کد: 1395052990865689

توسط یک شرکت دارویی کشور صورت گرفت؛

تولید فرآورده‌های دارویی ازدانش فنی تا عرضه

کد: 1395052990865689

http://goo.gl/afXslS

، تهران , (اخبار رسمی): یک شرکت فناور که در حوزه تولیدات دارویی فعالیت می‌کند، موفق شده است ضمن تولید و عرضه ففرآورده‌های دارویی گوناگون و نیاز بازار کشور، زمینه ورود بازار دارویی کشورمان را به بازارهای منطقه‌ای فراهم کند.

تولید فرآورده‌های دارویی ازدانش فنی تا عرضه

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یعقوب حقیقت‌نیا مدیرعامل شرکت تحقیقاتی مهندسی توفیق دارو، از این شرکت داروسازی به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تحقیقات دارویی کشور یاد کرد و افزود: این شرکت با تولید فراورده‌های دارویی گوناگون توانسته است در مسیر خودکفایی کشور در این حوزه گام بردارد و همچنین تولید مواد با ارزش افزوده بالا و حجم کم نیز وارد شده است.

این فعال فناور، با اشاره به تحقیق و توسعه درحوزه داروهای شیمیایی، پپتیدهای دارویی، داروهای ضد سرطان، تحقیقات بیولوژی مولکولی، فناوری‌های نانو و بایو، بیولوژی سیستمی، فرمولاسیون دارویی و تولید مواد اولیه دارویی باارزش افزوده بالا توسط توفیق دارو گفت: این شرکت علاوه بر تحقیق و توسعه و تولید مواد اولیه و در برخی موارد محصولات دارویی، در حوزه خدمات نیز وارد شده است و با ارائه خدمات آنالیز و کنترل کیفی، خدمات آموزشی و خدمات مهندسی داروسازی، در مسیر توسعه فناوری‌های دارویی کشور گام برمی‌دارد.

مدیرعامل توفیق دارو، بومی سازی و توسعه مواد موثره دارویی و محصولات دارویی با ارزبری بالا و بیماری‌های خاص را مهم‌ترین هدف این شرکت عنوان کرد و افزود: این شرکت تلاش می‌کند تا باموفقیت در تولید داروهای مؤثر و پیشرفته، زمینه توسعه بازار و ورود به بازارهای جهانی را با ارتقای کیفیت محصول خود فراهم کند.

وی افزود: افزایش تولید و سودآوری با رعایت اصول محیط زیست یکی دیگر از اهدافی است که شرکت با رعایت اصول و معیارهای زیست‌محیطی در مسیر رسیدن به آن تلاش کرده است. 

این فعال فناور، با اشاره به فعالیت واحدهای تحقیقاتی و فناور گوناگون در توفیق دارو، بیان کرد: واحد ضد سرطان از دو قسمت تحقیقات و تولید داروهای ضد سرطان تشکیل شده است که بخش تحقیقاتی این واحد با تکیه بر دانش متخصصان داخلی و بکارگیری اصول و شیوه های نوین سنتزی، در تولید دانش فنی داروهای جدید و پرارزشی مانند بورتزومیب، لتروزول، زولدرونیک اسید توفیق یافته‌اند.

وی تولید ماده موثره داروهای ضد درد و کمک بیهوشی و بومی سازی فناوری آن‌ها را ماموریت اصلی واحد نارکوتیک دانست و گفت: واحدهای پایلوت نیمه صنعتی واحدهای نارکوتیک، پایلوت، پپتید، فناوری های نوین دارویی، بیولوژی مولکولی، سنتز شیمیایی، داروهای گیاهی، مهندسی دارو، فرمولاسیون و کنترل کیفیت از دیگر بخش‌های اصلی توفیق دارو هستند.

وی ادامه داد: محولاتی چون آریپیپرازول، آلارلین استات، آلفنتانیل هیدروکلراید، آلپرازولام، اپریپیتنت، اکتروتاید استات، بوسرلین استات، بورتزومیب تنها بخشی از فرآورده‌های تولید شده در توفیق دارو به شمار می‌روند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان