اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950907190885793

برپایی نمایشگاه عکس پرنده نگری در مریوان

کد: 13950907190885793

https://goo.gl/OykHJb

، تهران , (اخبار رسمی): نمایشگاه عکس پرنده نگری در دریاچه زریوار مریوان برگزار و این نمایشگاه با استقبال مردم و گردشگران روبرو شد

برپایی نمایشگاه عکس پرنده نگری در مریوان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نمایشگاه عکس پرنده نگری و تور رایگان بازدید از این  نمایشگاه با همکاری انجمن سبز چیا و اداره محیط زیست شهرستان مریوان برگزار شد و این نمایشگاه که عکسهای آن متعلق به پرندگان زیستگاه طبیعی شهرستان مریوان و دریاچه زریوار بود با استقبال مردم، گردشگران و دوستداران طبیعت روبرو شد.

فریاد حدادیان،مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مریوان با اعلام اینکه این نمایشگاه با استقبال مردم و گردشگران شهر مریوان روبرو شد، گفت: تماشای پرندگان، نوعی گردشگری است که سالهاست در بین مردم دنیا رواج یافته و علاقه‌مندان فراوانی با رفتن به طبیعت برای لذت از این تفریح سالم به خود جذب کرده است.

وی افزود: آرامش و لذت دیدن پرنده گان به اندازه‌ای است که بسیاری از روانشناسان آن را راهکاری برای آرامش فکری و تقویت روحیه افراد می‌دانند. به گفته وی، پرنده‌نگری بخشی از فعالیّت بوم گردی (اکوتوریسم) به شمار آمده و گونه‌ای از سرگرمی است که مربوط به مشاهده و بررسی پرندگان در طبیعت می‌شود. خوشبختانه این نمایشگاه با استقبال علاقه مندان و دوستداران دنیای پرندگان روبرو شد.

وی افزود: بر همین اساس در صدد آنیم تا برنامه های متنوع تری در زمینه پرنده نگری و طبیعت گردی در شهرستان مریوان با همکاری بخشهای خصوصی و دولتی برگزار نماییم.

یادآور می شود، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مریوان با همکاری انجمن سبز چیا و اداره محیط زیست این شهرستان به عکس های برتر به انتخاب بازدید کنندگان و برگزارکنندگان با اهدای جوایزی تقدیر خواهد کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]