروجی از دستگاه اشاره کرد. شاید برایتان پیش آمده باشد که آب از آبسردکن یخچال بسیار کم بیرون می اید. دلیل آن مسدود شدن فیلتر است. وقتی روی لایه های فیلتر مواد آلاینده رسوب کند دچار گرفتگی میشود. به همین دلیل آب به سختی از فیلتر عبور نموده و در نهایت باعث کاهش مقدار آب وارد شده به آبسرد کن میشود.

بعد از تعویض فیلتر یخچال متوجه خواهید شد که مقدار آب و یخ تولیدی در دستگاه افزایش پیدا می کند.

خروج آب با بو و طعم نامطلوب

با گذشت زمان و عبور مقدار زیاد آب از فیلتر یخچال باعث انباشته شدن مواد آلاینده روی آن می شود. این مواد می توانند به مرور به صورت لجن تبدیل شوند. در نتیجه آب عبور کرده از فیلتر بو و طعم بسیار بد و زننده ای خواهد داشت. هر اندازه زمان تعویض کردن فیلتر یخچال را بیشتر به تعویض بیندازید، به همان نسبت بو و طعم آب خروجی از آبسردکن بدتر خواهد شد.

کافیست در زمان مناسب فیلتر را تعویض کنید تا از نوشیدن آب خوش طعم و گوارا از یخچال لذت ببرید.

افزایش هزینه های مصرف انرژی

همانطور که اشاره شد، اگر منافذ فیلتر مسدود شود، کمپرسور زمان بیشتری باید روشن باشد. هر اندازه کمپرسور در زمان بیشتری روشن باشد، به همان نسبت برق و انرژی بیشتری باید مصرف شود. در نتیجه می توان گفت، تعویض نکردن فیلتر باعث افزایش هزینه های مصرف انرژی می شود.

چطور فیلتر یخچال را تعویض کنیم؟

برای تعویض فیلتر یخچال فریزر کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا با بررسی داخل دستگاه، فیلتر را پیدا کنید. گوشه بالای سمت راست یا قسمت پایین مشبک فیلتر قرار دارد.
  • با فشردن دکمه کنار فیلتر آن را آزاد کنید.
  • برای جدا کردن فیلتر می توانید قسمت کلاهک آن را یک چهارم دور بچرخانید.
  • پس از چرخاندن کلاهک فیلتر در جهت عقربه های ساعت، وقتی به صورت عمودی قرار گرفت آن را بکشید. با انجام این کار می توانید فیلتر را جدا کنید.
  • توجه داشته باشید که کلاهک را نباید دور بیندازید و برای فیلتر جدید می توان از آن استفاده نمود.
  • فیلتر جدید را از بسته بندی خارج و کارتریج آن را تعویض کنید.
  • سپس مراحل بالا را به صورت عکس انجام دهید. کلاهک فیلتر را یک چهارم دور بچرخانید.
  • فیلتر را در جای خود قرار دهید و سپس کلاهک را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید.
  • پنج ظرف آب را از فیلتر عبور دهید تا کربن آن از بین برود.
  • نوار چسب روی بدنه فیلتر را بپوشانید.
  • چراغ نمایشگر را ریست کنید.
  • با انجام این مراحل، می توانید فیلتر داخلی یخچال  را تعویض کنید.

تعویض فیلتر یخچال و ساید بای ساید

با توجه به اینکه تشخیص فیلتر اصل از تقلبی کمی سخت است، بهترین کار خرید این قطعه از نمایندگی است. علاوه براین، مراکز تعمیر یخچال فریزر رسمی و مجاز هر برند از قطعات اصلی استفاده می کنند. تکنوپشتیبان یکی از مراکز تعمیر لوازم خانگی ایرانی و خارجی برندهای مختلف در شمال، جنوب و شرق و غرب تهران است. این مجموعه به دلیل اینکه نمایندگی برندهای مختلف است، به قطعات اصلی دسترسی داشته و با کیفیت تضمین شده آنها را ارائه می دهد. در سرویس یخچال فریزر و ساید فیلتر نیز بررسی شده و در صورت نیاز تعویض آن انجام میشود. از جمله برندهای پشتیبانی شده توسط این مجموعه می توان به سامسونگ، ال جی، بوش، امرسان، دوو، پارس، اسنوا اشاره کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات تعویض فیلتر یخچال و تعمیر سایر قطعات می توانید نام تکنوپشتیبان را در اینترنت جستجو یا با شماره تلفن تماس بگیرید. این مجموعه در تمام مناطق شمال، جنوب و شرق و غرب تهران در تمام روزهای سال بدون تعطیلات فعالیت داشته و خدمات با گارانتی و قیمت مناسب ارائه می دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تعمیر لوازم خانگی تکنو پشتیبان

مرکز تخصصی عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی برقی در تهران دارای بیش از 300 تعمیرکار و متخصص لوازم خانگی در مناطق مختلف تهران خدمات تعمیر یخچال فریزر و ساید، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروفر، جاروبرقی در محل با قیمت مناسب

منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار