اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950802165835763

پیش بینی تولید 3 تن خاویار در سال جاری

کد: 13950802165835763

https://goo.gl/ooKl73

، تهران , (اخبار رسمی): رفع تحریم ها و ایجاد بازار اروپایی و عربی، سرمایه گذاری و تولید ماهی های خاویاری و خاویار پرورشی را کاملا توجیه پذیر کرده که بر همین اساس طبق برنامه میزان تولید باید به سه تن برسد .

پیش بینی تولید 3 تن خاویار در سال جاری

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، حسینعلی عبدالحی معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران اظهار داشت : امسال تاکنون 10 درصد مجموع اعتبارات طرح بازسازی ذخایر تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: با این وجود تعداد زیادی بچه ماهی امسال در مراکز تکثیر کشور تولید و بین پرورش دهندگان توزیع شده است.

وی با اشاره به پویایی مراکز پرورش ماهیان خاویاری بیان داشت: امسال بیش از 300 هزار قطعه بچه ماهی خاویاری با وزن های بین یک کیلو تا 100 کیلوگرم در میان پرورش دهندگان توزیع شده است تا پرورش این گونه ماهیان با سرعت بیشتری صورت گیرد.

به گفته معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران، پروسه تولید و استحصال ماهیان خاویاری یک پروسه طولانی مدت است به طوری که بعد از گذشت 10 سال، خاویار تولید می شود ضمن آنکه در سال گذشته 2.2 تن خاویار پرورشی و هزار تن گوشت ماهیان خاویاری پرورشی در کشور تولید شد.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال تولید خاویار پرورشی به سه تن برسد که این میزان تولید با اهداف از پیش تعیین شده، هماهنگی دارد، همچنین تولید گوشت ماهیان خاویاری در سال جاری نیز بین هزار و 500 تا دو هزار تن پیش بینی می شود که بخش زیادی از آن صادر و بخش دیگر نیز در کشور به مصرف خواهد رسید.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه هدفگذاری صادرات ماهی های خاویاری به سمت کشورهای عربی سوق پیدا کرده است گفت: پس از رفع موانع صادراتی در طول مدت زمان تحریم ها، شاهد صادرات خاویار به برخی کشورهای اروپایی و عربی هستیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]