اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951221243805763

جذب 8میلیارد تومان تسهیلات آبزی‌پروری در مازندران

کد: 13951221243805763

https://goo.gl/hA8bBr

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل شیلات مازندران گفت: ۸۰ میلیارد ریال از تسهیلات بخش آبزی پروری در استان جذب شده است.

جذب 8میلیارد تومان تسهیلات آبزی‌پروری در مازندران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات، حسینعلی رستمی از جذب ۸۰ میلیارد ریال از تسهیلات بخش آبزی پروری وزارت جهاد کشاورزی توسط اداره کل شیلات مازندران خبر داد و گفت: براساس گزارش مرکز مکانیزاسیون وزارت جها کشاورزی تا پایان دهه اول اسفندماه سال جاری حدود ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به بخش آبزی پروری و شیلات در سراسرکشور پرداخت شد که مازندران با جذب ۸۰ میلیارد ریال ازاین مبلغ مقام نخست کشور را در جذب این تسهیلات به خود اختصاص داده است.

مدیرکل شیلات استان در ادامه بااشاره به اینکه درمزارع آبزی پروری مازندران بیش از شش هزار دستگاه و تجهیزات آبزی پروری اعم از دستگاههای هوا دهی، اکسیژن ساز، درام فیلتر، ازون و ... نصب و در حال بهره برداری است افزود: مکانیزه کردن مزارع آبزی پروری افزایش ۲۵ درصدی تولید درواحد سطح را به دنبال دارد.

وی درادامه تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه یکی از مهمترین برنامه ها و اولویتهای شیلات استان توسعه ضریب مکانیزاسیون درمراکز آبزی پروری باهدف ارتقائ بهره برداری و کاهش هزینه های تولید است.

رستمی یادآور شد: هم اکنون سه هزار و ۴۰۰ مرکز آبزی پروری با حدود شش هزار و ۵۰۰ نفر شاغل مستقیم باتولید ماهی به عنوان غذای سلامتی و عرضه آن به بازار دراستان مازندران فعال هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی