اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950804168815763

مازندران 12 میلیون دلار ماهی به عراق صادر کرد

کد: 13950804168815763

https://goo.gl/9KOr6R

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل شیلات مازندران گفت که در سال جاری افزون بر 12 میلیون دلار انواع آبزی از این استان به کشور عراق و اقلیم کردستان صادر شده است.

مازندران 12 میلیون دلار ماهی به عراق صادر کرد

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، حسینعلی رستمی مدیرکل شیلات مازندران وزن محصولات آبزی صادر شده را در این مدت سه هزار و 500 تن اعلام کرد.

وی افزود : ارزش صادرات آبزی مازندران به خارج از کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 10 درصد افزایش داشته است که تا پایان سال جاری ارزش تولیدات آبزی مازندران به خارج از کشور به 40 میلیون دلار می رسد.

 براساس آمارهای رسمی ، در سال 94 حدود 9 هزار تن محصولات آبزی شامل ماهی و دیگر آبزیان خوراکی از مازندران به خارج از کشور صادر شد.

 پیش بینی تولید 105 هزار تن ماهی 

مدیرکل شیلات مازندران همچنین پیش بینی کرد که امسال میزان پرورش و صید انواع ماهیان در استان به 105 هزار تن برسد .

وی با اعلام این که میزان صید ماهیان دریائی در مازندران در یک دهه اخیر به یک سوم کاهش یافت ، گفت که احتمالا امسال صیادان عضو شرکت های پره حدود سه هزار تن ماهی از دریای خزر صید کنند.

یزان صید ماهیان استخوانی در آب های دریای مازندران در دهه 80 بین هفت تا هشت هزار تن بود ولی در سال های اخیر به کمتر از سه هزار تن رسید .

ناامن شدن رودخانه های شیلاتی برای تخم ریزی ماهیان ، آلودگی آب دریای خزر و صید بی رویه و قاچاق ماهیان مولد از جمله دلایل کاهش میزان صید ماهیان استخوانی در دریای خزر در سال های اخیر است .

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به کاهش سرمایه گذاری برای حفظ ذخایر موجود در دریای خزر در سال های گذشته ، گفت که در سال های اخیر دولت برنامه هایی را مانند تکثیر مصنوعی بچه ماهیان و طرح پرورش ماهی در قفس به اجرا گذاشته که می تواند این ذخایر را در سال های آینده افزایش دهد.

سال گذشته 350 میلیون دلار محصولات آبزی از ایران به خارج از کشور صادر شد که 10 درصد از این میزان مربوط به مازندران بود .

سه هزارو 330 واحد پرورش آبزی در مازندران فعالیت دارد که از این تعداد 276 واحد مربوط به پرورش ماهیان سردآبی ، 14 واحد ماهیان خاویاری و بیش از سه هزار واحد دیگر پرورش ماهیان گرم آبی است .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی