اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950910192755811

نوسازی ناوگان امداد و نجات هلال احمر

کد: 13950910192755811

https://goo.gl/hV8Aua

، تهران , (اخبار رسمی): 100 خودرو نجات به ناوگان امداد و نجات هلال احمر افزوده می شود.

نوسازی ناوگان امداد و نجات هلال احمر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احم،مرتضی سلیمی،رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر این خبر را اعلام کرد و گفت: این تعداد خودرو در مرحله خریداری است و تا پایان امسال بر اساس نیاز هر استان به آنها واگذار می شود.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی به زائران پیاده حضرت امام رضا (ع) در خراسان رضوی قابل تقدیر است، افزود: طرح همسفران خورشید که برای سومین سال متوالی اجرا می شود، نمادی از خدمت رسانی به زائران آستان مقدس حضرت امام رضا (ع) است.

وی گفت: پیاده روی زائران به سوی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) بعد از پیاده روی اربعین دومین پیاده روی بزرگ شیعیان محسوب می شود.

سلیمی افزود: در اجرای طرح همسفران خورشید 9 استان کشور شامل استانهای تهران، سمنان، قزوین، اصفهان، مازندران، یزد، گلستان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، استان خراسان رضوی را یاری می دهند.

وی با بیان اینکه 109 پایگاه هلال احمر در جاده های منتهی به مشهد مقدس مستقر می باشد، اظهار کرد: از این تعداد 25 پایگاه ثابت، هشت پایگاه موقت و 76 پایگاه سیار می باشد.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: 61 آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، 17 دستگاه خودرو نجات، 51 دستگاه خودرو کمک دار سبک و سنگین و هفت دستگاه خودرو جابجایی نیرو، خدمت رسانی زائران را برعهده دارند.

سلیمی با اشاره به تامین 317 دستگاه چادر امدادی افزود: یک هزار امدادگر و نجاتگر در طرح همسفران خورشید شرکت دارند.

وی ادامه داد: تاکنون 587 تخته موکت و 15 هزار و 750 تخته پتو بین زائران پیاده توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: تعداد پایگاه های موقت هلال احمر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش دارد.

سید مجتبی احمدی افزود: 2 فروند بالگرد امدادی نیز در کنار سایر تجهیزات و ناوگان امدادی خدمت رسانی به زائران پیاده را برعهده دارند.

وی گفت: از نخستین روز آغاز طرح همسفران خورشید در 28 آبان ماه تاکنون 31 سورتی پرواز در مسیر های مشهد - فیروزه، مشهد - تایباد، مشهد - چناران، مشهد - قوچان، سرخس، مزداوند، فریمان و نیشابور خدمات امدادی ارائه کرده است.

طرح همسفران خورشید برای سومین سال متوالی به منظور خدمت رسانی به زائران پیاده دهه پایانی صفر از 28 آبانماه آغاز و مدت 11 روز ادامه دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]