اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052789325793

حضور پررنگ زنان درطرح های گردشگری اصفهان

کد: 1395052789325793

http://goo.gl/CYVtv9

، تهران , (اخبار رسمی): 35 طرح توسعه گردشگری و سرمایه گذاری در استان اصفهان توسط بانوان انجام می شود.

حضور پررنگ زنان درطرح های گردشگری اصفهان

به گزارش اخبار رسمی روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی  و گردشگری ، جلال تاجیک مدیر کل مناطق نمونه گردشگری سازمان میراث فرهنگی  با حضور در جمع بانوان سرمایه گذار در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تأکید کرد: بدون شک یکی از راه کارهای اساسی برای توسعه گردشگری کشور، سپردن این فعالیت ها به بخش خصوصی است، روی همین اصل امروز 99 در صد طرحهای توسعه گردشگری کشور به بخش خصوصی سپرده شده است.

وی همچنین تأکید کرد: با توجه به استقبال بانوان به این امر، لازم است عنوان نمایم که هم اکنون 35 طرح سرمایه گذاری مصوب سازمان میراث فرهنگی در حوزه های گردشگری و صنایع دستی در استان اصفهان، توسط بانوان انجام می پذیرد.

تاجیک همچنین تأکید کرد: صراحتاً باید عنوان نمایم سازمان میراث فرهنگی با تمام توان، به دنبال هم افزایی، جلب همکاری، اشاعه دوستی و در نتیجه فرصت سازی برای بانوان جهت حمایت از آنها در راستای ورود به حوزه سرمایه گذاری است، با این وصف تشکیل این نشست با حضور بانوان، در اصفهان، با توجه به اینکه، اصفهان یکی از مهمترین مراکز توسعه گردشگری کشور است، در راستای حمایت از حضور بانوان در حوزه گردشگری است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی