اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950701133765763

صدور 120 تن میگو از بندر چابهار به امارات

کد: 13950701133765763

https://goo.gl/cHJELq

، تهران , (اخبار رسمی): اولین محموله میگو به میزان 120 تن میگو برداشت شده از سایت پرورش میگو گواتر شهرستان چابهار با پنج کانتینر توسط شرکت دریای نیلگون به کشور امارات متحده عربی صادر شد.

صدور 120 تن میگو از بندر چابهار به امارات

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، هدایت الله میرمرادزهی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: صادرات آبزیان به ویژه میگو در راستای عمل به شعار اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل انجام شده است زیرا محصولات ارز آور برای تولید کننده صرفه اقتصادی بالایی دارد.

وی افزود: خوشبختانه امسال هیچگونه بیماری در سایت پرورش میگو مشاهده نشد و تاکنون تولید کنندگان با برداشت و فروش محصول سود خوبی عایدشان شده است.

وی گفت: امسال 220 هکتار از مزارع پرورش میگو در گواتر به زیر کشت رفته است که تاکنون حدود 500 تن میگو یعنی 90 درصد محصولات تولیدی برداشت شده است.

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان از بخش خصوصی خواست در بخش پرورش و برداشت انواع آبزیان سرمایه گذاری کنند تا برداشت از ذخایر عظیم دریای عمان نسبت به کشورهای همجوار چند برابر شود.

میرمرادزهی بیان کرد: هزار و 850 هکتار زمین مستعد کشت میگو در منطقه گواتر چابهاربه بهره برداری رسیده که امسال 15 مزرعه با 220 هکتار به زیرکشت میگو رفته است.

وی افزود: در هر هکتار 3 تن میگو در یک دوره 120 روزه برداشت می شود و میزان اشتغال در هر هکتار یک نفر بصورت مستقیم و دو نفر غیر مستقیم است.

وی ادامه داد: تاکنون 20 سایت مستعد پرورش میگو با مساحت حدود 42 هزار هکتار در محدوده آب های ساحلی شهرستانهای چابهار و کنارک شناسایی شده است.

شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]