اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950726160935763

افزایش 310 درصدی صید میگو در صیدگاه اول هرمزگان

کد: 13950726160935763

https://goo.gl/4GTmRT

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه مراقبت ها و کنترل های شیلاتی در سال های اخیر جواب داده است گفت: خوشبختانه در صیدگاه اول میگوی هرمزگان شاهد افزایش 310 درصدی صید میگو بوده ایم.

افزایش 310 درصدی صید میگو در صیدگاه اول هرمزگان

به گزارش اخباررسمی به نقل از شیلات هرمزگان،‌ سید پرویز محبی گفت: امسال در صیدگاه اول میکو(شرق جزیره هرمز) شاهد صید 310 تن میگو بوده ایم که این میزان در همین صید گاه در سال گذشته نزدیک به 100 تن بوده است.

وی مراقبت های یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان و دریابانی استان، بازسازی ذخایر و رها سازی میگو، کاهش آلودگی های ناشی از قاچاق سوخت به ویژه در خوریات از اهم دلایل این مهم خواند که خشنودی صیادان را به دنبال داشته است.

در ادامه کارشناس مسئول آمار صید شیلات هرمزگان با بیان اینکه در سال جاری و در صید گاه اول تاکنون بالغ بر 30 تن میگوی سرتیز و نزدیک به 280 تن میگو درشت صید شده است، گفت: این مهم برای بالغ بر دو هزار و 90صیاد تنها بر روی دریا اشتغال زایی مستقیم ایجاد کرده است که این میزان جدا از اشتغال ایجاد شده بر روی خشکی و در صنایع و بازار آبزیان است.

ابراهیم عالی زاده همچنین اظهارداشت: صید در صید گاه اول  از دهم مهرماه آغاز شد به صورت 9 روز مفید ادامه داشت و در صید گاه دوم هرمزگان نیز از 24 مهرماه جاری آغاز و بر اساس  نظر کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان  ادامه پیدا می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی