اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060194465763

200هزاردلارماهی زینتی ازمحلات صادرشد

کد: 1395060194465763

https://goo.gl/svXpbM

، تهران , (اخبار رسمی): طی سال جاری بیش از 200هزار دلار ماهی زینتی از محلات به کشورهای دیگر صادر شده و 90 درصد صادرات ماهیان زینتی کشور از این شهرستان صادر می شود.

200هزاردلارماهی زینتی ازمحلات صادرشد

به گزارش اخباررسمی و به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات، محمد شاهرخی رئیس هیأت مدیره شرکت آبزی‌پروری محلات با اشاره به این موضوعاظهار داشت: در سه ماهه ابتدای سال جاری میزان صادرات ماهیان زینتی 164هزار دلار بوده که در 30 گونه انواع ماهی زینتی از شهرستان محلات به کشورهای عراق، افغانستان و امارات صورت گرفته است.

وی افزود: بیش از 90 درصد ماهیان زینتی کشور از شهرستان محلات صادر می شود و با توجه به وجود مرکز تحقیقات ماهیان زینتی در محلات، می توان زمینه افزایش تولید و تنوع ماهیان زینتی را فراهم کرد.

رئیس هیأت مدیره شرکت آبزی‌پروری محلات تصریح کرد: احداث شهرک ماهیان زینتی بر روی میزان صادرات ماهیان زینتی تاثیر مثبتی خواهد گذاشت که تاکنون محقق نشده است.

قوانین نامنطبق بزرگ ترین مانع برای تولید است

شاهرخی افزود: بزرگ ترین مشکل تولیدکنندگان، وجود قوانین دست و پاگیر و غیرمنطبق با یکدیگر است که مانعی برای جریان تولید هستند و کارهای تولیدی را متوقف می کنند.

وی ادامه داد: این تطابق نداشتن قوانین با یکدیگر باعث شده تا تعدادی از کارگاه های تولید ماهیان زینتی که در گذشته دارای مجوز فعالیت در درون شهر بودند، نتوانستند پروانه فعالیت خود را تمدید کنند و به همین دلیل تخفیفات بیمه کارگری و امتیازات برق کشاورزی آن ها حذف شده و منجر به تعطیلی آن ها شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبزی پروری محلات بیان داشت: وجود قوانین بازدارنده و تحمیل هزینه های مالی به کارگاه های تولید ماهیان زینتی موجب شده تا سودآوری این کارگاه ها روز به روز کاهش یابد.

شاهرخی افزود: زمانی که این هزینه های اضافی به کارگاه های تولیدی تحمیل می شود، کار تولید مقرون به صرفه نخواهد بود و ادامه فعالیت برایشان غیرممکن می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبزی پروری محلات تصریح کرد: مجموعه این عوامل موجب تعطیلی واحدهای تولیدی نوپا شده و جلوی رشد تولید واحدهای تولیدی را گرفته است.

گفتنی است شهرستان محلات رتبه اول در تنوع تولید و میزان صادرات ماهیان زینتی و رتبه دوم میزان تولید این گونه از آبزیان را در کشور دارا است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]