اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950808171045763

پیش بینی پرورش 40هزار تنی ماهی در قفس

کد: 13950808171045763

https://goo.gl/UPPtYs

، تهران , (اخبار رسمی): پیش بینی می شود 40 هزار تن ماهی امسال از طریق قفس در مازندران پرورش یابد.

پیش بینی پرورش 40هزار تنی ماهی در قفس

به گزارش اخباررسمی به نقل  از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، حسینعلی رستمی مدیرکل شیلات مازندران  با اشاره به ظرفیت تولید 105 هزار تن تولیدات ماهیان آبی گرم و سرد در استان گفت: انواع ماهی به ارزش 39 میلیون دلار پارسال  از مازندران صادر شد.

وی با اشاره به پرورش یک میلیون و 700 هزار قطعه بچه ماهی زینتی در استان افزود : یکی از طرح های مهم در بحث اقتصاد مقاومتی پرورش ماهی در قفس است و در استان پیش بینی می شود 40 هزار تن ماهی امسال از طریق قفس پرورش یابد.

حجت السلام والمسلمین سید داود موسوی امام جمعه شهرستان محمودآباد نیز در این مراسم پرورش ماهی را فرصت مغتنمی برای تقویت اقتصاد و توسعه اشتغال و فراهم سازی بستر های خوب اقتصادی  دانست و گفت: باید از ظرفیت های محمودآباد در حوزه پرورش ماهی و صید و صیادی استفاده کرد.

وی افزود: این شهرستان با بهره مندی از حوزه شیلات و منابع آبخیزداری باید از ظرفیت آب بندان ها و مزارع پرورش ماهی در روستاها بهره برد. 

یحیی یوسف پور فرماندار شهرستان محمودآباد با اشاره به بهره مندی شهرستان محمودآباد از 33 کیلومتر دریا گفت: این شهرستان 8 شرکت تعاونی پره ماهیگیری با ظرفیت اشتغال 600 نفر مشغول به فعالیت است که سهم بسزایی در توجه و تقویت صید و صیادی در این منطقه داشته است. 

فرماندار محمودآباد عدم استقرار این اداره در محمودآباد را یکی از مطالبات مهم شهروندان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه یکی از شغل ها و منابع درآمدی مردم این شهرستان صید و صیادی است و در گذشته هر یک از شهروندان جهت انجام امور اداری خود باید به شهرستانهای همجوار مراجعه می کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی