اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951216242165763

خرید و فروش آبزیان به جز ماهی قرمز ممنوع است

کد: 13951216242165763

https://goo.gl/fb4GD8

، تهران , (اخبار رسمی): رییس اداره محیط زیست شهر تهران خرید وفروش هرگونه آبزیان به جز ماهی قرمز را جرم دانست و گفت: درصورت مشاهده خرید وفروش آبزیانی چون لاک پشت و سمندر لرستانی شدیدا با متخلفان برخورد وبه دستگاه قضایی تحویل داده می شوند.

خرید و فروش آبزیان به جز ماهی قرمز ممنوع است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان شیلات ایران، محمد حسین بازگیر گفت: هرگونه اقدام در خصوص حیات وحش نظیر خرید وفروش و نگهداری بدون مجوز محیط زیست جرم و پیگرد قانونی دارد. لذا در آستانه نوروز هرساله سودجویان تعدادی از آبزیان نظیرمارماهی ، لاک پشت و سمندررا از زیستگاه طبیعی شان جدا ودر بازار به معرض فروش می گذارند که این اعمال کاملا خلاف قانون و جرم است.

وی با اشاره به اینکه بحث ماهی قرمز از دیگر آبزیان جداست گفت: تیم ها و گشت اداره محیط زیست این روزها در سطح شهر حضور دارند و به محض مشاهده این اعمال خلاف قانون با متخلفان برخورد می کنند. از آنجا که امکان حضور در همه مکان ها وجود ندارد لذا از شهروندان عزیز می خواهیم به محض مشاهده خرید وفروش این آبزیان به سامانه 1540اطلاع رسانی کنند.همچنین مردم می توانند با نخریدن این آبزیان مانع بروزو رواج این تخلفات شوند

بازگیر با اشاره به دلایل مخالفت فروش این آبزیان، افزود: این مخالفت به چند دلیل صورت می گیرد ابتدا اینکه صید این آبزیان موجب تخریب زیستگاه آنان می شود زیرا هرکدام از این آبزیان نقشی موثردر حفظ زیستگاه طبیعی خود دارند که با صید آنها این نقش از بین می رود .از سوی دیگر سرنوشت این آبزیان با صیدشان به سرنوشت تلخی تبدیل می شود. زیرا مدتی پس از صید یا می میرند ویا اگر زنده بمانند دیگر قادر به ادامه نسل نیستند.دلیل دیگر نیز خطر بروز بیماریهای مشترک انسان ودام است.همچنین پس از صید نیز اگر بخواهند در زیستگاه جدیدی رها شوند برای آن زیستگاه جدید مشکل بوجود می آورند زیرا دیگر گونه مهاجم تلقی می شوند وبرای دیگر آبزیان مشکل ساز خواهند بود.

وی در باره سمندر لرستان نیز گفت: شرایط زندگی این آبزی به گونه ایست که فقط در ایام نزدیک به بهار قابل مشاهده است لذا سودجویان نیز چند سالی است که این گونه را برای نوروز شکار می کنند و سود خوبی نیز بدست می آورند. این درحالیست که این گونه به قدری با اهمیت است که جزو کنوانسیون منع تجارت جهانی گونه های در معرض خطر قرار دارد بطوریکه در هرکشوری مشاهده شود آن کشور موظف است آن را به زیستگاه اصلی اش برگرداند. لذا خواهش من این است از مردم که با نخریدن آن به بقای نسل این آبزیان کمک کنند.

بازگیر با اشاره به اینکه امسال سخت گیری با فروشندگان این آبزیان شدیدتر شده است افزود:جریمه فروش هر سمندر 300 هزار تومان است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]