اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950627127425812

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

ارایه خدمات بهینه توانبخشی به معلولان

کد: 13950627127425812

https://goo.gl/IdDeFv

، تهران , (اخبار رسمی): خدمات بهینه توانبخشی به معلولان در دور افتاده ترین نقاط کشور هم ارانه می شود

ارایه خدمات بهینه توانبخشی به معلولان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی بهزیستی ،انوشیروان محسنی بندپی، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در همایش معاونین توانبخشی سراسر کشور که در اردبیل برگزار شد، بر لزوم تعامل و ارتباط بیشتر مدیران و همکاران بهزیستی با نمایندگان مردم تاکید کرد و گفت: نمایندگان مجلس؛ زبان گویای جامعه هدف و کارکنان سازمان بهزیستی در جهت احقاق حقوقشان هستند و پیگیری حقوق معلولان در مجلس شورای اسلامی می تواند بسیار مثمرباشد.
 وی افزود: در همه نهاد ها هم- مثل بهزیستی- اعتبارات کم است و در اقتصاد مقاومتی بایستی از این منابع حداکثر استفاده و بهره وری را داشته باشیم. با وجود تمام مشکلات و کمبود اعتبارات سعی کرده ایم  به تمام معلولان تحت پوشش خدمات بهینه توانبخشی ارائه دهیم و باتوجه به تاکید رئیس جمهور مبنی بر اعطای وسایل و تجهیزات توانبخشی و کمک توانبخشی به معلولان؛ سعی ما هم بر این بوده است که در اقصی نقاط کشور و نقاط دور افتاده این خدمات را به معلولان ارائه دهیم.
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن تقدیر و تشکر از همه همکاران بهزیستی که در انتخاب سازمان بهزیستی در جشنواره شهید رجایی به عنوان یکی از دستگاه های برتر کشور،نقش داشته اند؛گفت: یکی از مسائل مورد توجه؛ آمار و اطلاعات قوی است که دائماً بایستی به روز رسانی شود و انتظار می رود 3 محور ثبت دقیق آمار،نحوه ردیابی لوازم توانبخشی و تقویت نظارت ها  مورد توجه قرار گیرد. همچنین اجباری کردن آزمایش و مشاوره ژنتیک ، فرهنگ سازی به منظور کاهش تولد کودکان معلول و تقویت کمیسیون های پزشکی تشخیص نوع و شدت معلولیت از مسائلی است که باید در حوزه توانبخشی مورد توجه ویژه باشد.
همچنین در این جلسه  "صدیف بدری"نماینده مردم شهرستان های اردبیل،نمین،نیر و سرعین با اشاره به اینکه  تمامی نمایندگان استان عضو "فراکسیون حمایت از حقوق معلولان"هستند  ودر راستای احقاق حقوق معلولان تلاش خواهند کرد،گفت: پیگیری حل مشکلات قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه های نیمه تمام بهزیستی استان و اختصاص سهمیه برای پذیرش افراد پشت نوبت پرداخت مستمری، مواردی هستند که در دستور کار قرار داده ایم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بهزیستی کشور

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید. پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد. پس از بررسی و مطالعات شهید محمد علی فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 24/4/1359 و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | تبلیغات و روابط عمومی